Gjest Anonymous Skrevet 22. august 2004 #21 Skrevet 22. august 2004 Soyakjøtt smaker bedre enn kjøtt Ikke soyapølser hvertfall... Må være noe av det kvalmeste jeg har smakt tror jeg.
Catia Skrevet 22. august 2004 Forfatter #22 Skrevet 22. august 2004 Ikke soyapølser hvertfall... Må være noe av det kvalmeste jeg har smakt tror jeg. hehe, det smaker veldig likt. samboer merket lite forskjell.. Det kvalmeste JEG kan tenke meg er å spise pølser.... ÆSJJJ... Det er tynntarmen som er mest aktuell som pølseskinn i Norge. Tynntarmen er den første delen av tarmen etter magesekken og galleblæren. Den er buet eller kroket, dette gir den karakteristiske pølsefasongen. Tarmen er fra 35-40 meter hos storfe, til rundt 20-30 meter på svin og sau. Diameteren varierer mellom dyreslagene, noe som avgjør hvilken tarm man benytter til de enkelte produktene. NAM NAM.....
Gjest 1111 Skrevet 22. august 2004 #23 Skrevet 22. august 2004 Hun har vel lov til å skifte mening som alle andre, men jeg kan ikke si at jeg er enig i det standpunktet hun har tatt nå. dessuten syns jeg at som en kjendis så skal hun passe litt på hvilke signaler hun sender ut.
Catia Skrevet 22. august 2004 Forfatter #24 Skrevet 22. august 2004 Hun har vel lov til å skifte mening som alle andre' date= men jeg kan ikke si at jeg er enig i det standpunktet hun har tatt nå. dessuten syns jeg at som en kjendis så skal hun passe litt på hvilke signaler hun sender ut. Hun FÅR lov å skifte mening. Men det skulle ikke VERT LOV å brukt døde dyr i det hele tatt. For det går utover dyra..
Gjest Virvel Skrevet 22. august 2004 #25 Skrevet 22. august 2004 Det er tynntarmen som er mest aktuell som pølseskinn i Norge. Tynntarmen er den første delen av tarmen etter magesekken og galleblæren. Den er buet eller kroket, dette gir den karakteristiske pølsefasongen. Tarmen er fra 35-40 meter hos storfe, til rundt 20-30 meter på svin og sau. Diameteren varierer mellom dyreslagene, noe som avgjør hvilken tarm man benytter til de enkelte produktene. NAM NAM..... Hehe, så du spiser ikke pølser bare fordi du synes tarm er ekkelt? Hva om jeg forteller deg at kroppen din inneholder en drøy kilo bakterier, flytter du ut av deg selv da?
Catia Skrevet 22. august 2004 Forfatter #26 Skrevet 22. august 2004 Hehe, så du spiser ikke pølser bare fordi du synes tarm er ekkelt? Hva om jeg forteller deg at kroppen din inneholder en drøy kilo bakterier, flytter du ut av deg selv da? Bakteriene mine blir jo ikke behandla dårli hehe. Det man kan gjøre noe med, kan man jo for ## gjøre noe med. Men mange velger å gi f i dyra, og heller tenke på seg selv. Jeg har vertfall GOD samvittighet.
Gjest Virvel Skrevet 22. august 2004 #27 Skrevet 22. august 2004 Nei jeg skjønte hva du egentlig mente, men du formulerte det slik at det hørtes ut som "æsj, tarmer, det spiser ikke fine frøkner"
Gjest 1111 Skrevet 22. august 2004 #28 Skrevet 22. august 2004 Det er jeg helt enig i, men det er dessverre ikke alle her i verden. nå inkludert cindy.
Catia Skrevet 22. august 2004 Forfatter #29 Skrevet 22. august 2004 Nei jeg skjønte hva du egentlig mente' date=' men du formulerte det slik at det hørtes ut som "æsj, tarmer, det spiser ikke fine frøkner" [/quote'] ja, jeg syns jeg er så fin... øø... jeg syns ikke det er så herlig og hygienisk jeg, men stå på. spis bæsj og tarm Ville bare UNDERSTREKE at kanskje ikke alle tenker over hva de putter i munnen. Jaja, jeg bryr meg om dyra, det er det som er POENGET. Så kan de som vil gi F 8)
Diva Skrevet 22. august 2004 #30 Skrevet 22. august 2004 Catia : du er usedvanlig kreativ i dine beskrivelser, det må jeg si Jeg bryr meg også om dyr, selv om jeg spiser kjøtt. Vet jeg at dyr blir behandlet dårlig, så blir det selvfølgelig mye verre, men jeg tror dyr vi spiser her i landet blir behandlet greit jeg. Jeg setter stor pris på det naturen gir og er faktisk takknemlig for at vi har den maten vi har. Men det er ikke snakk om å bli vegetarianer for å "skåne" dyr. Vi har jo en næringskjede og dyr spiser jo hverandre de og, ikke sant ? Dessuten har mennesket spist kjøtt i mange mange år. Dog avstår jeg fra å bruke pels. Å stue sammen dyr på den måten bare fordi at de skal henge rundt halsen på fine fruer, byr meg imot og gjør meg kvalm. Jeg så en "delegasjon" fra et pelsoppdrett på Dyrsku`n i Seljord for et par år siden, og det skar i hjertet mitt. Dyrene så helt apatiske og sjelløse ut, stakkars :cry: Vil presisere at det er forskjell på å bruke dyr til mat og til forfengelighet. Det er fjernt at Cindy Crawford bruker pels etter å ha frontet en slik sak på motsatt side tidligere. Pinlig og idiotisk. Men jeg skal innrømme at jeg ikke blir sjokkert - folk gjør jo så mye rart.
