-Jiinxs- Skrevet 9. april 2015 #1 Skrevet 9. april 2015 Jeg vet at overskriften er elendig, men jeg vist ikke helt hvordan jeg skulle forklare det jeg lurer på. Det har seg slik at DNB hvor jeg har mitt lån i nå betegner eiendommen min som en landbrukseiendom og har gitt meg en høy rente pga det. Svaret jeg fikk ifra rådgiveren min var at han gikk ut ifra det som stod i 'grunnboken på eiendommen'. Jeg trodde da at "alle" andre banker også hadde samme syn på min eiendom da, men det ser ikke ut som. Fordi nå har Gjensidige gitt meg en mye lavere rente enn hva jeg hadde i DNB. Noen som har vært borti dette før? Må si at jeg føler meg litt bitter etter å få vite denne informasjonen.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2015 #2 Skrevet 9. april 2015 Boligen din står tydeligvis oppført som landbrukseiendom hos Statens Kartverk (grunnboken). Du kan selv ta kontakt med Statens Kartverk for å sjekke hvordan boligen er registrert. Er den registrert som landbrukseiendom er det forståelig at banken har satt høyere rente på lånet.Anonymous poster hash: 14190...d06
AnonymBruker Skrevet 10. april 2015 #3 Skrevet 10. april 2015 Fordi nå har Gjensidige gitt meg en mye lavere rente enn hva jeg hadde i DNB. Alle banker står fritt til å gi deg tilbud på den renten de ønsker. Dersom du har fått et bedre tilbud fra Gjensidige er det vel bare å bytte bank?Anonymous poster hash: 11709...fb9
-Jiinxs- Skrevet 10. april 2015 Forfatter #4 Skrevet 10. april 2015 Alle banker står fritt til å gi deg tilbud på den renten de ønsker. Dersom du har fått et bedre tilbud fra Gjensidige er det vel bare å bytte bank?Anonymous poster hash: 11709...fb9 Joda. Det var bare at jeg satt med inntrykket at alle banker ville regne min som en landbrukseiendom. Fordi jeg tok kontakt med andre banker og spurte hva de kunne gi meg, og noen kunne gi meg lån i det hele tatt pga det var en landbrukseiendom. Men så kommer Gjensidige og sier at de ikke kan se at det er en landbrukseiendom og gir meg et "vanlig" boliglån. Jeg har tenkt å bytte, ville bare høre litt hva andre tenkte om denne lille saken.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2015 #5 Skrevet 10. april 2015 Joda. Det var bare at jeg satt med inntrykket at alle banker ville regne min som en landbrukseiendom. Fordi jeg tok kontakt med andre banker og spurte hva de kunne gi meg, og noen kunne gi meg lån i det hele tatt pga det var en landbrukseiendom. Men så kommer Gjensidige og sier at de ikke kan se at det er en landbrukseiendom og gir meg et "vanlig" boliglån. Jeg har tenkt å bytte, ville bare høre litt hva andre tenkte om denne lille saken. Før du bytter bank, vær nøye med å finne dokumentasjon på at det er en landbrukseiendom, og at bsnken har dokumentasjon på hvilken eiendom de tilbyr lån til. Landbrukseiendommer er i en egen "klasse" både økonomisk og juridisk. Anonymous poster hash: a48f0...41e
AnonymBruker Skrevet 10. april 2015 #6 Skrevet 10. april 2015 si til banken din at du vil ha bedre rente enn det du har fått tilbud om i annen bank, viss ikke bytter du bank og du bytter bank om de ikke gir deg bedre rentebetingelserAnonymous poster hash: 29c7f...a54 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå