Gå til innhold

Hvilken hund passer til meg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, har tenkt lenge på å skaffe meg en hund.

Er singel i midten av 20-årene og bor på et tettsted på landet. Har ingen hage, men er gode turmuligheter i skog og mark, jeg er aktiv og trener hver dag, men vil at hunden skal kunne slappe av på sofaen også. Kjører longboard mye på sommeren så må ha en hund som orker å dra meg, (eventuelt skate selv :P) Har muligheter for å ha den med på jobb, så den trenger ikke å være mye alene, men må da være aksepterende for mennesker.

Jeg vil påstå at jeg er en tålmodig, kjærlig og snill fyr.

Har fundert på Jack Russel Terrier, men blir kanskje for liten?

Pitbull er vel ulovlig i Norge? Er tiltrukket av det atletiske aspektet ved de.

Ellers har jeg tenkt på Australian Sheperd eller Australian Cattle Dog, men disse trenger usaklig mye aktivitet etter som jeg har skjønt, 2- 4 timer hver dag, noe som kan bli i overkant mye.

Anonymous poster hash: ccd12...90a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med staffe? Siden du liker bullehunder. Muskulære hunder som liker å trekke, men er som regel utrolig kosete og snille med mennesker.

Sjekk godt helsestatus hvis du velger en staff, og vær klar over at en del av dem sliter med samkjønnsaggresjon.

AnonymBruker
Skrevet

Det var et godt forslag etter å ha lest litt om de, de er også trenbare så jeg kan lære de et triks eller to? :)

Gjest Belle âme
Skrevet (endret)

Leonberger

Staffordahire bullterrier

Amerikansk bulldog.

Cane corso

Rottweiler

Schæfer

Boxerhund

Bull terrier

Endret av Belle âme
Skrevet

Det var et godt forslag etter å ha lest litt om de, de er også trenbare så jeg kan lære de et triks eller to? :)

Absolutt. Weight pulling er jo en populær sport for staffer, men jeg vet om flere som trener lydighet og/eller nesearbeid. :)

AnonymBruker
Skrevet

Tenkte staffe med en gang her selv også. Den må jo være perfekt for deg. Ikke uten grunn de blir kalt for Nanny Dogs også. Så selv om du ikke har barn, så vil du uansett få en veldig kjærlig hund som liker aktivitet og som elsker sofaen. Den elsker jo å trekke også. Kanskje du får begynne med pulling?

Det er en perfekt rase. Fin størrelse også. Eneste er at den kan være utagerende mot eget kjønn. Men pass på å trene mye på sosialisering med den fra den er valp, og dette vil gå smooth.

Anonymous poster hash: 8d71e...ee4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...