Gå til innhold

Ned i vekt, hvor mange kalorier?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har slanket meg nå siden desember. På litt mer enn 3 måneder har jeg gått ned 11 kg. Det vil si at jeg har gått ned ca 0,6 kg i uken. Jeg prøver å spise 1300 kalorier om dagen. Men som oftest blir det på rundt 1000 - 1100 kalorier. Jeg går mye turer på 5 km - 15 km. Eller trener på treningsstudio. Jeg spiser ofte det samme de dagene jeg trener som når jeg ikke trener. Nå har jeg ikke vært på studio på en stund. Men skal prøve å være der ihvertfall 4 - 5 ganger i uken. Man sier at man ikke skal spise for lite fordi kroppen kan gå i sparemodus, i tillegg til at det kan tære på musklene. Kroppen min har tydeligvis ikke gått i sparemodus, i og med at jeg fortsatt går ned i vekt. Men er veldig redd for at den skal begynne å tære på musklene. For jeg ønsker jo en mer muskuløs kropp. Det jeg pleier å spise er brød/knekkebrød med makrell i tomat, havregryn, frukt, kyllingfillet/laksefillet med grønnsaker/salat, egg. For det meste går maten i dette. Så det er ikke veldig variert.

Jeg veier nå 69,5, 169,5 høy og 21 år. Jeg ønsker å gå ned 6 - 8 kg til før slutten av juli. Så jeg har litt dårlig tid med å gå ned! Noen som har noen tips til hva jeg burde endre eller hva jeg kan gjøre bedre? Føler jo jeg har en jevn og fin vektnedgang nå. Men de fleste ville vel sagt jeg spiser for lite? Så lenge jeg bevarer musklene mine, så synes jeg det er en fin måte å gå ned på! Vil gjerne gå ned enda litt fortere også. Går dette uten å miste noe muskler?

Takk for all hjelp.

Endret av Taklampe
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge du ikke raser ned i vekt, mister du nok ikke nevneverdig muskler. Du gjør en fin jobb! Men det er helt greit å variere maten noe, hvis du synes det blir kjedelig.

• Liker 1
Skrevet

Så lenge du ikke raser ned i vekt, mister du nok ikke nevneverdig muskler. Du gjør en fin jobb! Men det er helt greit å variere maten noe, hvis du synes det blir kjedelig.

Det var godt å høre! Er så redd for at jeg plutselig skal miste musklene mine og ikke fettet. Men da høres det jo ut som det går bra :D

Gjest Runforit
Skrevet

Dette dreper muskler:

oftest blir det på rundt 1000 - 1100 kalorier.

Altfor stort underskudd.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ønsker du med muskuløs kropp må du i hvertfall spise mer enn 1000 kalorier per dag.

Anonymous poster hash: e94b8...c18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...