Catia Skrevet 22. august 2004 Forfatter #31 Skrevet 22. august 2004 Kreativ? Was meinst du? UFFFF... trist at alle tror alle dyra har det sååå bra i norge... nei nei nei nei nei. Mye du ikke vet da! :cry: gjennonsnitt dør et dyr i sekundet for å tilfredsstille nordmenns smak for kjøtt. Dyr som i sin levetid ikke har hatt noe som ligner et naturlig liv. Faktum er at menneskets apetitt for sine medskapninger fører til lidelse av langt større omfang enn de fleste former for dyreplageri. Sjekk linkene: http://www.noahonline.org/bilder/husdyr/index.htm Disse er født med instinkt; å gå FRITT: http://home.c2i.net/noahonline/bilder/husdyr/hone2.jpg
Diva Skrevet 22. august 2004 #32 Skrevet 22. august 2004 Uff, beklager så dum jeg er - Jeg er egentlig utrooolig uintelligent, skjønner du, siden jeg ikke vet så mye som du gjør om dyra. Forøvrig, kreativ i denne sammenheng : Du snakker om tarmer, æsj, bæsj, osv. Jeg synes det er en litt merkelig måte å debattere på, men hver sin smak Jeg skal sjekke linkene jeg, får du det bedre da ? :o
Diva Skrevet 22. august 2004 #33 Skrevet 22. august 2004 Kjære deg, da! Dette er (noen) bilder! Har du flere kilder å vise til, som sier at de fleste husdyra som brukes til mat i Norge har det jævlig ? F.eks noen undersøkelser eller andre bevis ? Skal jeg med disse bildene tro at alle husdyr lider og dermed bli vegetarianer ?
Catia Skrevet 22. august 2004 Forfatter #34 Skrevet 22. august 2004 Uff, beklager så dum jeg er - Jeg er egentlig utrooolig uintelligent, skjønner du, siden jeg ikke vet så mye som du gjør om dyra. Forøvrig, kreativ i denne sammenheng : Du snakker om tarmer, æsj, bæsj, osv. Jeg synes det er en litt merkelig måte å debattere på, men hver sin smak Jeg skal sjekke linkene jeg, får du det bedre da ? :o HEHE DU MÅ NESTEN KLAGE PÅ "SPRÅKET" MITT FOR Å DEKKE OVER AT DU ER FLAU AT JEG FAKTISK HAR RETT. dRIIIT NÅ I HVORDAN JEG SNAKKER. POOOENGET ER JO AT JEG HAR FAKTA OG JEG HAR RETT. SORRY HONEY.....
Catia Skrevet 22. august 2004 Forfatter #35 Skrevet 22. august 2004 Kjære deg, da! Dette er (noen) bilder! Har du flere kilder å vise til, som sier at de fleste husdyra som brukes til mat i Norge har det jævlig ? F.eks noen undersøkelser eller andre bevis ? Skal jeg med disse bildene tro at alle husdyr lider og dermed bli vegetarianer ? Les hva Noah skriver her, mye forskjellig...: http://www.noahonline.org/
Gjest Anonymous Skrevet 22. august 2004 #36 Skrevet 22. august 2004 http://www.dyrevernalliansen.org/fakta/f_08.php http://www.reinportalen.no/slakting.htm
Diva Skrevet 22. august 2004 #37 Skrevet 22. august 2004 HEHE DU MÅ NESTEN KLAGE PÅ "SPRÅKET" MITT FOR Å DEKKE OVER AT DU ER FLAU AT JEG FAKTISK HAR RETT. dRIIIT NÅ I HVORDAN JEG SNAKKER. POOOENGET ER JO AT JEG HAR FAKTA OG JEG HAR RETT. SORRY HONEY..... "Klagen" over språket ditt, var faktisk litt humoristisk ment. Men du gjør dessverre en fjær til fem høns på dette. Det er også unødvendig av deg å si at jeg klager over språket ditt for å dekke over at du faktisk har rett. Beklager, lille venn, men dette tror jeg er mest pinlig for deg. Jeg skal lese linkene dine og gjøre meg opp en mening, men foreløpig trekker jeg meg fra diskusjonen (som du selvfølgelig for lengst har vunnet etter din egen mening )
Gjest Anonymous Skrevet 22. august 2004 #38 Skrevet 22. august 2004 "Klagen" over språket ditt, var faktisk litt humoristisk ment. Men du gjør dessverre en fjær til fem høns på dette. Det er også unødvendig av deg å si at jeg klager over språket ditt for å dekke over at du faktisk har rett. Beklager, lille venn, men dette tror jeg er mest pinlig for deg. Jeg skal lese linkene dine og gjøre meg opp en mening, men foreløpig trekker jeg meg fra diskusjonen (som du selvfølgelig for lengst har vunnet etter din egen mening ) Jaja, sorry. Jeg "tar litt av, av og til". Ingen vonde miner? Hisser meg lett opp over temaet ser du... jaja... Catia som skrev nå..
Diva Skrevet 22. august 2004 #39 Skrevet 22. august 2004 Ingen vonde miner, Catia Jeg har stor respekt for ditt syn, selv om jeg ikke deler det D:
Gjest Anonymous Skrevet 22. august 2004 #40 Skrevet 22. august 2004 Ingen vonde miner, Catia Jeg har stor respekt for ditt syn, selv om jeg ikke deler det D: Skulle ønske flere gjorde det :-( men men.. ingen vonde miner :bukke:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå