Gå til innhold

Takk for maten-tale!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann hoppsann!

:wink:

Hva skal en takk for maten-tale inneholde?

Noen som kan hjelpe meg?

Ida :roll:

Skrevet

Tja, noe om at man setter pris på den gode maten man har fått, og en takk til kokk og servitører.

Gjest Anonymous
Skrevet

Dette at man skal TAKKE for MATEN, synes jeg er en teit norsk skikk. I de fleste andre land takker man for SAMVÆRET - ikke maten. Det synes jeg er mye mer riktig. Takk for samværet og et hyggelig bordsete, så kan du jo nevne maten og personell, men ikke ha hovedvekten på det. Takk de som inviterte til dette samværet.

Gjest Anonymous
Skrevet

I alle bryllup jeg har vært har kokk og serveringshjelp blitt kalt frem og fått applaus og gode ord på veien. Og dersom det er venner av brudeparet som serverer har de også ofte fått en gave der : )

Skrevet

I vårt bryllup ble kokk & servitører tatt frem til applaus...fortalte litt om maten vi hadde spist...og litt av historien til selskapslokalet....

En kan gjerne flette en liten morsom historie i talen. :hoho:

Gjest Anonymous
Skrevet

I vårt bryllup ble også kokk og servitører kallt ut fra kjøkkenet og vi takket og bukket for maten og ga dem en velfortjent applaus. Synes at dette er en flott skikk jeg og så absolutt ikke en teit norsk skikk. Er halvt norsk og vi gjør det i utlandet også :-)

Skrevet

Iblant klarer jeg ikke å dy meg...

Har dere hørt verdens korteste takk for maten-tale?

Den kom fra han som hadde giftet seg med ei som hette Tale. Hver dag etter middag reiste han seg og sa...: "Takk for maten, Tale!"

:hoho::hoho::hoho::hoho:

Skrevet

Hei alle sammen...

:D

Takk for raske svar!

Hvem er det vanligvis som utfører takke for maten/samværet-talen?

Ida

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei

Hos oss takket onkelen hans for maten - han hadde fått den oppgaven og en annen onkel fungerte som toastmaster :)

Ellers så har jeg vært i bryllup der fetter eller kusine har fått i oppdrag å takke for maten.

Skrevet

Hos oss skal beste vennen til foreldrene hans takke for maten. Svigerfar holdt takk for maten tale i datteren deres familie, så da synes vi at det var greit å spøre han! Finn noen som ikke syns det er for ille å tale, da jeg tror de færeste liker det.... :lol:

Skrevet

Hos oss er det den eldste jenta vår som skla holde takk for maten tale, den innholder litt historie om maten, en morsom historie, og til slutt skal søskene hennes reise seg, og sammen skal de fortelle hvor mye de alltid har blitt mast på i forhold til dette med å sitte stille og takke for maten.

Jeg har lest talen de har skrevet, og med litt hjelp fra toastmasteren må jeg si at siden eldstemann kun er 11 og de andre mindre er de skikkelig flinke.

Skrevet

:blunke:

Takk for hjelpen folkens!

mvh Ida

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...