AnonymBruker Skrevet 10. april 2015 #1 Skrevet 10. april 2015 Min datter har alltid vært moden for alderen, og diskuterer opp og i mente regler vi har. Hun er svært viljesterk og bestemt, både hjemme og i barnehagen. Og - hun fungerer god sosialt. Men i går fikk en kommentar fra henne, meg virkelig til å lure! Jeg satte ned foten for henne i en bestemt situasjon, og det gjorde henne rasende! Så sier hun plutselig: "Mamma, du skulle ikke hatt barn du! Du skulle vel ønske jeg var død". Jeg ble rimelig satt ut. Kunne tenkt meg sånt i tenåra - men fra en 5-åring?! Kjenner jeg er litt bekymret; hva ville dere tenkt? Anonymous poster hash: 86efe...303
AnonymBruker Skrevet 10. april 2015 #2 Skrevet 10. april 2015 Jeg ville tenkt hun var en dramaqueen, verken mer eller mindre. Jeg ville ikke tatt agnet og diskutert på de premissene der, men gjentatt at foten var satt ned, og hvorfor. Anonymous poster hash: eb94f...b89 7
AnonymBruker Skrevet 10. april 2015 #3 Skrevet 10. april 2015 Jeg ville tenkt at dette er noe hun har hørt et sted og plukket opp. Hun er fem år, og forstår ikke konsekvensene av utsagnet. Anonymous poster hash: 71d2a...fd2 3
AnonymBruker Skrevet 10. april 2015 #4 Skrevet 10. april 2015 Hun ER dramaqueen, ja, og har alltid vært det. Jeg diskuterte ikke i det hele tatt med henne, det hun sa, overså det bare. Det blir vel fort feil å begynne å forklare at "du vet jeg elsker deg osv...". Avsporing fra situasjonen, og var vel det hun ville... Anonymous poster hash: 86efe...303
Meridian Skrevet 10. april 2015 #5 Skrevet 10. april 2015 Jeg kjenner noen som pratet flytende fra hun var 1 år, og satt og skrev og leste da hun var 3 år. Hun virket moden for alderen og veldig veslevoksne, men hun var jo bare et barn i hodet. Hun kunne sette voksne på plass og sa ting rett ut, og mange voksne ble veldig satt ut av henne. Barn kan plukke opp utrolig mye men de forstår ikke alltid hva de sier eller konsekvensene av det. Du kan ta det helt med ro, men la henne utvikle seg som hun er. Ikke hold henne nede fordi hun er mer frempå og viljesterk og bestemt, men veilede henne til å bruke det rett, for alle har jo rett til å være seg selv. Det er også helt greit å være sjenert og innesluttet og mer barnslig enn andre, for ingen er vi lik.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå