Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Cindy Crawford bruker pels.

For ti år siden var hun mot det.

Men hun tenker altså penger og utseende

istedenfor at dyrene skal ha det bra.

Er det mulig?!?!?!?!

Jeg :kvalm: av folk som klarer å gå med pels.

at de klarer å ha døde dyr hengende rund seg,

som har lidd for at de skal se flotte ut.

Jeg syns det ser bare stygt ut da men......

Det går da an å varme seg på annet enn pels!!

:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er helt enig.

Jeg kan ikke fatte og begripe at kjendiser veksler syn alt ettersom hva moteskaperne mener er på moten.

Skrevet

Det minner meg om ei jeg så på bussholdeplassen, hu hadde veske med nei-til-pels-og-skinn-button, husker ikke hva slagordet var, det ironiske var at hun hadde både skinnjakke og belte i skinn. Om det er ekte eller uekte skinn sender det ut litt motstridende signaler og viser at en ikke helt har tenkt igjennom det en gjør.

Utrolig teit.

Skrevet

Kan ikke si jeg er spesielt imot pels og skinn/hud men synes jo det er merverdig at en kjendis som henne som var SÅ imot pels før kan plutselig bekle seg med det.

Skrevet

Jeg har kaninpels-skjerf som jeg ikler meg om vinteren... deilig.......

Men en får ta et standpunkt og stå ved det.

Jeg kunne aldri hatt ekte pelskåpe, men jeg har masse fuskepelser......

Skrevet
Jeg har kaninpels-skjerf som jeg ikler meg om vinteren... deilig.......

Men en får ta et standpunkt og stå ved det.

Jeg kunne aldri hatt ekte pelskåpe, men jeg har masse fuskepelser......

Det var sikkert veldig deilig for kaninen å lide pga at du kunne kooose deg med den etterpå :klaske:

les her:

http://www.advocatesforanimals.org.uk/reso...e/furtrade.html

Skrevet
Jeg er helt enig.

Jeg kan ikke fatte og begripe at kjendiser veksler syn alt ettersom hva moteskaperne mener er på moten.

Ja... Fatter ikke hvor samvittigheten er...

Selvopptatte griske ...

Mote er ikke SÅÅÅÅ viktig :-x

Skrevet
Det minner meg om ei jeg så på bussholdeplassen, hu hadde veske med nei-til-pels-og-skinn-button, husker ikke hva slagordet var, det ironiske var at hun hadde både skinnjakke og belte i skinn. Om det er ekte eller uekte skinn sender det ut litt motstridende signaler og viser at en ikke helt har tenkt igjennom det en gjør.

Utrolig teit.

Så sinnsykt tilbakestående--- :roll:

Skrevet

Jeg har to skinnkåper med pelskrage på. Kunne aldri falt meg inn å gå å kjøpe meg en ny pels, men disse er fra 60-tallet som jeg har arvet.

De er jo hele og varme, og da jeg generelt er mot bruk og kast mentaliteten som herjer, bruker jeg heller de jeg har istedetfor å kjøpe meg nye vinterjakker.

Sikkert mange som synes jeg burde kastet dem, men de dyrene er jo uansett døde, og det er jo ikke slik at jeg støtter pelsnæringa for jeg har jo ikke kjøpt dem.

Men så er ikke jeg noen ihuga dyreverner heller da. Synes selfølgelig vi skal behandle dyr med respekt og på en skikkelig måte, men ikke der mitt største engasjement ligger må jeg innrømme.

Skrevet
Jeg har to skinnkåper med pelskrage på. Kunne aldri falt meg inn å gå å kjøpe meg en ny pels, men disse er fra 60-tallet som jeg har arvet.

De er jo hele og varme, og da jeg generelt er mot bruk og kast mentaliteten som herjer, bruker jeg heller de jeg har istedetfor å kjøpe meg nye vinterjakker.

Sikkert mange som synes jeg burde kastet dem, men de dyrene er jo uansett døde, og det er jo ikke slik at jeg støtter pelsnæringa for jeg har jo ikke kjøpt dem.

Men så er ikke jeg noen ihuga dyreverner heller da. Synes selfølgelig vi skal behandle dyr med respekt og på en skikkelig måte, men ikke der mitt største engasjement ligger må jeg innrømme.

Jeg hadde bare ikke klart å gått med noe rundt meg som var dødt... og har hatt det vondt. uhh... ekkelt

Men alle må jo gjøre det som passer de..

:transe:

Skrevet

Jeg var innom en minkfarm da klassen min var på leirskole i 6. klasse... Husker dem fortsatt... Burene var sikkert på max en halv kubikkmeter, tre til fire mink i hvert bur. Dette er dyr som trenger store revirer for å trives, de er så absolutt ikke flokkdyr!

Én av dem var skikkelig vant til folk, og stod oppetter buret og så på oss, ville ha oppmerksomhet. :cry: ved tanken på at en eller annen KJERRING går med utsiden dens som skryteklær nå! :evil:

Har arvet en saueskinnsjakke av svigermor, som kjøpte den på Fretex en gang, og har et par kaninskinnhansker(som jeg også fikk av noen en gang, men ikke bruker).

Har bittelitt, men ikke så veldig forskjellig syn på bruk av planteeterpels og kjøtteterpels, da vi faktisk holder planteeterne for matens skyld. Bruk av pelsen til klær er "bare" å utnytte dyreholdet bedre og kaste mindre når vi først skal spise dyret... Er fullstendig FOR å avskaffe den delen av pelsindustrien som bygger på kjøtteterpels, de lider i fangenskap hvor de kunstig holdes som flokkdyr. Den eneste grunnen til at de blir holdt er pelsen, vi kan ikke spise dem, og de holdes ikke riktig med hensyn til sine instinkter.

Saue- og kuskinn(og andre planteetere vi holder) er for så vidt ikke så forferdelig, da de faktisk er flokkdyr, og ved ordentlig dyrehold ikke lider. NB! Jeg sa ORDENTLIG dyrehold! Mennesket er tross alt ikke ren planteeter, og vi trenger blant annet proteinene kjøttet gir oss.

Når det gjelder Cindy og andre celeb's som bare følger strømmen, må vi bare ta dem for hva de er; nokså hjernedøde i utgangspunktet. Jeg regner aldri med at kjendiser har mer hjerne en pusekatten min, og blir dermed aldri skuffet over hva de gjør. :roll:

Skrevet

Mennesket er tross alt ikke ren planteeter, og vi trenger blant annet proteinene kjøttet gir oss

Noen hevder at det er naturlig for mennesker å spise andre dyr. Men vi har verken huggtenner eller klør, og vårrt fordøyelsessystem er ikke tilpasset en kjøttbasert diett

I en vitenskapelig undersøkelse hvor man fulgte seks tusen vegetarianere og fem tusen kjøttspisende personer, viste det seg at vegetarianerene levde lenger og hadde færre tilfeller av kreft og hjertesykdom. Ifølge forskerene skyldtes helsegevinstene ved kostholdet vegetarianerenes bruk av grønnsaker. Fravær av kjøttprodukter så ikke ut til å være av betydning.

Skrevet

Folk må få gå med hva de ønsker, det må også være lov til å endre mening, men fra å være anti-pels til å begynne å gå med det...Vel, det er jo noe snodig, men man trenger ikke være spesielt kjapp for å skjønne at det høyst sannsynlig har med penger å gjøre..

Skrevet
Folk må få gå med hva de ønsker' date=' det må også være lov til å endre mening, men fra å være anti-pels til å begynne å gå med det...Vel, det er jo noe snodig, men man trenger ikke være spesielt kjapp for å skjønne at det høyst sannsynlig har med penger å gjøre..[/quote']

Ja.. hun begynner jo å dra på åra, Cindy, så hun sikrer seg vell diamanter til pensjonisttilværelsen... :roll:

Skrevet

Måtte bare svare Catia, jeg vet det er off topic, please bear with me :wink:

Synes da det er rart at så mange vegetarianere(kjenner noen av dem ja) må i gang med blant annet soyaprodukter og diverse kosttilskudd fordi de får for lite fettløselige vitaminer, visse proteiner og andre, viktige stoffer...

Det er ikke "noen" som mener vi trenger kjøtt, men de "aller fleste". Menneskets nærmeste slektning, sjimpansen, går heller ikke av veien for å spise kjøtt. Og som du sier er vi ikke optimalisert for en kjøttbasert diett, men heller ikke rent plantebasert, vi trenger BEGGE DELER. Nei, vi har ikke klør og huggtenner, vi har en hjerne som gjør at vi ikke trenger dem. Tidligere medlemmer av menneskefamilien var bedre utstyrt med tenner og klør enn oss, dog med mindre hjerne...

Årsaken til at vegetarianere har færre hjertesykdommer og krefttilfeller ligger i at de ikke får i seg for mye animalsk, mettet fett, samt kolesterol av den skadelige typen, og sikkert masse annet jeg har glemt i farta. Dette er et problem for dem som (blærk) liker fettet i kjøttet, spiser kraftig fettfylte meieriprodukter osv, men det er ikke et problem for dem av oss som følger et balansert kosthold med mye grønnsaker og magert kjøtt, samt fisk.

Det er altfor generaliserende å trekke slutningen at vegetarianere er "friskere" fordi de ikke spiser kjøtt. I dagens situasjon, hvor vi har godt tilpassede kosttilskudd og kjenner bedre til hva vi trenger av stoffer, kan sjekke hva vi mangler samt tilføre det kunstig, er det mulig å leve som vegetarianer dersom en velger det. I tidligere tider var dette vanskelig.

En kan godt trekke inn i diskusjonen at blant annet mange buddhister lenge har klart seg på plantekost, men dette er fordi lange tider med prøving og feiling på hva en trenger å spise har gitt dem et kosthold en kan overleve på.

Har masse mer å si, men må begrense meg, dette begynner å bli langt.

Må forresten gjenta at jeg IKKE er for pelsindustrien, spesielt rovdyrpels, og at Cindy, og mange andre kjendiser er hyklere per definisjon. Det står det ikke respekt av. :evil:

Skrevet

Wayah..

Vi trenger ikke BEGGE deler.

Det er bevist at vegetarianere får i seg nok proteiner, mineraler osv.. UTEN kjøtt.

:hoppe:

Skrevet

Catia:

Jepp, fordi vi nå har så god peil på hva vi trenger at en kan skreddersy kostholdet, og få tak i råvarer som inneholder alt det nødvendige.

Jeg tror jeg slutter den diskusjonen, off topic...

Men interessant tema :-)

Skrevet
Catia:

Jepp, fordi vi nå har så god peil på hva vi trenger at en kan skreddersy kostholdet, og få tak i råvarer som inneholder alt det nødvendige.

Jeg tror jeg slutter den diskusjonen, off topic...

Men interessant tema :-)

Ok... du var enig..? øh.. Trodde du sa vi trengte begge deler.

Soyakjøtt smaker bedre enn kjøtt :vinke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...