Gå til innhold

forhøyt antall hvite blodlegemer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Huff var hos fastlegen og tok en haug med blodprøver og fikk vite jeg hadde forhøyede hvite blodlegemer.. selvfølgelig begynte jeg og google og fant ut det kunne være sjangs for lymfekreft, laukemi og er nå livredd:-( er det noen som kan forklare meg dette?? Det skal visst være mellom 4-11 og jeg hadde 13...Fastlegen måtte jeg vente i 14 dager til jeg fikk time og syns ventetiden er grusom,.,

Anonymous poster hash: 21021...e63

AnonymBruker
Skrevet

Ikke ta sorgene på forskudd. Forhøyet antall hvite blodlegemer trenger ikke nødvendigvis være kreft, det kan være helt ufarlig. :)

Anonymous poster hash: ddd98...4d5

AnonymBruker
Skrevet

Du har mest sannsynlig bare en infeksjon. Ingen grunn til bekymring. Jeg har selv hatt verdier oppimot 30 grunnet en infeksjon. Håper dette kan være litt beroligende

Anonymous poster hash: 3908f...361
  • Liker 2
Skrevet

Hva var grunnen til at du i utgangspunktet skulle ta blodprøver? Det er sannsynligvis snakk om en infeksjon, men synes heller du skal spørre legen din enn her.

AnonymBruker
Skrevet

Ved akutt leukemi er tallene skyhøye. Vi får alle flere (noe får færre) hvite blodlegemer under infeksjoner. Og dersom det fremdeles er der om 14 dager er det heller ingen grunn til bekymring, da er det mest sannsynlig snakk om en nåværende eller gammel virusinfeksjon, da kan du ha forhøyede hvite lenge. Om du har det over 6 mnd bør det undersøkes videre for ting som kll/kml.

Anonymous poster hash: 66e1b...480
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde forhøyde verdier av hvite blodlenge i ukevis (sikkert også over en mnd) etter en infeksjon. Sjansen er jo mye større for at det ikke er noe farlig.

Anonymous poster hash: 765b1...735
AnonymBruker
Skrevet

"hvite blodlegemer" skulle det stå..

Anonymous poster hash: 765b1...735
AnonymBruker
Skrevet

Virusinfeksjon kalles dette. Helt normalt :)

SLUTT Å GOOGLE for din egen del, du blir helt tussete av alt du finner

Anonymous poster hash: 6ad90...e54
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

13 er jo bare så vidt forhøyet, og nesten innafor normalverdiene.

Mest sannsynlig så har du en infeksjon i kroppen, eller nettopp har hatt en sånn at de hvite er på vei ned.

Ved kreftdiagnose så kan jeg love deg at verdiene er skyhøye, ikke såvidt over med 13 :)

Anonymous poster hash: 9a3c2...bf8
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Leukemier kan presentere med noe forskjellig utslag på antall hvite blodceller, avhengig av hvilken type som foreligger. Det er allikevel ikke uvanlig at hvite blodceller kan ha verdier på over 100.000.

Jeg anbefaler å ikke google spørsmål du ikke forstår svarene på. Snakk heller med legen din enn å bli skremt uten grunn.

Anonymous poster hash: d4a0f...ca0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...