Anglofil Skrevet 9. april 2015 #1 Skrevet 9. april 2015 (endret) Jeg sitter plutselig snart med en god slump penger, og jeg har derfor bestilt meg PT. Det er ei jeg kjenner, ikke så veldig godt, men nok til at det føles ok, men samtidig ikke kleint. Uansett. Jeg gleder meg masse, og jeg gruer meg. Shit, jeg lurer egentlig på hva jeg har begitt meg ut på. Så, noen som kan fortelle litt om hvordan det er å ha en PT? Jeg vet det kan være veldig individuelt, men det er allikevel fint å lese om erfaringer. Jeg har selv flere konkrete mål, f.eks å løpe maraton (gud hjelpe meg..), trene meg opp i kampkunsten jeg liker så godt, trene minst 3 ganger i uka osv. For min del handler det om å finne motivasjon og glede i treningen, og samtidig prøve noe helt nytt. Dessuten er jo dette også en del av min livsstilsendring som jeg egentlig har holdt på med de siste årene, f.eks ny jobb, ny samboer, ny leilighet osv. Så dette føles både veldig riktig og viktig. Mvh Yvonne Endret 9. april 2015 av Yvonne
Kaffejenta30 Skrevet 11. april 2015 #2 Skrevet 11. april 2015 Så heldig du er som har mulighet til å benytte deg av PT Første bud er å finne en du trives med, og så går mye av seg selv deretter. Jeg hadde 5 timer i vinter, og skulle ønske jeg hadde råd til å trene fats med PT hver uke. På studioet jeg trener fikk jeg velge hvilken PT jeg ville bruke, og da hadde jeg jo allerede gjort meg opp en mening utifra hvilke timer jeg pleier trene på. Så hadde jeg 30 min samtale med PT om hva jeg ønsket å oppnå, om jeg hadde noen skader, og hva jeg trente ellers. Vi fant tonen umiddelbart. Grudde meg veldig til første timen, for vi har jo alle sett og hørt så mye, men gikk derifra skyhøy på endorfiner, og har vel knapt følt meg så energisk og lykkelig noen gang. Hos meg jobbet vi litt med teknikk for å bli flinkere til å bl.a. løpe, og med en skulderskade jeg har strevd lenge med. Jeg har faktisk ikke hatt problemer med den skulderen siden, og spart en liten formue på behandlinger. Hadde jeg hatt råd til å prioritere flere timer med PT ville jeg gjort det, men det er allerede dyrt å trene der jeg går, så jeg må dessverre drøye det litt. Men at det er de beste treningstimene jeg noengang har hatt er det liten tvil om Prøv å finne en som du har en god tone med! Det skal ikke være kleint, og hvis du trener et sted hvor de har eget PT-rom kan det jo fort bli litt rart hvis det er bare dere to der inne og kjemien ikke er god.
Anglofil Skrevet 11. april 2015 Forfatter #3 Skrevet 11. april 2015 Takk for svar og erfaringer! Hun som blir min PT kjenner jeg jo litt fra før, og føler vi har en god tone. Vi tok en laaang prat her om dagen og føler vi "klikket godt". Hun virker svært motiverende og samtidig svært dyktig. Det hjelper jo at hun har en solid utdannelse og pedagogisk utdanning. Hun driver for seg selv, men driver også et eget studio med noen andre (dette er ikke via f.eks Elixia etc), så det blir til at vi får trene i fred, helt alene. Hun kommer også hjem til meg hvis nødvendig. Tror nok det i første omgang blir i studio, men også i skog og mark etc. Jeg gleder meg masse, selv om jeg gruer meg også litt. Jeg var jo veldig godt trent en gang i tiden og det er dit jeg vil tilbake til. Dessuten SKAL jeg klare maraton om jeg så bruker 10 timer. Mvh Yvonne
AnonymBruker Skrevet 11. april 2015 #4 Skrevet 11. april 2015 Jeg sitter plutselig snart med en god slump penger, og jeg har derfor bestilt meg PT. Det er ei jeg kjenner, ikke så veldig godt, men nok til at det føles ok, men samtidig ikke kleint. Uansett. Jeg gleder meg masse, og jeg gruer meg. Shit, jeg lurer egentlig på hva jeg har begitt meg ut på. Så, noen som kan fortelle litt om hvordan det er å ha en PT? Jeg vet det kan være veldig individuelt, men det er allikevel fint å lese om erfaringer. Jeg har selv flere konkrete mål, f.eks å løpe maraton (gud hjelpe meg..), trene meg opp i kampkunsten jeg liker så godt, trene minst 3 ganger i uka osv. For min del handler det om å finne motivasjon og glede i treningen, og samtidig prøve noe helt nytt. Dessuten er jo dette også en del av min livsstilsendring som jeg egentlig har holdt på med de siste årene, f.eks ny jobb, ny samboer, ny leilighet osv. Så dette føles både veldig riktig og viktig. Mvh Yvonne Bare pass på at du ikke gaper over for mye og kjører kroppen i negativ retning med overtrening og ikke fullfører mål fordi du blir skuffet over å ikke ha nådd et håret mål. Anonymous poster hash: db18d...92d
