AnonymBruker Skrevet 10. april 2015 #1 Skrevet 10. april 2015 Vurderer å anskaffe en godt dempet tredemølle til leiligheten min i første etasje. Hører så mye rart både her og på andre forum; noen mener det er helt uproblematisk, andre ikke. Jeg håper på kyndige og saklige tilbakemeldinger fra noen der ute - gjerne fra noen som faktisk har mølle selv. Det er snakk om en klassisk leiegård som verken er spesielt lytt eller lydtett. Utenfor dundrer trikken jevnlig, så beboere rundt bør være vant med støy. Helt konkret tenker jeg å (etter tips her på KG) til å plassere lydabsorberende matter fra Biltema under mølla for å forsøke å "ta" dunkelyden før den beveger seg til siden. Det skal være meget god isolasjon mellom meg og naboen i den tilgrensende leiegården, så akkurat det bekymrer meg ikke. Det er viktig å påpeke at jeg har sykkel fra før, så møllen vil ikke bli kjørt hardt. Det er snakk om oppvarming, rask gange og/eller lett jogging, i all hovedsak midt på dagen for å ta hensyn til de rundt meg. Det som derimot bekymrer meg, er hvordan lyden kan forplante seg oppover i konstruksjonen selv med underlag. Løper jeg noen risk med eget gulv etc.? Anonymous poster hash: fa9e5...628 Anonymous poster hash: fa9e5...628 Anonymous poster hash: fa9e5...628
Gjest Skrevet 10. april 2015 #2 Skrevet 10. april 2015 Du risikerer at naboene tror du har deg og dunker huet i sengegavelen hver gang du trener. Bare så det er nevnt.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2015 #3 Skrevet 10. april 2015 Slik som du beskriver det bør det ikke være noe problem for deg å ha tredemølle. Vi har selv en tredemølle i 2. etg (enebolig), uten isolerende matte under, og familien synes ikke det er sjenerende at jeg løper på den mens de ser på tv. Du har ingen under deg, og med dempende matter under kan jeg ikke tro at lyden forplanter seg så sterkt oppover at det blir sjenerende for naboene. Spesielt ikke når du tenker bruke den på dagtid, når det er mye annen støy rundt dere. Anonymous poster hash: 9bba0...92a 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2015 #4 Skrevet 10. april 2015 Tror ikke dette blir noe problem Pass på og ikke bruk den innenfor de normerte stilletidene 23-07, så tror jeg nok ingen bryr seg Anonymous poster hash: 2578b...bd1 1
Thorn Skrevet 10. april 2015 #5 Skrevet 10. april 2015 Jeg bor i en gammel enebolig som sannsynligvis ikke har noe som helst lydisolering, og vi har tredemølle i andre etasje uten at det er altfor sjenerende. Kan ikke tenke meg at det skulle by på problemer om du bor i første og til og med har matte under!
AnonymBruker Skrevet 11. april 2015 #6 Skrevet 11. april 2015 Hos meg hører jeg naboene på hver side av meg veldig godt hvis de tramper, hopper, danser, flytter møbler ol, så det kan jo forplante seg godt til naboleilighetene. Vi har tykke betongvegger mellom leilighetene, som er så og si umulig å borre i selv med betongborr.Anonymous poster hash: 1a810...011
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå