Gå til innhold

Hvordan få pulsbelte til å sitte?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sliter med at pulsbelte sklir ned, særlig om jeg jogger og brystene hopper opp og ned :P Er det noen måter å få det til å sitte bedre? Gjerne noen pulsbelter er bedre enn andre?

Anonymous poster hash: e5101...834

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde store problemer med å få beltet til å sitte ordentlig, og gikk fra å ha "hjertebank" til "hjertestans" hyppig i løpet av løpeøktene mine.

Dette skjedde både med Garmin og Polars pulsbelter.

Tilslutt fant jeg ut at beltet var for stort, så nå bruker jeg stor sikkerhetsnål for å sørge for at beltet holder seg stramt, og så fester jeg det stramt like over navlen.

Da får jeg gode avlesninger. :)

Anonymous poster hash: 4dfec...331
Gjest tuppesjura
Skrevet

Like over navlen? Skal da festes høyere enn det??!

Jeg fikk ikke pulsbeltet til å sitte ordentlig, så jeg kjøpte klokke med innebygd pulsmåler.

AnonymBruker
Skrevet

Like over navlen? Skal da festes høyere enn det??!

Jeg fikk ikke pulsbeltet til å sitte ordentlig, så jeg kjøpte klokke med innebygd pulsmåler.

Det skal egentlig festes like under brystet, men der klarte jeg ikke å holde det stramt nok til å få gode lesninger, så da måtte jeg tenke alternativt. :)

Anonymous poster hash: 4dfec...331

AnonymBruker
Skrevet

Den skal festet rett under brystene.

Jeg har garmin sitt pulsbelte, og det er egentlig for stort, men med litt fikling får jeg det mindre. Fester det rett under vanlig bh, slik at det ligger ca under sportsbh-kanten.

Anonymous poster hash: 22565...655
Skrevet

Jeg har også Garmin pulsbelte og den er sånn at jeg kan stramme inn beltet sånn at det passer meg. Eller holder ikke det en gang?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker Pierre Robert sports-BH, de rekker såpass langt ned at jeg kan ha pulsbeltet under BHen.

Anonymous poster hash: 2b1b3...902
Skrevet

Har en fra Suunto og båndet kan strammes mye. Jeg har BH-omkrets på 60 cm og det kan enda strammes mer. Dessuten sitter kontaktområdene sykt godt nå de får vann på seg.

Skrevet

Jeg må ha mitt belte (Garmin) under trenings-BHen, ellers sklir den bare ned...

AnonymBruker
Skrevet

Har Polar og legger det under strikken under min sports-BH. Ingen problem. Må så klart strammes nok så det sitter.

Jeg bruker 70 i BH størrelse og medium går om jeg strammer helt inn.

Anonymous poster hash: 1e275...751
Gjest Coolaid
Skrevet (endret)

Ja, det skal rett under puppene for dere som har det. Det ligger også masse videoer ute på youtube som viser hvordan man skal ta på seg pulsbelte. Mange fester det slik at det ligger under kanten på sportsbhen eller at man har sportsbhen fysisk over beltet slik at det holdes stramt på plass.

Endret av Coolaid
Skrevet

Jeg har ikke pupper, så jeg stapper det inn under trenings-bhen, eller så faller det ned :)

Skrevet

Har en fra Suunto og båndet kan strammes mye. Jeg har BH-omkrets på 60 cm og det kan enda strammes mer. Dessuten sitter kontaktområdene sykt godt nå de får vann på seg.

Jeg har og veldig god erfaring med beltet fra Suunto. Aldri noe problem at det ikke sitter på plass.

Skrevet

Jeg hadde dette problemet med min fine lilla pulsklokke fra Polar, inntil jeg sendte den inn til en reparasjon, og fikk nytt pulsbelte. Det viste seg raskt da at det fantes flere størrelser på beltene, og jeg har nå fått tilsendt en S. Snakket med en venninne om dette, og hun hadde opplevd det samme.

Så jeg ville startet med å sjekke ut hvorvidt du har minste size eller ei. Beltet skal sitte ganske stramt, og det skal sitte omtrent der sports-BHen slutter, eller under den. Selv om mitt sitter stramt nok av seg selv nå så pleier jeg alltid å dytte det litt under BH-en, da sitter det enda bedre.

Gjest Daenerys
Skrevet

Har pulsbeltet under nederste kant på treningsbhen, rett under puppene, selv om den ikke er stram nok i det hele tatt så sitter den fast på den måten :)

Skrevet

Det sklir ned på meg også, og jeg har ikke noe trenings-BH å feste den i.

Jeg må rett og slett bare stramme det så hardt at så å si legger seg mellom ribbeina mine.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke bytte ut pulsbeltet med en pulsklokke som måler pulsen på armen? Den sitter garantert fast ihvertfall.

Anonymous poster hash: c832b...119

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...