Gå til innhold

HVOR GAMMEL VIL DU/VAR DU NÅR DU FÅR/FIKK DITT BARN??

Catia

Anbefalte innlegg

Gjest TomKrus

Interessant tråd. I følge ssb er gjennomsnittsalderen for moren ved første fødsel 30.1 år. Den generelle trenden her inne er at KG's leser er langt unna dette. Hvorfor det? (mest sannsynlig sier det vel bare noe om gjennomsnittsalderen til brukerne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var 22, 26 og 28 år da jeg fikk mine barn. Var tøft de første årene med fulltids studier og barn, men det meste går bare man er innstilt på det. Nå er eldstemann 14, og vi kan nyte livet på et helt annet vis enn noen av våre venner som har små barn nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant tråd. I følge ssb er gjennomsnittsalderen for moren ved første fødsel 30.1 år. Den generelle trenden her inne er at KG's leser er langt unna dette. Hvorfor det? (mest sannsynlig sier det vel bare noe om gjennomsnittsalderen til brukerne)

Statistikk er fali' det! :-) Jeg finner litt andre tall enn deg hos SSB...

F.eks at i 2003 var gjennomsnittlig førstegangsfødende 27,9 som ugift og 29 som gift. 30,1 var gjennomsnittlig fødealder, men ikke for første...

Så er det vel mange av KG-brukerne som ikke fødte i fjor, og i feks 1993 var snittalderen 28,5, 26 år for førstemann....

Så er det sånne som meg, som både hos SSB og på KG trekker snittalderen for førstegangsfødende (og andre) opp med mine 32 år.

Og så er kanskje brukerne våre unge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det jeg kom til å tenke på, og slang med parantesen.

Skjønte det - det var mer et spørsmål ut i "det store rommet" :ler: Har aldri tenkt på at jeg er gammel her nemlig :-? , men kanskje jeg er det :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...det er en tråd her en plass om hvem som er over 30, den er ikke tom den heller altså!!

men når de fikk barn står ikke noe om....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...