Gå til innhold

Kunne du datet en mann som ikke eier egen bolig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det var dette med å ha ting på stell da... Så kunne du datet en mann som ikke eier egen bolig?

Anonymous poster hash: 6b05b...279
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Vil ikke date tapere.

Anonymous poster hash: 3619f...d5f
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kan fint ha ting på stell selv om man ikke eier bolig. For mange tar det lang tid å spare opp egenkapital. Ingen skam i det :)

Anonymous poster hash: f48f4...884

• Liker 3
Gjest Lille-pus
Skrevet

Det var dette med å ha ting på stell da... Så kunne du datet en mann som ikke eier egen bolig?

Ja, kjære vene.... jeg kan tenke meg en hel haug med grunner til at en mann ikke har kjøpt en bolig.

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Eh ja, selvfølgelig.

Anonymous poster hash: 710fa...553
Gjest Amémonos
Skrevet

Selvsagt. Spiller ingen rolle.

AnonymBruker
Skrevet

For at denne tråden skal ha noen slags betydning må alle som svarer legge til om de selv eier bolig, hva de ser etter og hva deres situasjon er. Det er klart at de flestes forventninger er sett utifra egen situasjon.

Jeg kunne datet noen "casually" uten at de hadde slikt på stell, men for en fremtidig partner vil jeg helst det. Jeg har aldri avvist noen på den bakgrunn, de fleste jeg har truffet har eid bolig allerede. Dater også menn noen år eldre.

Eier egen bolig selv med lavt lån.

Anonymous poster hash: 6a666...a4c
Skrevet

ja, men så eier jeg ikke selv, og er interessert i menn under 30, gjerne studenter. Blir for kravstort å kreve at de skal eie selv. Jeg har mange år igjen før jeg kan kjøpe noe...

• Liker 2
Gjest Nosoul
Skrevet

Ja, selvfølgelig kunne jeg det.

AnonymBruker
Skrevet

Det er befriende å høre at damer gjerne vil date menn uten egen bolig. Jeg er 30 og bor med foreldrene mine. Dere er så gode og åpne, og ikke minst forståelsesfulle!

Anonymous poster hash: 672d8...b5e
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det kunne jeg gjerne, om han har stell på økonomien. Er jo kjekt at han er litt mer flyttbar en hva en boligeier gjerne er.

Anonymous poster hash: d2024...7ae
AnonymBruker
Skrevet

Ja, kjære vene.... jeg kan tenke meg en hel haug med grunner til at en mann ikke har kjøpt en bolig.

Ja, det er sant nok. Kanskje han er i en situasjon hvor det lønner seg å leie, eller han planlegger å flytte til utlandet. Men for mange er det nok dårlig økonomi som er forklaringen.

Skrevet

Dette er jo ikke et spørsmål med et enkelt JA/NEI-svar da.

Det kommer an på;

- da jeg var 20, absolutt

- da jeg var 30, ville jeg begynt å bli skeptisk

- når jeg blir 40 om en stund - antakelig ikke..

Men, det kan være mange omstendigheter som gjør at jeg ville tenkt annerledes, spes rundt 30. F eks om han ikke eide bolig fordi han sparte EK for harde livet. Eller var av typen "livsnyter", som heller hadde brukt alle sparepengene på å reise jorden rundt og lære om og oppleve andre kulturer. Overhodet ikke hvis han bodde hjemme hos mor uten noen tilsynelatende "god" grunn. Og overhodet ikke hvis grunnen var at han sløste penger ad mass/ var gjeldsslave/luksusfellen-potensial. Men igjen, antakelig hvis grunnen til at han ikke eide _akkurat nå_, var at han akkurat var flyttet hjem fra utlandsopphold, leide fordi det "nylig" var blitt slutt med ekses og han ikke hadde hatt råd til å kjøpe seg enda, funnet noen han ville ha osv.

Hvis jeg ikke eide selv, burde jeg ikke at noe berettiget "krav" om at han skulle eie, uten selv å virke som en golddigger (med mindre jeg skulle kjøpe meg inn da..)

Så det kommer an på.

• Liker 6
Skrevet (endret)

.

Endret av Sylvari
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

For at denne tråden skal ha noen slags betydning må alle som svarer legge til om de selv eier bolig, hva de ser etter og hva deres situasjon er. Det er klart at de flestes forventninger er sett utifra egen situasjon. Jeg kunne datet noen "casually" uten at de hadde slikt på stell, men for en fremtidig partner vil jeg helst det. Jeg har aldri avvist noen på den bakgrunn, de fleste jeg har truffet har eid bolig allerede. Dater også menn noen år eldre. Eier egen bolig selv med lavt lån. Anonymous poster hash: 6a666...a4c

Eier egen bolig.

Anonymous poster hash: f48f4...884

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Ja, det er sant nok. Kanskje han er i en situasjon hvor det lønner seg å leie, eller han planlegger å flytte til utlandet. Men for mange er det nok dårlig økonomi som er forklaringen.

Ikke helt udelt enig eller uenig.

I dagens boligmarked må man nesten ha 2 inntekter for å holde en normal bolig, så å legge all bakgrunn på dårlig økonomi kjøper jeg ikke.

- kanskje fordi min definisjon på dårlig økonomi er ensbetydende med manglende styring (høyere utgifter enn inntekter). Med god styring på egen økonomi er det, for de fleste, som regel mulig å legge en krone eller to til side mot et fremtidig mål.

Edit: Eier, - sammen med banken.

Endret av Lille-pus
  • Liker 1
Gjest imperio
Skrevet

Ja.

Så lenge personen ikke bor hjemme hos mor etter 25 år, så bryr jeg meg ikke om han eier eller leier.

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg selv ikke eier en bolig, så har jeg selvfølgelig ikke som krav at han skal eie en.

Anonymous poster hash: 710fa...553
Skrevet

Nei, det ville jeg slettes ikke!

Mest fordi det er en mann...

Skrevet

Det blir dårlig utvalg for TS, da de fleste ikke eier egen bolig. For det gjør nemlig banken. I de kommende årene er det sannsynlig at det blir et krakk. Om det blir i 2015 eller 2018 vet ikke jeg, men før eller siden kommer det. Det vil resultere i at mange mister huset sitt og ender opp som gjeldsslaver.

Kanskje er det derfor bedre å date noen som leier fremfor å date noen med masse gjeld?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...