Anglofil Skrevet 11. april 2015 Forfatter #5 Skrevet 11. april 2015 (endret) Bare pass på at du ikke gaper over for mye og kjører kroppen i negativ retning med overtrening og ikke fullfører mål fordi du blir skuffet over å ikke ha nådd et håret mål. Anonymous poster hash: db18d...92d Nei, det tror jeg ikke er noen fare for. Det er det vi skal kartlegge første time. Blant annet hvor mange ganger i uken jeg eventuelt ønsker PT, hvor mye er realistisk å trene osv. Ser for meg 3 dager i uken, men det er ønskelig å trene annenhver dag. Men fordi jeg har en jobb som i perioder fordrer en god del jobbing er det urealistisk å forvente at jeg vil få til trening annenhver dag hele året. Det vil nok derimot være mulig i perioder. Jeg ser for meg ihvertfall to treninger i ukedagene og en i helgen. Har allerede avtalt med ei venninne som jeg skal gå lengre turer med i helgene. Jeg ser for meg både intensive treninger og mindre intensive, alt ettersom hvordan formen og lysten er. I tillegg prøver jeg alltid å gå minst 10 000 skritt om dagen. Det viktigste er tross alt å holde seg i aktivitet. Mvh Yvonne Endret 11. april 2015 av Yvonne
Kanutte Skrevet 11. april 2015 #6 Skrevet 11. april 2015 Bare forberede deg på å bli støl. Og støl. Min PT finner alltid noen muskler som det er lenge siden jeg har trent. Jeg var totalt utrent da jeg begynte i november. Vi trener mye styrke. Bein/armer, mage, skuldre. Det jeg liker med henne er at hun pusher meg akkurat nok. Er det øvelser jeg ikke kan gjøre fordi jeg får smerter sier jeg bare i fra. Opplever hun at øvelsen er litt lett legger hun på ett element til. Det jeg har innsett er at treningen gjør like vondt uansett hvor godt trent jeg blir, fordi hennes jobb er jo å kjøre meg maksimalt uansett form.
Anglofil Skrevet 11. april 2015 Forfatter #7 Skrevet 11. april 2015 Det er nok helt sant. Jeg er jo veldig glad i styrketrening og har jo trent det ganske mye både i det siste og opp gjennom årene. Merker jeg gleder meg! Ellers vet jeg at det nok blir mye forskjellig trening siden hun driver med alt fra løping til yoga. Og jeg driver med kampkunst i tillegg, så det blir bra. Mvh Yvonne
AnonymBruker Skrevet 11. april 2015 #8 Skrevet 11. april 2015 Hei Yvonne! Unnskyld at jeg avsprer tråden din, men jeg leter etter en sånn PT som du skisserer her selv, og laget en tråd om det for noen dager siden. Kan jeg spørre hvor mye du betaler, og evt hvor jeg finner sånne som henne? Skulle gjerne hatt en PT som ikke hører til treningsstudio, og som gjerne kommer hjem til meg.(Har tilgang på lite treningsstudio der jeg bor, som jeg kunne tenkt meg å bruke). Anonymous poster hash: 0567d...a26
Anglofil Skrevet 11. april 2015 Forfatter #9 Skrevet 11. april 2015 Hei Yvonne! Unnskyld at jeg avsprer tråden din, men jeg leter etter en sånn PT som du skisserer her selv, og laget en tråd om det for noen dager siden. Kan jeg spørre hvor mye du betaler, og evt hvor jeg finner sånne som henne? Skulle gjerne hatt en PT som ikke hører til treningsstudio, og som gjerne kommer hjem til meg.(Har tilgang på lite treningsstudio der jeg bor, som jeg kunne tenkt meg å bruke). Anonymous poster hash: 0567d...a26 Ikke noe problem. Send meg gjerne en pm forresten. Men jeg bor i Oslo, det gjør det kanskje litt enklere. Selv kjenner jeg henne fra før og fant ut at hun hadde startet for seg selv. Jeg tok kontakt og så har ballen begynt å rulle videre derfra. Hun har ulike klippekortpakker, hvor det da varierer fra alt mellom 550-950 kr per time, avhengig også av hvor lenge man ønsker å bruke henne av gangen (men gjerne mellom 30-60 minutter) og hvor mange timer. Mvh Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå