Gå til innhold

Ikea Pax walk-in garderobe

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har en bod på 3 kvm (135 x 220 cm) som jeg skal innrede som walk-in garderobe. Tenkte å kjøpe Ikea Pax skap uten dører. Hvis jeg bestemmer meg for å kjøpe de, kan jeg innrede på to måter:

1. Plassere to 58 cm dype og 100 cm brede skap ved siden av hverandre langs den ene veggen i rommet. Da er det ca 75 cm med gulvplass foran, men ikke plass til så mye mer i rommet.

2. Ha skap som er 35 cm dype i stedet. Først ett som er 50 cm bredt, så et som er 75 cm bredt ved siden av, så et hjørneskap i hjørnet (73 cm bredt/dypt), og et skap som er 50 cm bredt på den andre siden av hjørneskapet. Skapene blir altså som en slags L i fasongen. Jeg får plass til å henge klær i hjørneskapet, og jeg har ikke så mye klær som må henge. Det blir mer gulvplass foran skapene, bortsett fra på bredde-veggen, men skapene er ganske smale i dybden.

Hvilken ide blir best?

Eller har du noen andre ideer til garderobe-innredning av et lite rom? :)

Anonymous poster hash: 42cd2...163
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har faktisk akkurat laget en walk-in-garderobe med omtrent de målene, mulig mitt rom er bittelitt lengre bare.

Jeg gikk for L-varianten, men på kortsiden har jeg et som er 58 dypt og 50 bredt i steden for 35 dyp. På langveggen har jeg de som er 35 dype.

Anbefaler på det sterkeste å bruke planleggingsverktøyet til Ikea. Da kan du leke deg med skuffer og hyller og få den beste løsningen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har faktisk akkurat laget en walk-in-garderobe med omtrent de målene, mulig mitt rom er bittelitt lengre bare.

Jeg gikk for L-varianten, men på kortsiden har jeg et som er 58 dypt og 50 bredt i steden for 35 dyp. På langveggen har jeg de som er 35 dype.

Anbefaler på det sterkeste å bruke planleggingsverktøyet til Ikea. Da kan du leke deg med skuffer og hyller og få den beste løsningen :)

Takk for svar :) Lurt med et dypt skap på kortsiden, kanskje jeg og kan ha det. Har tegnet i programmet til ikea og synes L-varianten virker best egentlig :) Det er bare litt vanskelig å vite før man har satt det opp. Det blir uansett mye mer plass til klærne enn jeg har nå hvertfall, og det virker veldig artig å ha et eget klesrom, så jeg gleder meg veldig til å få ordnet det.

Ts

Anonymous poster hash: 42cd2...163

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjempefornøyd med min garderobe og jeg fikk mye bedre gulvplass enn jeg var redd for. Det er ikke akkurat god plass, men det funker fint.

Jeg har de høyeste skapene og 5 skuffer i hver hylle og hyller videre oppover. I tillegg har jeg en sånn stang for grunne skap på langveggen.

Det er mye morsommere å ha klær i et rom enn stappa inn i et skap, det er helt sikkert :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wei Wei

Jeg ville også gått for en L-formet garderobe. Dypere skap på kortveggen og bare 35 cm på den lange veggen. Da blir den åpne område mer firkantet.

wuoymt.jpg

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/S39054836/#/S69895313

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/30183989/#/50214560

Hvis du går for denne løsningen, så må du måle veldig nøye om du får plass. Mål ved gulvet fordi gulvlister spiser fort opp 2 cm slik at skapet ikke får plass.

Endret av Wei Wei
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke for å gjøre det ekstra vanskelig, men mer av nysgjerrighet:

Når rommet er såpass lite; hvorfor velger du løsning med skapvegger istedenfor en av de mer "åpne" garderobeløsningene til IKEA, som f.eks Algot, som finnes både som frittstående og som veggmontert?

Mulig jeg tenker vanskelig, men jeg ville trodd det var en bedre idé, og at man får mer ut av rommet på den måten?

Anonymous poster hash: 54836...1f8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke for å gjøre det ekstra vanskelig, men mer av nysgjerrighet:

Når rommet er såpass lite; hvorfor velger du løsning med skapvegger istedenfor en av de mer "åpne" garderobeløsningene til IKEA, som f.eks Algot, som finnes både som frittstående og som veggmontert?

Mulig jeg tenker vanskelig, men jeg ville trodd det var en bedre idé, og at man får mer ut av rommet på den måten?

Anonymous poster hash: 54836...1f8

Jeg kan ikke svare for TS, men for min del gjorde jeg det rett og slett fordi jeg synes Pax er penere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wei Wei

Pax har vel flere gode løsninger med tanke på innsatsene. I tillegg ser det mer som en garderobe og ikke en bod. Anbefaler Pax.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...