AnonymBruker Skrevet 9. april 2015 #1 Skrevet 9. april 2015 Alle (de fleste.. noen?) har vel et sjokolademinne? Den gangen du som syvåring var på skitur og satte deg ned med en kopp kakao og en velfortjent Freia Kvikk Lunsj? Dette er tråden med koselige sjokolademinner :) Mitt minne: Var på båttur med noen venner, det var sol, sommer og passe varmt. Vi kjørte inntil et badested, fant en benk der vi skulle ha piknik. Vi hadde bla.a med en Crispo sjokolade. Den lå på benken i solsteika. Få ville ha sjokolade, siden de fleste hadde gått til kiosken og kjøpt seg is istedet. Etter en god halvtime der vi småpratet, tok jeg en bit sjokolade. Den var halvsmeltet og full av smak! En skikkelig rund og rik sjokoladesmak. Det var så godt, husker jeg Anonymous poster hash: a3625...fec
Gjest Keikolina Skrevet 9. april 2015 #2 Skrevet 9. april 2015 Da jeg var 6 år fikk jeg 10 kr av bestemoren min. Tok den lille sykkelen jeg hadde og sykla til butikken, ble vel ca 12 km frem og tilbake. Mamma trodde jeg hadde vært hos naboen og ble sjokkert. Fikk 2 kvikk lunch for 10 kr den gang.
Petra75 Skrevet 9. april 2015 #3 Skrevet 9. april 2015 Veldig til fokus det er på Freia Sjokolade om dagen - kan det være Freias markedsavdeling som prøver noe nytt?
AnonymBruker Skrevet 9. april 2015 #4 Skrevet 9. april 2015 Mitt beste minne er i hvert fall ikke da jeg som treåring trodde den brune klumpen på bakken var sjokolade. Anonymous poster hash: 98891...583 1
Fandenivoldsk Skrevet 9. april 2015 #5 Skrevet 9. april 2015 Da jeg brukte mine siste småpenger på ruletten inne på Liseberg og vant en av de gigantiske sjokoladene.
Brunhilde Skrevet 9. april 2015 #6 Skrevet 9. april 2015 Veldig til fokus det er på Freia Sjokolade om dagen - kan det være Freias markedsavdeling som prøver noe nytt? Crispo produseres av Nidar... 2
Gjest Belle âme Skrevet 9. april 2015 #7 Skrevet 9. april 2015 Haha, jævlig skummelt der og da, men let av det no. Eg og bestevenninna mi var 11, 12 ish og eg overnatta hos ho. Klokka var 01 ish om natta og vi var aleine heime. Vi fant fram masse sjokolade vi skulle eta og tok det i mikroen med emballasjen utanpå(Vi lika ting litt smelta.) så snudde ho seg og holdt på med noke anna da det kom blåe flamme i mikroen. And I was like:"Eeee Kariiii?" Ho snudde seg og hylte! Sjokoladen var uetelig, men det er gøy i dag da 👌
AnonymBruker Skrevet 9. april 2015 #8 Skrevet 9. april 2015 Et godt minne er fra barndommens lørdager når vi fikk hver vår disneysjokolade. Spiste rundt figuren først og studerte den nøye før jeg spiste den også Et annet er første gang jeg satte tenna rett i et kinderegg uten å dele egget i to med hendene først. Så en liten jente som gjorde det og husker jeg følte meg vill og gal som spiste det på "feil" måte. alle visste jo hvordan de egentlig skulle fortæres. Andre gode minner er fra taxfree på danskebåten der de hadde andre typer sjokolade enn hjemme. Det var stas det! Dumle med eplesmak og mNm's i alle farger. Anonymous poster hash: be42a...a1a 1
Petra75 Skrevet 9. april 2015 #9 Skrevet 9. april 2015 Crispo produseres av Nidar... Les første avsnitt
Gjest imperio Skrevet 9. april 2015 #10 Skrevet 9. april 2015 Var på barneskolen.. fikk 50kr til å kjøpe meg lørdagsgodt (eller spare, men gikk til godteri). Fikk også en del flasker for å pante, så hadde mye penger. Dette var første gangen vi barna fikk 50 kr, før det så var det 20 kr ukentlig, så det var ganske stort å ha en femtilapp til fribruk. Kjøpet meg kun kinder maxi for alle pengene, satt ute på verandaen med hunden vår i sola, og koste meg.. til jeg ble kvalm.
Gjest Ennasus Skrevet 9. april 2015 #11 Skrevet 9. april 2015 Har flere sjokoladeøyeblikk jeg ikke glemmer: 1.Kom hjem fra skolen og det lå en remse rute med melkesjokolade på bordet, den så utrolig fristende ut, og selv om jeg visste det ikke var min bare måtte jeg ta den. Desverre hadde den tydligvis liggi i solsteiken hele dagen og var helt smelta, så jeg ble helt brun på hånda av sjokoladesaus Ble litt skuffa da ja.. 2. Var i Liseberg og vant en stor flaske med 2kg. twix, snickers, mars og bounty. 3. Vi hadde stratos i kjøleskapet som var åpnet (og det var strengt forbudt å ta, og det skjekka mamma og pappa for de telte remsene eller tok på plata for å se at alt var der). Så jeg tenkte jeg var lur og tok halve plata, og bretta sammen og teipa papir like stort som det jeg tok, og stappa den inni sjokoladepapiret bakerst og de merket det ikke 4. Vi hadde en nidar favoritter pose i skapet som var uåpnet, og da var det klin umulig å ta siden det merka mamma og pappa. Men jeg var så lur at jeg tok, og limte den igjen med superlim! Det ble aldri oppdaget det heller
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå