Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Drømmer om å komme meg ut av kjelleren til mor og far, men har desverre ganske lav intekt. Heldigvis bor jeg på et rimelig ted, men er det noen banker som i det hele tatt kan gi et lån til noen med 16 000 utbetalt i mnd.?

Anonymous poster hash: 99d38...d54
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
On 10.4.2015 at 10:26 AM, AnonymBruker said:

.

Endret av Sylvari
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det smart da? Om renta hopper bare en millimeter så sliter du.

som sagt er det billig med hus her jeg bor. Hadde ikke trengt store lånet...

Skrevet

Hvor mye føler du at du kan betale i mnd på et evt lån?

Har du satt opp ett budsjett over dine utgifter?

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye føler du at du kan betale i mnd på et evt lån?

Har du satt opp ett budsjett over dine utgifter?

føler jeg max kunne betalt 6 000 i mnd. for å ikke ha det alt for trangt...

Skrevet (endret)

Skader jo ikke å sende mailer til banker og høre. De vil sikkert spørre etter en selvangivelsen for 2014 (2013) og de to siste lønnslippene.

Men jeg ville ikke blitt sjokkert om de sier at inntekten din er for lav.

Endret av -Leon-
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bil også, det glemte jeg å si...

TS

AnonymBruker
Skrevet

Så må du plusse på kommunale avgifter og eiendomsskatt, kan komme opp i 15-20.000 i året.

Så må du huske på forsikring, det kan fort koste 15.000 i året, kanskje mer om du skal ha toppforsikring.

Så må du tenke på strømregning, oppvarming, vinterbrensel, brøyteutgifter, internett, tvabbonement. Vedlikeholdsutgifter, plutselig ryker varmtvannstanken eller taket lekker.

Så må du ta høyde for renteoppgang, du skal tåle en rente på ca 8%

Så det regnestykket ditt om at du ikke vil betale mer enn 6000 i mnd kan du slå fra deg med en gang. De reelle boutgiftene blir opp mot 10.000 pr mnd. Så har du bilen, det er mer utgifter med den enn lånet. Banken regner både bensin, lån, dekk, slitasje, årsavgift, servicer, eukontroll etc. En bil kan fort koste 3000 i snitt pr mnd i reelle kostnader. Så skal du ha mat, klær, andre utgifter...

Du kommer ikke langt med 16.000 hvis du skal ha din egen bolig.

Anonymous poster hash: ea6b5...c64

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye egenkapital har du? Har du studielån og forbrukslån?

Anonymous poster hash: c02e7...ebf
AnonymBruker
Skrevet

Er det smart da? Om renta hopper bare en millimeter så sliter du.

Hvorfor uttale deg om noe du åpenbart ikke har peiling på?

Du vet ingenting om egenkapital eller ønsket kjøpesum, eller annen gjeld for den saks skyld.

Anonymous poster hash: 21693...f8b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så må du plusse på kommunale avgifter og eiendomsskatt, kan komme opp i 15-20.000 i året.

Så må du huske på forsikring, det kan fort koste 15.000 i året, kanskje mer om du skal ha toppforsikring.

Så må du tenke på strømregning, oppvarming, vinterbrensel, brøyteutgifter, internett, tvabbonement. Vedlikeholdsutgifter, plutselig ryker varmtvannstanken eller taket lekker.

Så må du ta høyde for renteoppgang, du skal tåle en rente på ca 8%

Så det regnestykket ditt om at du ikke vil betale mer enn 6000 i mnd kan du slå fra deg med en gang. De reelle boutgiftene blir opp mot 10.000 pr mnd. Så har du bilen, det er mer utgifter med den enn lånet. Banken regner både bensin, lån, dekk, slitasje, årsavgift, servicer, eukontroll etc. En bil kan fort koste 3000 i snitt pr mnd i reelle kostnader. Så skal du ha mat, klær, andre utgifter...

Du kommer ikke langt med 16.000 hvis du skal ha din egen bolig.

men kjære, det kommer jo helt an på hva man kjøper for. Jeg tenker ikke å kjøpe noe til mer enn 600 000 kanskje, så alt dette skulle jeg greie om det skulle skje noe.... Litt oppussing må jeg sikkert ta etterhvert, men jeg er ikke kresen. skulle greie en renteendring til 8% også... Bilen holder jeg utenfor regnestykket den er medregnet i de 10 000 jeg skal leve for...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

men kjære, det kommer jo helt an på hva man kjøper for. Jeg tenker ikke å kjøpe noe til mer enn 600 000 kanskje, så alt dette skulle jeg greie om det skulle skje noe.... Litt oppussing må jeg sikkert ta etterhvert, men jeg er ikke kresen. skulle greie en renteendring til 8% også... Bilen holder jeg utenfor regnestykket den er medregnet i de 10 000 jeg skal leve for...

Lykke til med å finne en brukbar bolig uten felkesgjeld til 600.000.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lykke til med å finne en brukbar bolig uten felkesgjeld til 600.000.

som sagt det er billig der jeg bor... ville sett på noe sånt for eksempel.....

http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=56777956&searchclickthrough=true

http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=54787067&searchclickthrough=true

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

som sagt det er billig der jeg bor... ville sett på noe sånt for eksempel.....

http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=56777956&searchclickthrough=true

http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=54787067&searchclickthrough=true

Men den første har jo fellesutgifter på over 8000 kr i mnd som kommer i tillegg til kjøpesummen. Vi snakker da her om mnd utgifter på 11-12 tusen i beste fall,

Det andre huset hadde behov for oppussing, jeg vil tro ganske mye med den prisen der.

Anonymous poster hash: bae07...e55

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Den første der er til Totalpris 1 905 000,-, ikke 600.000...

Anonymous poster hash: 77fa6...569

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Men den første har jo fellesutgifter på over 8000 kr i mnd som kommer i tillegg til kjøpesummen. Vi snakker da her om mnd utgifter på 11-12 tusen i beste fall,

Det andre huset hadde behov for oppussing, jeg vil tro ganske mye med den prisen der.

og så... jeg sa jo jeg ikke var kresen, jeg bor gjerne i hva som helts for å eie mitt eget... Ville ikke du? deilig å slippe å leie.... Sansynlig vis vil jeg få penger til å pusse det opp også, da et lån på 300 000 er veldig lavt.... renten går jo ikke opp i morgen...

TS

AnonymBruker
Skrevet

så drit i den da, var bare et eksempel, har faktisk en god del å velge mellom...

TS

AnonymBruker
Skrevet

Du vil aldri helt slippe unna fellesutgiftene. Den blir bare redusert fordi fellesgjelden blir trukket i fra. Fellesutgifter blir 6100 hvis du betaler 19 millioner. Du klarer dessuten ikke å betjene et lån på 1,9 med 16 tusen utbetalt i mnd.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

så drit i den da, var bare et eksempel, har faktisk en god del å velge mellom...

TS

Vel, skal du først se etter hus bør du i det minste være klar over hva det er verdt! Virker ikke som om du tar med fellesgjeld feks i regnestykket når du ser på pris...har du fortsatt mye å velge mellom når du ser på reell pris...?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vel, skal du først se etter hus bør du i det minste være klar over hva det er verdt! Virker ikke som om du tar med fellesgjeld feks i regnestykket når du ser på pris...har du fortsatt mye å velge mellom når du ser på reell pris...?

yup har det, som det andre eksempelet mitt viste...

TS

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...