Gå til innhold

Vanlig å ha voksenbursdag til små barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det vanlig? Invitere hele venneflokken og familie når ungen fyller 1,2,3..?

Anonymous poster hash: cf6c7...f36
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har inntrykk av at det blir mer og mer vanlig ja. Personlig må jeg si at jeg ikke ser poenget med at et barn skal ha "voksenbursdag". Besteforeldre og lignende er selvfølgelig en ting, men når det er snakk om mammas og pappas venneflokk så skjønner jeg ikke helt greia

Anonymous poster hash: d72e6...b18
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er vanlig med nærmeste familie, men hva i alle dager gjør foreldrenes venner der?

Anonymous poster hash: 2da7f...44c

• Liker 13
Skrevet

Besteforeldre, tanter og onkler er vanlig å invitere.

Venner av foreldrene har jeg bare opplevd noen få ganger.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bare nærmeste familie her (søsken, tanter, onkler, søskenebarn og besteforeldre-ikke vennepar med barn osv.). Tror vi hadde første barneselskapet i 4-5 års alderen.

Anonymous poster hash: bd536...330
  • Liker 1
Gjest pandabjørnen
Skrevet

I voksen delen av barnebursdagene her var det kun tanter, onkler og besteforeldre.

Foreldrenes venner ba vi kun til selve barneselskapet om de hadde barn i samme alder, og var venner med våre barn. Det samme gjorde våre venner, det har i hvert fall fungert meget bra for vår del og våre venner.

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Venner av barnet pleier man vel ikke å begynne med å invitere før barnet er rundt 3-4 år.

Men familieselskap har man jo fra 1-års dagen av. :)

AnonymBruker
Skrevet

Vi har tre venner som inviteres til familieselskapet. De er som familie å regne og dattra vår kaller dem tante og onkel. Men alle vennene våre inviteres selvsagt ikke.

Anonymous poster hash: 08b1e...aa4

• Liker 1
Skrevet

Det er vanlig å invitere de man har lyst til :)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vi har liten familie, så familieselskap her innebærer også å be de nærmeste vennene våre som barnet har mye kontakt med. De blir som tanter/onkler:)

Anonymous poster hash: 2736d...f23

Gjest Margit Spat
Skrevet

Vi blir invitert til noen veldig få barnebursdager utenom familien. Dette er familier vi har veldig mye kontakt med, og til ett av barna er mannen min fadder. I disse bursdagene er det tanter, onkler og noen få nære venner av familien, men ikke hele venneflokken.

Skrevet

Jeg er i to vennegjenger, den ene er vi en tett gjeng hvor jeg er den eneste med barn, og de har vært mine venner siden ungdomsskolen. Vi er veldig gode venner, og de har vært med barna mine fra början av.

Den andre venninnegjengen består av en del mødre og deres familie på vår alder og de er jeg også veldig tett med. Vi inviterer hverandre, da vi er på babytreff sammen og barna er ganske like i alder.

De blir som en extended family, kunne ikke forestilt meg å ikke involvere de i barnas liv 😍

Ellers ber vi selvfølgelig familien til en feiring, det er vel vablig, og det føles jo fryktelig godt å feire barnet, jeg føler mg hvertfall veldig stolt!

Skrevet

Her feirer vi som regel bare med kjernefamilien, eventuelt noen av besteforeldrene dersom de er i nærheten og det faller seg slik. Har aldri invitert mine venner i mine barns bursdager, og har heller aldri blitt invitert i barnebursdag (heldigvis, vil jeg nesten si. Ikke fordi det ikke er hyggelig, det kan det sikkert være. Men siden jeg har mer enn nok med å prøve å holde voksenkontakten ved like vil jeg prioritere det heller enn bursdag for barn)

Barnebursdag har vi hatt fra 4-5 års alder.

• Liker 1
Skrevet

Det er vanlig å invitere de man har lyst til :)

:klappe:

Skrevet

Jeg vil anta at dette er mest vanlig i relasjoner der man kanskje ikke har ens nærmeste familie på begge sider i tilgjengelig avstand.

Å invitere hele den nærmeste familien pluss venneflokken er ikke vanlig, men for all del, har man husrom og energi til det, så er det vel bare å kjøre på.

AnonymBruker
Skrevet

Vi inviterer familien og fadderne til barnet (2 vennepar) og deres barn. Om alle kommer blir vi nærmere 30 med stort og smått ;-)

Anonymous poster hash: a645b...c4e

AnonymBruker
Skrevet

Jøss, vi er vant til å både invitere nærmeste venner med barn og vi blir også invitert til deres barns bursdager. I tillegg til familie selvfølgelig. Ser ikke på det som verken rart eller negativt.

Anonymous poster hash: fb30e...edc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har blitt invitert til bursdag til min vennindes barn så lenge jeg kan huske. Barnet bryr seg ikke om de voksne som er der og helt ærlig så er det ganske kjedelig og være voksen i barnebursdag. Foreldrene er jo stort sett opptatt med pølser og kake uansett.

Anonymous poster hash: 8bca2...f53

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi skal ha familie bursdag som heg liker å kalle det for sønnen vår som blir 1 år i juni. Inviterer nærmeste familie på kaffe, brus og kaker. Dagen etter kommer noen venner av han 3 stk og mammaene på kakerester 😊

Anonymous poster hash: 38142...963

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er vant til at familiebesøk er helt vanlig, altså besteforeldre, onkler og tanter. Men venner av foreldrene?? Det har jeg aldri opplved, og må si det høres fryktelig pussig ut...

Anonymous poster hash: 1827d...b28

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...