Ruth_87 Skrevet 10. april 2015 #1 Skrevet 10. april 2015 Hei! Jeg har et billån som jeg ligger etter med. I flere mnd har jeg prøvd å ta igjen de 2 - 3 mnd som jeg ligger etter med. Men uten å lykkes. Jeg klarer fint å betale den faste summen denne mnd, men problemet er at jeg må først betale de som har forfalt for en stund siden - for å unngå innkasso. Har noen erfaring med å spørre banken om å kun betale renter på billånet - altså de rentene som man ligger etter med? Også på den måten bli asjur?
Pengebingen Skrevet 10. april 2015 #2 Skrevet 10. april 2015 Har du ikke noe du kan selge for å få inn pengene? Kutte noen utgifter? Du må jo få dette til å gå rundt også fremover, økonomien høres ikke helt stabil ut. Må du ta lån for å kjøpe bil har du ikke råd til bilen i utgangspunktet. Og ligger du etter med et billån av alle ting ville jeg sterkt vurdert å kvitte meg med bilen for å fikse økonomien først og deretter kjøpe en bil du har råd til, for cash.
Ruth_87 Skrevet 10. april 2015 Forfatter #3 Skrevet 10. april 2015 Helt enig Pengebingen. Du har virkelig helt rett. Planlegger å selge til sommeren.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2015 #4 Skrevet 10. april 2015 Har du ikke noe du kan selge for å få inn pengene? Kutte noen utgifter? Du må jo få dette til å gå rundt også fremover, økonomien høres ikke helt stabil ut. Må du ta lån for å kjøpe bil har du ikke råd til bilen i utgangspunktet. Og ligger du etter med et billån av alle ting ville jeg sterkt vurdert å kvitte meg med bilen for å fikse økonomien først og deretter kjøpe en bil du har råd til, for cash. Argumentet med at man ikke har råd til bil i utg punktet om man må ta opp lån faller på sin egen urimelighet. Da er det mange i norges land som ville vært uten bil. Men man må kunne betjene lånene man har tatt opp, noe det virker som ts ikke har evne til. Hva er årsaken til at du havnet etter? Hvis man ikke har økonomi til å betale 2 avdrag xtra for å komne ajour er man etter mitt syn ikke i stand til å sitte med billån. Du burde hatt en buffer på minimum 3 brutto månedslønninger. Hvordan skal du klare å overholde betalingsplanen i framtiden når du allerede ligger etter?Anonymous poster hash: 9fe6a...b61
AnonymBruker Skrevet 10. april 2015 #5 Skrevet 10. april 2015 Jeg skulle utenlands i 3 mnd og fikk tilbud om å betale ingenting den perioden, evt bare renter. Jeg gikk for det siste. Dette var i sparebanken vest. Anonymous poster hash: c4fa3...08c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå