AnonymBruker Skrevet 9. april 2015 #1 Skrevet 9. april 2015 Jeg skal undervise en liten gjeng 9. klassinger om mot og engasjement, og lager i den anledning en aktivitet hvor de får to situasjoner der de skal bestemme hvem som er modigst. Et eksempel er å komme ut av skapet mot å hoppe i fallskjerm. Jeg har vanskeligheter med å komme på noen situasjoner, og håper dere kan hjelpe meg å komme på noen eksempler. Ingenting er for dumt Anonymous poster hash: 61fd8...b66
AnonymBruker Skrevet 9. april 2015 #2 Skrevet 9. april 2015 Være den eneste i gjengen som er avholds Synge/danse alene på en scene foran kjente og ukjente Konvertere når foreldrene dine er religiøse ekstremister Si fra når noen blir mobbet Holde foredrag for en full sal, også her med både kjente og ukjente Klatre opp en vaklevoren stige for å hente en vettskremt katt med sylskarpe klør ned fra det høyeste treet i skogen (Ja, jeg leser mye Donald) Anonymous poster hash: 893ba...bec
AnonymBruker Skrevet 9. april 2015 #3 Skrevet 9. april 2015 Jeg skal undervise en liten gjeng 9. klassinger om mot og engasjement, og lager i den anledning en aktivitet hvor de får to situasjoner der de skal bestemme hvem som er modigst. Et eksempel er å komme ut av skapet mot å hoppe i fallskjerm.Jeg har vanskeligheter med å komme på noen situasjoner, og håper dere kan hjelpe meg å komme på noen eksempler. Ingenting er for dumt Anonymous poster hash: 61fd8...b66 Jeg syns hele opplegget er for dumt! Hvorfor er det om og gjøre å være modigst og hvorfor skal de unge settes opp mot hverandre og måles i hvem som er den modigste. Alle mennesker er like mye verdt selv om de kanskje ikke tør å hoppe i fallskjerm. Anonymous poster hash: 81bf0...7fc
AnonymBruker Skrevet 9. april 2015 #4 Skrevet 9. april 2015 Jeg syns hele opplegget er for dumt! Hvorfor er det om og gjøre å være modigst og hvorfor skal de unge settes opp mot hverandre og måles i hvem som er den modigste. Alle mennesker er like mye verdt selv om de kanskje ikke tør å hoppe i fallskjerm.Anonymous poster hash: 81bf0...7fc Mot er viktig for å få fremgang her i verden. Anonymous poster hash: f7741...840 3
AnonymBruker Skrevet 9. april 2015 #5 Skrevet 9. april 2015 Jeg syns hele opplegget er for dumt! Hvorfor er det om og gjøre å være modigst og hvorfor skal de unge settes opp mot hverandre og måles i hvem som er den modigste. Alle mennesker er like mye verdt selv om de kanskje ikke tør å hoppe i fallskjerm. Anonymous poster hash: 81bf0...7fc Tror du misforstår litt her. Å lære litt om hva det vil si å være modig er viktig! Og å kunne diskutere ulike situasjoner er fin læring! Anonymous poster hash: ee3c3...0bb
sweg Skrevet 9. april 2015 #6 Skrevet 9. april 2015 (endret) Jeg syns hele opplegget er for dumt! Hvorfor er det om og gjøre å være modigst og hvorfor skal de unge settes opp mot hverandre og måles i hvem som er den modigste. Alle mennesker er like mye verdt selv om de kanskje ikke tør å hoppe i fallskjerm.Anonymous poster hash: 81bf0...7fc Unnskyld meg, men å oppfordre til å ha mot i en tidlig alder er viktig. Det er ingen som setter opp folk mot hverandre for å finne ut hvem som er modigst eller er mer verdt... Å ha mot handler om å f.eks ikke gi etter for gruppepress om f.eks. flesteparten på en fest tar kokain og vil at du også skal gjøre det senere i livet. Eller å kunne si nei selv om folk nærmest tvinger i deg noe du ikke vil ha i livet. Endret 9. april 2015 av sweg
Gjest Elseby13 Skrevet 10. april 2015 #7 Skrevet 10. april 2015 For unge i den alderen: Konfrontere en mobber når du ser en som blir mobbet i skolegården. Ikke gi etter for sexpress, men vente til man selv er klar. Det samme gjelder alkohol.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2015 #8 Skrevet 10. april 2015 Vil bare si at det i oppgaven blir satt ting som "å hoppe i fallskjerm" mot "å komme ut av skapet", og de skal ha en real diskusjon. Slik kan de sette ting i perspektiv, og se at mot handler om mer enn bare å kunne gjøre tøffe ting. Det er også en måte for dem å kunne tenke over og sette ord på hva de synes er modig. Hva folk ser på som modig har ofte sammenheng med hva de frykter, og det vil i denne oppgaven bli tatt opp. Slik ser vi på forskjellen i motet f.eks. til en fallskjermhopper og en med høydeskrekk når det kommer til å hoppe i fallskjerm. Da kan de vite at om de ikke synes det hadde vært skummelt å komme ut av skapet, skjønner de at andre kan mene det. Ellers; tusen takk for gode forslag Anonymous poster hash: 61fd8...b66
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå