Gå til innhold

får så vondt av denne ungen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ifjor så jeg disse personene for første gang. Det var da en eldre dame med sitt barnebarn.

Gutten der oppførte seg eksemplarisk og var jo snill tvers igjennom! Da vi så de for aller første gang var vi på sykehuset og de satt i kantinen og spiste ved bordet bak oss. Vi så og hørte derfor ALT. Guttungen på toppenen 3-4 år hadde fått en voksen porsjon og da han ikke orlet mer og spurte om han kunne være så snill og få is til dessert fikk han høre standarden: jada du skal få en is etterpå men da må du spise litt mer. Godtroende gjorde han dette og når han da senere var mett og fortsatt ikke spist alt spurte han på nytt. Også gikk han bort for å se hvem is de hadde, da gikk hun etter å kjeftet og smelte med banneord og brå bestemte bevegelser : "dette her tåler jeg virkelig ikke nå! " hun kjeftet han huden full fordi han ikke klarte å spise en voksen porsjon med mat og at han derfor ikke fikk is når han ikke orket mat engang.

Vi ble sjokket.. Meg og søsteren min satt der å så ut som 2 stk idioter som bare måpte. Er det mulig tenkte vi?

Joda du skal være litt streng men du kjefter ikke på barnet så han begynner å grine og sier unnskyld for at han ikke orket all maten men han ble så mett. Han så jo ut som han skulle spy!

Søsteren min gikk så på toalettet etter de gikk, og der møtte hun de på nytt. Hun sa derfor ifra at det var flere enn oss som hadde reagert for han var jo så herlig også snakker du til han på den måten der?!

Nå ser jeg de bare oftere og oftere, har også sett de med mlren til denne ungen og da er mormpr en helt annen, men nå sist gang det kun var de to kjente jeg farsinstinktet sparket inn. Nettopp blitt far og se et barn som får kjeft og spydige kommentarer og fysisk vold. Ja det er fysisk vold når du drar/klemmer de hardt i armen. Så lenge barnet får vondt er det voldelig! Hun dro og klemte han i armen til han var på gråten og sier "aaaaaaaau" med verdens mest sørgelige stemme, og du ser hele ungen ser deprimert ut når hun behandler han sånn jeg får så lyst til å gjøre noe! Men problemet er at det er kun når jeg er på jobb at jeg ser det og tørr derfor ikke si ifra mtp hva hun kan gjøre. Hva om hun da sier dette til sjefen min og hun da får henne på hennes side? Vi får jo beskjed om å bare være hyggelige mot kundene våre og å si at hun oppdrar barnebarnet sitt feil er jo langt fra hyggelig å si. Jeg håper så inderlig at jeg møter henne på nytt og får hennes fulle navn. At jeg heller kan gå til barnevernet e.l og få de til å ta grep der. Ikke at de fjerner barnet fra moren sin men nekter mormor og ta del oppdragelsen hans i såpass stor grad som hun gjør.. Er redd for at om jeg ser denne gutten om 10 år fra nå av blir det som en tenåring full av problemer som kan skeie ut på gale veier.. Huff blir så lei meg av den ungen. Alt det han må tåle, det er jo bare snakk om tid før han blir helt ødelagt 😐 hva ville dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Vet ikke hva jeg ville ha gjort. Høres hjerteskjærende ut det der:( Det er overhodet ikke rett at et barn skal bli behandlet på den måten heller ute at noen bryter inn. Har sjefen din sett dette? Kan du få noen venner av deg til å komme som kunder å se selv, si ifra....? Ellers kontakte noen ja. Det der er overhodet ikke bra. Stakkars lille. Høres jo så skjønn ut.... <3

Endret av wintergirl
AnonymBruker
Skrevet

Godtar ikke slikt, hadde ikke kostet meg noe og snakket med denne mormoren, mulig også foreldrene. Ingen bedring og jeg hadde sendt en bekymringsmelding.

Barn skal IKKE ha det slik, makan til dårlig oppførsel( sikker på at denne mormoren er ved sine fulle fem? høres ikke slik ut )

Anonymous poster hash: d0ccf...c77
AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg hadde lekt privatdetektiv hadde jeg vært deg. Funnet ut navnet til denne bestemora og tatt en tlf til barnevernet.

Anonymous poster hash: 1d762...308
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Var jeg deg ville jeg ha sendt en anonym bekymringsmelding til ditt lokale Barnevern!

Anonymous poster hash: c6d35...b8b

AnonymBruker
Skrevet

"Hvem is"??!!!

Anonymous poster hash: 42df5...e22

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Venninna di sa at de ikke kunne snakke til han slik fordi han var så herlig? Herlige unger kan være vanskelige de og! Jeg mener ikke at noen unger forente denne behandlingen, uansett om de er herlige eller stygge.

Du må prøve å få navn osv og melde til bv. Men tviler de tar opp en slik "difus" sak.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke vold å holde ungen i armen, nei, det eneste som er gjort feil her er å være sur og tvinge i ungen mat. Men det du hva? Det var sånn de gjorde det i gamledager. T.o.m på 90-tallet gjorde de det sånn; man skulle spise opp maten sin. Det at unger ikke trenger det, er noe nye greier. Det har ikke bestemødre fått med seg, stort sett. Så hun oppfører seg bare på den måten hun tror er riktig, mange vokste opp med streng disiplin og viderefører dette til etterkommerne.

Anonymous poster hash: 02ef2...cfc

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke vold å holde ungen i armen, nei, det eneste som er gjort feil her er å være sur og tvinge i ungen mat. Men det du hva? Det var sånn de gjorde det i gamledager. T.o.m på 90-tallet gjorde de det sånn; man skulle spise opp maten sin. Det at unger ikke trenger det, er noe nye greier. Det har ikke bestemødre fått med seg, stort sett. Så hun oppfører seg bare på den måten hun tror er riktig, mange vokste opp med streng disiplin og viderefører dette til etterkommerne.

Jepp! Selv om nye generasjoner ikke liker det så var det slik før. En helt vanlig oppdragelsemetode.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ifjor så jeg disse personene for første gang. Det var da en eldre dame med sitt barnebarn.

Gutten der oppførte seg eksemplarisk og var jo snill tvers igjennom! Da vi så de for aller første gang var vi på sykehuset og de satt i kantinen og spiste ved bordet bak oss. Vi så og hørte derfor ALT. Guttungen på toppenen 3-4 år hadde fått en voksen porsjon og da han ikke orlet mer og spurte om han kunne være så snill og få is til dessert fikk han høre standarden: jada du skal få en is etterpå men da må du spise litt mer. Godtroende gjorde han dette og når han da senere var mett og fortsatt ikke spist alt spurte han på nytt. Også gikk han bort for å se hvem is de hadde, da gikk hun etter å kjeftet og smelte med banneord og brå bestemte bevegelser : "dette her tåler jeg virkelig ikke nå! " hun kjeftet han huden full fordi han ikke klarte å spise en voksen porsjon med mat og at han derfor ikke fikk is når han ikke orket mat engang.

Vi ble sjokket.. Meg og søsteren min satt der å så ut som 2 stk idioter som bare måpte. Er det mulig tenkte vi?

Joda du skal være litt streng men du kjefter ikke på barnet så han begynner å grine og sier unnskyld for at han ikke orket all maten men han ble så mett. Han så jo ut som han skulle spy!

Søsteren min gikk så på toalettet etter de gikk, og der møtte hun de på nytt. Hun sa derfor ifra at det var flere enn oss som hadde reagert for han var jo så herlig også snakker du til han på den måten der?!

Nå ser jeg de bare oftere og oftere, har også sett de med mlren til denne ungen og da er mormpr en helt annen, men nå sist gang det kun var de to kjente jeg farsinstinktet sparket inn. Nettopp blitt far og se et barn som får kjeft og spydige kommentarer og fysisk vold. Ja det er fysisk vold når du drar/klemmer de hardt i armen. Så lenge barnet får vondt er det voldelig! Hun dro og klemte han i armen til han var på gråten og sier "aaaaaaaau" med verdens mest sørgelige stemme, og du ser hele ungen ser deprimert ut når hun behandler han sånn jeg får så lyst til å gjøre noe! Men problemet er at det er kun når jeg er på jobb at jeg ser det og tørr derfor ikke si ifra mtp hva hun kan gjøre. Hva om hun da sier dette til sjefen min og hun da får henne på hennes side? Vi får jo beskjed om å bare være hyggelige mot kundene våre og å si at hun oppdrar barnebarnet sitt feil er jo langt fra hyggelig å si. Jeg håper så inderlig at jeg møter henne på nytt og får hennes fulle navn. At jeg heller kan gå til barnevernet e.l og få de til å ta grep der. Ikke at de fjerner barnet fra moren sin men nekter mormor og ta del oppdragelsen hans i såpass stor grad som hun gjør.. Er redd for at om jeg ser denne gutten om 10 år fra nå av blir det som en tenåring full av problemer som kan skeie ut på gale veier.. Huff blir så lei meg av den ungen. Alt det han må tåle, det er jo bare snakk om tid før han blir helt ødelagt 😐 hva ville dere gjort?

ingen av oss her inne har sett de, så vi kan ikke vurdere om det er en sak for barnevernet eller ikke, men er du oppriktig bekymret og mener det er det, ville jeg gått videre med det.

Forstår det slik at du jobber i butikk, handler denne bestemora hos deg? Kan du på en eller annen måte få sett legitimasjonen hennes, så du får navnet?

Ta det opp med din sjef, slik at hun kan komme ut i butikken neste gang de er der og du kan få en annens syn på saken. Kanskje hun har forslag til hva dere skal gjøre videre?

Anonymous poster hash: 7eec9...e7c

• Liker 1
Skrevet

Venninna di sa at de ikke kunne snakke til han slik fordi han var så herlig? Herlige unger kan være vanskelige de og! Jeg mener ikke at noen unger forente denne behandlingen, uansett om de er herlige eller stygge.

Du må prøve å få navn osv og melde til bv. Men tviler de tar opp en slik "difus" sak.

Med herlig menervjeg herlig oppførsel. Hver jævla gang hu tar tak i ungen / kjefter på han har han ikke gjort noe. Er redd for at oø hun tørr å gjøre sånt på byen hva gjør hun da mot han bak lukkede dører?

Skrevet

Jo det er vold. Man skal IKKE oppføre seg truende på noen som helst slags måte mot barnet. Og det å påføre barnet såpass smerte at han sier au på den måten han gjorde og så hvor lei seg han ble er det VOLD. Om du ikke ser det selv bør du ikke få barn/ha dem. Joda vi kan ta de i armen når de prøver å løpe avgårde men fordi han tok en en pose og prøvde å åpne den for så at hun klemmer til så han fikk så vondt er IKKE RIKTIG! Selv når de løper avgårde skal du ikke klemme til de får vondt, kun nok til at de innser at de ikke kommer noen vei annet enn opp i armene dine.

Skrevet

ingen av oss her inne har sett de, så vi kan ikke vurdere om det er en sak for barnevernet eller ikke, men er du oppriktig bekymret og mener det er det, ville jeg gått videre med det.

Forstår det slik at du jobber i butikk, handler denne bestemora hos deg? Kan du på en eller annen måte få sett legitimasjonen hennes, så du får navnet?

Ta det opp med din sjef, slik at hun kan komme ut i butikken neste gang de er der og du kan få en annens syn på saken. Kanskje hun har forslag til hva dere skal gjøre videre?

Anonymous poster hash: 7eec9...e7c

Får høre med henne neste når jeg drar på jobb idag :)

Skrevet

Beklager, men det er ikke en voksen far som har skrevet dette. Språket er som en umoden tenåringsjente. Sannsynligvis er det et trollinnlegg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jepp! Selv om nye generasjoner ikke liker det så var det slik før. En helt vanlig oppdragelsemetode.

Slaveri vat helt vanlig og godtatt før. Det var også godtatt å slå ungene, gjerne med verktøy som belte etc. Men det er ikke noe mer riktig fordi "det var sånn de gjorde det før".

Anonymous poster hash: 216cc...2d2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nå ser jeg de bare oftere og oftere, har også sett de med mlren til denne ungen og da er mormpr en helt annen, men nå sist gang det kun var de to kjente jeg farsinstinktet sparket inn. Nettopp blitt far og se et barn som får kjeft og spydige kommentarer og fysisk vold. Ja det er fysisk vold når du drar/klemmer de hardt i armen. Så lenge barnet får vondt er det voldelig! Hun dro og klemte han i armen til han var på gråten og sier "aaaaaaaau" med verdens mest sørgelige stemme, og du ser hele ungen ser deprimert ut når hun behandler han sånn jeg får så lyst til å gjøre noe! Men problemet er at det er kun når jeg er på jobb at jeg ser det og tørr derfor ikke si ifra mtp hva hun kan gjøre. Hva om hun da sier dette til sjefen min og hun da får henne på hennes side? Vi får jo beskjed om å bare være hyggelige mot kundene våre og å si at hun oppdrar barnebarnet sitt feil er jo langt fra hyggelig å si. Jeg håper så inderlig at jeg møter henne på nytt og får hennes fulle navn. At jeg heller kan gå til barnevernet e.l og få de til å ta grep der. Ikke at de fjerner barnet fra moren sin men nekter mormor og ta del oppdragelsen hans i såpass stor grad som hun gjør.. Er redd for at om jeg ser denne gutten om 10 år fra nå av blir det som en tenåring full av problemer som kan skeie ut på gale veier.. Huff blir så lei meg av den ungen. Alt det han må tåle, det er jo bare snakk om tid før han blir helt ødelagt hva ville dere gjort?

HVA MED Å KOMME I KONTAKT MED FORELDRENE!!!!!!!

Anonymous poster hash: 84e59...b21

• Liker 1
Skrevet

Hadde henvendt meg til moren neste gang dere så dem. Ikke sikkert hun vet hvordan mormoren er.

AnonymBruker
Skrevet

Syns du lager storm i et vannglass her.

Anonymous poster hash: 03bf4...17b

• Liker 2
Skrevet

Beklager, men det er ikke en voksen far som har skrevet dette. Språket er som en umoden tenåringsjente. Sannsynligvis er det et trollinnlegg.

Det er åpenbart en som ikke har norsk som morsmål.

Skrevet

Var jeg deg ville jeg ha sendt en anonym bekymringsmelding til ditt lokale Barnevern!

Anonymous poster hash: c6d35...b8b

Anonym fordi...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...