_LanciA_ Skrevet 9. april 2015 #1 Skrevet 9. april 2015 Hei, Prøver å bli mer fit. Og ikke minst trener jeg for å bli bedre i sporten jeg driver. I dag har jeg hatt følgende program. Etter frokost hiit på sykkel. 20x20 intervallere og 1 mil i rolig tempo etterpå. I Kveld styrke: Oppvarming Sideplanke Planke Og følgende kettlebell øvelser: good morning 10x3 slingshot 10x3 hver vei Goblet squat 10x3 Russian twist 10x3 Crunch 5x3 Figure 8s 10x3 hver vei. Swing i ca 5 minutter. (sorry aner ikke hva de øvelsene heter på norsk) Alle øvelsene er gjort med 12 kg kettlebell. (bør snart øke til 16 tror jeg) Har slitt litt med en skulder så er litt forsiktig med skulderene. Vet jeg ikke burde ha cardio først men lettere med det før jobb enn styrke. I morgen har jeg løping/gåing i skogen (bakker) Og rolig sykling 1 time og yogaball øvelser og balanse trening. Får jeg med hele kroppen eller er det noe jeg bør legge til av øvelser?
JHF Skrevet 9. april 2015 #2 Skrevet 9. april 2015 Hei, Prøver å bli mer fit. Og ikke minst trener jeg for å bli bedre i sporten jeg driver. I dag har jeg hatt følgende program. Etter frokost hiit på sykkel. 20x20 intervallere og 1 mil i rolig tempo etterpå. I Kveld styrke: Oppvarming Sideplanke Planke Og følgende kettlebell øvelser: good morning 10x3 slingshot 10x3 hver vei Goblet squat 10x3 Russian twist 10x3 Crunch 5x3 Figure 8s 10x3 hver vei. Swing i ca 5 minutter. (sorry aner ikke hva de øvelsene heter på norsk) Alle øvelsene er gjort med 12 kg kettlebell. (bør snart øke til 16 tror jeg) Har slitt litt med en skulder så er litt forsiktig med skulderene. Vet jeg ikke burde ha cardio først men lettere med det før jobb enn styrke. I morgen har jeg løping/gåing i skogen (bakker) Og rolig sykling 1 time og yogaball øvelser og balanse trening. Får jeg med hele kroppen eller er det noe jeg bør legge til av øvelser? I forhold til Kettlebell-øvelsene ville jeg lagt til mer for å styrke skuldrene. Det som har hjulpet meg er øvelser som - Thrusters - Swing Row - halos - clean - push, press og jerk. - half get-up - gå med KB i rack Noen av disse øvelsene krever noe teknikk, men er utrolig bra for å styrke dårlige/svake skuldre.
_LanciA_ Skrevet 9. april 2015 Forfatter #3 Skrevet 9. april 2015 I forhold til Kettlebell-øvelsene ville jeg lagt til mer for å styrke skuldrene. Det som har hjulpet meg er øvelser som - Thrusters - Swing Row - halos - clean - push, press og jerk. - half get-up - gå med KB i rack Noen av disse øvelsene krever noe teknikk, men er utrolig bra for å styrke dårlige/svake skuldre. Takker Tror jeg må ha en lettere kettlebell og ikke minst mindre. Kjenner jeg er redd for at jeg ikke greier å holde igjen med 8 eller 12 kg. Må nok freshe opp teknikken litt på de øvelsene ja:) Hvor lette kettlebells kan jeg legge meg på på skulderøvelsene til å begynne med?
JHF Skrevet 10. april 2015 #4 Skrevet 10. april 2015 Takker Tror jeg må ha en lettere kettlebell og ikke minst mindre. Kjenner jeg er redd for at jeg ikke greier å holde igjen med 8 eller 12 kg. Må nok freshe opp teknikken litt på de øvelsene ja:) Hvor lette kettlebells kan jeg legge meg på på skulderøvelsene til å begynne med? Da jeg begynte å trene i Kettlebell i desember jobbet jeg mye med en 8kg på skuldrene. Har ikke brukt lettere kuler, selv om jeg var relativt utrent. I løpet av en måned trente jeg stort sett med 12 kg, så jeg ser ingen grunn til å kjøpe noen lettere kule hvis du har en 8kg KB. Da ville jeg heller ha brukt pengene på en 16 eller 20 kgs til baseøvelsene som går mye på ben og rygg.
_LanciA_ Skrevet 10. april 2015 Forfatter #5 Skrevet 10. april 2015 Da jeg begynte å trene i Kettlebell i desember jobbet jeg mye med en 8kg på skuldrene. Har ikke brukt lettere kuler, selv om jeg var relativt utrent. I løpet av en måned trente jeg stort sett med 12 kg, så jeg ser ingen grunn til å kjøpe noen lettere kule hvis du har en 8kg KB. Da ville jeg heller ha brukt pengene på en 16 eller 20 kgs til baseøvelsene som går mye på ben og rygg. Sjekket med min kiropraktor og pt i dag. Siden jeg har hatt så mye problemer med skuldra fant vi ut at det var tryggere å starte med lettere til jeg er trygg og kan utføre øvelsene perfekt. Er veldig plaget med bortfall av følelsere i fingrene og betennelse i venster skulder så må være sikker på at det går fint før jeg øker til 8 Kg. Ja 16 og 24 kg er på ønskelista, det og treningshansker. Begynner jo å få træler i hendene:) hehehe
JHF Skrevet 10. april 2015 #6 Skrevet 10. april 2015 Sjekket med min kiropraktor og pt i dag. Siden jeg har hatt så mye problemer med skuldra fant vi ut at det var tryggere å starte med lettere til jeg er trygg og kan utføre øvelsene perfekt. Er veldig plaget med bortfall av følelsere i fingrene og betennelse i venster skulder så må være sikker på at det går fint før jeg øker til 8 Kg. Ja 16 og 24 kg er på ønskelista, det og treningshansker. Begynner jo å få træler i hendene:) hehehe Jeg opplever at det er lettere å få til rett teknikk med litt tyngre kule, så bare vær litt obs på det. Samtidig kan den ikke være så tung at du risikerer å skade deg. Mot træler i hendene kan jeg anbefale crossFIXE hands på det sterkeste. Gjør underverker. http://www.flexfit.no/products/crossfixe-hands
_LanciA_ Skrevet 10. april 2015 Forfatter #7 Skrevet 10. april 2015 Jeg opplever at det er lettere å få til rett teknikk med litt tyngre kule, så bare vær litt obs på det. Samtidig kan den ikke være så tung at du risikerer å skade deg. Mot træler i hendene kan jeg anbefale crossFIXE hands på det sterkeste. Gjør underverker. http://www.flexfit.no/products/crossfixe-hands Genialt. Da har jeg kjøpt sånn Har kommet meg igjennom mesteparten av skulder øvelsene untatt half get-up. Virker som jeg må jobbe litt med teknikken der. Kjentes ut som venster skulder skulle gå ut av ledd. Resten gikk sånn tålig bra. Merker at jeg er veldig svak i skuldrene men nå må jeg bare jobbe med det
JHF Skrevet 10. april 2015 #8 Skrevet 10. april 2015 Hvis det er litt tungt med enhånds half get-up, hold kulen med begge hendene til du blir sterkere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå