AnonymBruker Skrevet 9. april 2015 #1 Skrevet 9. april 2015 Vi har bestemt oss for å kastrere vår hannhund på snart 2 år, da han er helt hyperseksuell, klarer ikke å slappe av inne, skal snuuse på alt osv. Typis hannhund/løpetid-konflik, altså. Men det jeg lurer på er om det er "for sent" å kastrere han nå, for å fjerne hans interesse for tisper og løpetid? Per dags dato er det nesten umulig å få kontakt med han, og inne går han bare å piper og skraper på dører for å komme seg ut. Anonymous poster hash: cc253...570
AnonymBruker Skrevet 10. april 2015 #2 Skrevet 10. april 2015 Det kan være, man skal vel da i så fall kastrere dem ganske tidlig. Jeg kastrerte min ved 3års alder, men adferden er ikke endret.... Uansett, vil de alltid roe seg litt!Anonymous poster hash: fa401...897
AnonymBruker Skrevet 10. april 2015 #3 Skrevet 10. april 2015 Regner med dere ikke skal bruke han i avl? Noen anbefaler kjemisk kastrering for å se om det hjelper, men om dere ikke skal avle, så er det bare å kjøre på. Kanskje det hjelper litt mot stress ol, men selve sexlysten vil jo stilne litt etter at testosteronet blir borte. Dette kan ta 4-9 mnd Anonymous poster hash: 81dce...c3c
Kvinne87Rogaland Skrevet 11. april 2015 #4 Skrevet 11. april 2015 Jeg kastrerte min hund da han var nesten to år. Han var også ganske stresset, klynket og stakk mye av pga løpetid i nabolaget. Han lærte seg å åpne dører, så det ble ganske slitsomt. Etter at jeg kastrerte ham ble det MYE bedre. Han roer seg inne, men er aktiv på tur. Han har ikke stukket av en eneste gang etterpå. Jeg kan ha ham løs uten problemer. Det er også et pluss at han ikke markerer så mye, men tisser alt på en gang. Han har heller ikke lagt på seg nevneverdig mye, og det er nå 3 år siden. Men hunder reagerer forskjellig, så det er vanskelig å si!
AnonymBruker Skrevet 11. april 2015 #5 Skrevet 11. april 2015 Du bør kastrere han uansett, det er veldig fælt for en hanhund å ikke kunne gjøre noe når han merker listene komme. For å si det sånn Det fører til urolige og stressede hunderAnonymous poster hash: f2827...7a9
Querido Skrevet 13. april 2015 #6 Skrevet 13. april 2015 Det er ikke lovlig å kastrere hund i Norge uten medisinsk grunn. 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2015 #7 Skrevet 14. april 2015 Det er ikke lovlig å kastrere hund i Norge uten medisinsk grunn. Få veterinærer bryr seg faktisk om det, og når det er sagt er overhormonell hannhund som stresser for mye faktisk en medisinsk grunn;) Anonymous poster hash: fa401...897
Sugerøret Skrevet 14. april 2015 #8 Skrevet 14. april 2015 Å kastrerer fordi hunden lider er lov jo.. Hyperseksuell adferd er en grunn.Vi kastrerte gamlegutten pga nettopp han var hyperseksuell.Ikke vår ide,men vetrinæren som anbefalte 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2015 #9 Skrevet 14. april 2015 Kan kastrering dempe ikke-seksuelt relatert stress/uro og? Anonymous poster hash: 78360...94d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå