Beccy87 Skrevet 10. april 2015 #1 Del Skrevet 10. april 2015 Er gravid i 21 uke og nå kan mannen min fortvilet melde at jeg har begynt å snorke om natten. Ikke bare litt heller, i følge ham, men nok til at han vurderer å måtte flytte på sofaen for å få sove.... Jeg var forkjølet for et par uker siden men dette har gått over nå, og jeg snorker vist mye verre nå enn jeg gjorde da.. Er det noen som har råd og tips til hva jeg kan gjøre for å hindre dette? Har tenkt meg ut å kjøpe nesespray, men ønsker gjerne andre råd. Og ikke minst; er det noen med tidligere erfaringer som kan fortelle meg om dette går over av seg selv etter at den lille er født? Synes synd på mannen som ikke får sove, og det er så trist om vi nå må sove hver for oss helt frem til fødselen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2015 #2 Del Skrevet 10. april 2015 Han kan vel bruke ørepropper? Og nesespray, husk at det bare er saltvannsspray som er anbefalt.Anonymous poster hash: 26932...8b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2015 #3 Del Skrevet 10. april 2015 Jeg har brukt nesespray under alle mine svangerskap, ellers hadde jeg ikke overlevd :o Og saltvann virker ikke… Anonymous poster hash: 395d5...90d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2015 #4 Del Skrevet 10. april 2015 Jeg var pottetett under hele svangerskapet, og brukte nesespray... Måtte det, eller så hadde jeg ikke overlevd. Snorket gjorde jeg og, masse! Og høyt! Her havnet mannen rett som det var på sofaen. Redningen ble vel ørepropper på han, selv om han mener at han fortsatt kunne høre snorkingen gjennom det. Har ikke noen råd for å bli kvitt det under svangerskapet, nesespray hjalp ikke på snorkingen her selv om den hjalp på at nesen ikke var så tett. Nå etter fødsel (fødte for snart 3 uker siden) er jeg ikke så tett til vanlig lenger, selv om det er der til vanlig. Har heller ikke fått klage på at jeg snorker så voldsomt nå, så jeg tror det har bedret seg. Anonymous poster hash: 5a526...a59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2015 #5 Del Skrevet 10. april 2015 Jeg har brukt nesespray under alle mine svangerskap, ellers hadde jeg ikke overlevd :o Og saltvann virker ikke Anonymous poster hash: 395d5...90d Det er allikevel ikke anbefalt.Anonymous poster hash: 26932...8b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2015 #6 Del Skrevet 10. april 2015 Mannen her sov på sofaen de siste 4 mnd før fødsel av samme grunn. Og ligger der enda. 2 mnd etter. Jævla pingleAnonymous poster hash: 58d11...84b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2015 #7 Del Skrevet 10. april 2015 Ifølge tryggmammamedisin.no så kan du bruke otrivin.Anonymous poster hash: 60428...5ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 11. april 2015 Forfatter #8 Del Skrevet 11. april 2015 Takker for svar. Var på apoteket og kjøpte saltvannsspray, klarer ikke å forstå om det er greit eller ikke med vanlig Otrivin, så da tar jeg ikke sjansen. Fikk også med en anbefalt spray til svelg/hals, men når jeg kom hjem ser jeg at det står på pakken står det 'bør ikke brukes av gravide', veldig frustrerende siden jeg spesifikt spurte på apoteket etter hjelpemidler tilpasset gravide! Er det flere som har vært i samme situasjon og har alternative råd å komme med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #9 Del Skrevet 12. mars 2022 Trekker opp denne da jeg lurer på det samme:/ Anonymkode: c4583...017 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #10 Del Skrevet 12. mars 2022 Turte ikke ta otrivin i første svangerskap. I andre spurte jeg jordmor om det var greit, hun sa ja. Det står også på Relis/trygg mammamedisin at det er trygt, mener jeg. To fine og friske barn og sov mye bedre med otrivin om kvelden. Snorket da, det fikset ikke otrivinen… Anonymkode: 6134a...341 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #11 Del Skrevet 12. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Turte ikke ta otrivin i første svangerskap. I andre spurte jeg jordmor om det var greit, hun sa ja. Det står også på Relis/trygg mammamedisin at det er trygt, mener jeg. To fine og friske barn og sov mye bedre med otrivin om kvelden. Snorket da, det fikset ikke otrivinen… Anonymkode: 6134a...341 Ble snorket borte når ungene var ute? Anonymkode: c4583...017 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #12 Del Skrevet 12. mars 2022 Hovedproblemet med otrivin er at man ikke skal bruke det mer enn høyst 10 dager i strekk. Man blir avhengig, dvs slimhinnene svulmer opp og man blir tett uten det når man forsøker å slutte. Men korttidsbruk i graviditet, f.eks fordi man er forkjøla, går helt fint 😊 Når det gjelder snorking ville jeg forsøkt å endre sovestilling? Jeg snorker som et uvær om jeg sover på ryggen, men ikke på siden. Anonymkode: 287e8...a2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå