AnonymBruker Skrevet 9. april 2015 #1 Skrevet 9. april 2015 Hva som er det beste kostholdet er ikke lett å vite, men jeg lurer på hva dere tenker. Hvilken type kosthold tror dere er det beste, og hva vil et slikt kostbold innebære? Og følger dere dette kostholdet selv? Jeg tror personlig at et plantebasert kosthold med 'innslag' av fisk og sjømat er det beste for kroppen. Dette innebærer å spise grønnsaker, bær, frukt, bønner, linser, erter, fullkornsprodukter, fisk og skalldyr. Jeg tenker også at det er bra å prøve å unngå raffinert sukker, mel og olje. I praksis holder jeg meg til mye av dette, men jeg spiser nok litt mer hvitt mel enn det jeg tror er bra for meg. Jeg spiser også produkter som inneholder raffinert olje, det er vanskelig å kutte det helt ut. Jeg spiser også av og til matretter som inneholder litt melke-og eggeprodukter, men mest når jeg går ut og spiser. Anonymous poster hash: cfc91...2b0
Ingvilddd Skrevet 9. april 2015 #2 Skrevet 9. april 2015 Det aller beste kostholdet for meg er å spise litt av alt. Ikke for mye og ikke for lite av noe som helst. Slik trives kroppen min aller best, og fungerer optimalt til mitt bruk 5
Blod Skrevet 9. april 2015 #3 Skrevet 9. april 2015 Jeg tror absolutt at helvegansk er det beste kostholdet. 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2015 #4 Skrevet 9. april 2015 Et usunt kosthold er best♥ Anonymous poster hash: a7986...732
Gjest earlgrey Skrevet 9. april 2015 #5 Skrevet 9. april 2015 Variert med mye frukt og grønt, lite hvitt sukker og mettet fett Jeg liker grovkarbo godt!
AnonymBruker Skrevet 9. april 2015 #6 Skrevet 9. april 2015 Jeg tror absolutt at helvegansk er det beste kostholdet. Hvor får du B12 fra? Anonymous poster hash: e7351...464 3
AnonymBruker Skrevet 9. april 2015 #7 Skrevet 9. april 2015 Hvor får du B12 fra? Anonymous poster hash: e7351...464 Ideelt fra planter, men i og med at vi utarmer jorda finnes f.eks. Bjast sine B12-gjærtilskudd. Anonymous poster hash: 1a31b...5bb
Pringle Skrevet 9. april 2015 #8 Skrevet 9. april 2015 (endret) Det aller beste kostholdet for meg er å spise litt av alt. Ikke for mye og ikke for lite av noe som helst. Slik trives kroppen min aller best, og fungerer optimalt til mitt bruk Som om jeg skulle sagt det selv Jeg prøver og prøver å se hva jeg spiser mye av, men klarer det ikke - det må jo bety at jeg spiser variert, og forhåpentligvis balansert Jeg fokuserer på hva jeg liker og hva jeg etterhvert erfarer gjør meg opplagt, stabil i humøret og lite godtesugen. Endret 9. april 2015 av Pringle 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2015 #9 Skrevet 9. april 2015 Ideelt fra planter, men i og med at vi utarmer jorda finnes f.eks. Bjast sine B12-gjærtilskudd. Anonymous poster hash: 1a31b...5bb Er det ikke kjedelig å måtte ta tilskudd for å leve som vegetarianer. Med litt kjøtt eller melk så ville du ha sluppet å knaske piller. Anonymous poster hash: e7351...464 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2015 #10 Skrevet 9. april 2015 Sjokolade og potetgull. Anonymous poster hash: ef7e4...68f 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2015 #11 Skrevet 9. april 2015 Er det ikke kjedelig å måtte ta tilskudd for å leve som vegetarianer. Med litt kjøtt eller melk så ville du ha sluppet å knaske piller. Anonymous poster hash: e7351...464 Du vet at dyrene du spiser får B12-tilskudd? Er det ikke kjedelig å ta tilskudd gjennom døde dyr, altså på en langt mindre miljø- og dyrevennlig måte enn gjennom å ta tilskuddet selv? Anonymous poster hash: 1a31b...5bb 5
FantasDick Skrevet 9. april 2015 #12 Skrevet 9. april 2015 Jeg tror forskjellige kropper trives best med forskjellig kosthold, men helt generelt tror jeg mer plantekost er bedre. Min kropp har det best med litt mindre kjøtt, null korn, null epler og mer grønnsaker, masse bønner/linser/erter/frø/nøtter.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2015 #13 Skrevet 9. april 2015 For meg, så er det beste alternativet et vegansk og sunt kosthold. Knasker piller ja, men vil heller knaske piller enn døde dyr. Anonymous poster hash: 5187b...c4f 2
Thorn Skrevet 9. april 2015 #14 Skrevet 9. april 2015 For planeten sin del tror jeg at det beste hadde vært om vi alle var vegetarianere og/eller veganere. For mennesket tror jeg at et hovedsaklig plantebasert kosthold med moderate til små mengder rent kjøtt, fisk, egg og meieriprodukter er det beste, og det er det jeg forsøker å holde meg til. Kunne nok med fordel kuttet ned på kjøtt og ellers prosessert mat (fiskekaker, kjøttdeig), så jeg jobber med saken.
Gjest The damned Skrevet 9. april 2015 #15 Skrevet 9. april 2015 Folk må vel få spise det de vil uten at noen skal komme og diktere hva som er rett og galt. Skjønner ikke hvorfor hva andre spiser er noe å ta personlig og rakke ned på. Uansett, for å svare på spørsmålet så mener jeg at det beste kostholdet for meg er variert og uten for mye restriksjoner.
Taklampe Skrevet 9. april 2015 #16 Skrevet 9. april 2015 Jeg tror det er veldig individuelt, og har veldig mye med hva man har lyst til å gjøre med kroppen sin. Om du vil opprettholde en sund og naturlig slank kropp, eller om du vil bygge muskler for eksempel.
Neeli00 Skrevet 9. april 2015 #17 Skrevet 9. april 2015 Sånn rent generelt og helsemessig - hvilket kosthold er best for kroppen - så tror jeg det som er renest mulig. Så mye som mulig rene produkter som ikke er bearbeidet. Gjerne mye fisk og skalldyr og selvsagt mye grønnsaker. For meg personlig er det beste rent med begrensede karbohydrater og proteinrik mat og moderate utskeielser - en fet middag, et glass vin osv. Og trening. Er som mange både veldig glad i mat og veldig opptatt av å holde meg slank og det er kun forenbart om jeg legger inn mosjon.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2015 #18 Skrevet 9. april 2015 Du vet at dyrene du spiser får B12-tilskudd? Er det ikke kjedelig å ta tilskudd gjennom døde dyr, altså på en langt mindre miljø- og dyrevennlig måte enn gjennom å ta tilskuddet selv? Anonymous poster hash: 1a31b...5bb Jeg spiser endel kjøtt fra dyr som ikke får kraftfor, men ja, kraftfor er tilsatt B12 (selv om det strengt tatt ikke er nødvendig). Kjøtt smaker mye bedre enn piller + at det er rikt på vitaminer, mineraler og proteiner/fett. Man få mye næring i en smaksrik biff Anonymous poster hash: e7351...464 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2015 #19 Skrevet 9. april 2015 For meg, så er det beste alternativet et vegansk og sunt kosthold. Knasker piller ja, men vil heller knaske piller enn døde dyr. Anonymous poster hash: 5187b...c4f Knask i vei Jeg foretrekker å knaske døde dyr. Anonymous poster hash: e7351...464 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2015 #20 Skrevet 9. april 2015 Sånn rent generelt og helsemessig - hvilket kosthold er best for kroppen - så tror jeg det som er renest mulig. Så mye som mulig rene produkter som ikke er bearbeidet. Gjerne mye fisk og skalldyr og selvsagt mye grønnsaker. For meg personlig er det beste rent med begrensede karbohydrater og proteinrik mat og moderate utskeielser - en fet middag, et glass vin osv. Og trening. Er som mange både veldig glad i mat og veldig opptatt av å holde meg slank og det er kun forenbart om jeg legger inn mosjon. Ja, og om man trener må man spise masse karbohydrater. Anonymous poster hash: e7351...464 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå