Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mistet veldig mye hår etter et svangerskap for 1,5 år siden. Jeg fikk skikkelige viker og det så rett og slett ikke bra ut. Håret er på god vei ut igjen, men fortsatt mister jeg mye hår. Hårbørsten ser ikke ut etter at jeg har børstet håret! Hva kan jeg gjøre med det? Ser noen bloggere reklamerer for diverse piller, men fungerer det egentlig? Synes håret mitt er generelt veldig tynt og livløst :(

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Piller fungerer ikke!! Grunnen til at du har mistet/mister hår er pga hormonendringene under og etter graviditaten og muligens har ikke ting stabilisert seg ennå.

Det skal ganske alvorlig underernæring til før man mister hår pga av dette. Så hvis du spiser normalt, ville jeg ha undersøkt jernlageret hvis jeg var deg. Lite jern kan føre ti noel økt hårtap. Mye stress kan også virke inn på hårtap.

Finnes også sykdommer som gjør at man mister mere hår enn vanlig f.eks lavt stoffskifte. Da har man ofte andre symptomer som tretthet, heshet, menstruasjonsforstyrrelser og forstoppelse. Enkelte autoimmune sykdommer kan gi flekkvis hårtap.

Jeg mister veldig mye hår kanskje en til to ganger i året, men tror dette er ganske normalt. Det er snakk om at jeg kan dra ut mengder med hår nesten hele tiden, helt ekstremt! Jeg mistet også veldig mye hår rett etter graviditeten. Det dukket faktisk opp en ekstra pannelugg etter et par år. Jeg har veldig tykt hår så dette er mer slitsomt for meg enn at det synes.

Spar pengene på piller og mirakelkurer, det finnes ingen dokumentasjon på at dette virker. Spis sunt, stress minst mulig og prøv å vær tålmodig, er mitt råd :)

Anonymous poster hash: 1a2ef...988
  • 3 måneder senere...
Skrevet

Det finner laser kam som skal hvis være bra, men har ikke prøvde det selv. Det er også mye hype rundt TRX2 er kaspler som ska hvis være naturlige.....skjekk dem ut, tror de selger dem på shytobuy.no

AnonymBruker
Skrevet

Dessverre, TRX2 er bare et kosttilskudd som reklamerer med mange "fine" tulleord som "fremmer hårets vekstsyklus på et molekylært nivå" og "klinisk testet formula med en sukses rate på 87%" Den siste påstanden er en liksom-studie gjort av firmaet som selger dette,..

Men for all del, har man mye penger så kan man godt sponse disse luringene...

Anonymous poster hash: 1a2ef...988
  • 5 måneder senere...
Skrevet

Dere dager som opplever hårtap - prøv Q10 - dette hjelper raskt... Innen en uke vil hårtape avta og etterhvert normaliseres! Dette har jeg brukt samtlige ganger jeg har opplevd hårtap - som etter amming - sto igjen med hårsårhet i hånden og var dønn fortvilt... Q10 er redningen hver gang! Bestill på Ihearb - mye rimeligere enn på apotek og helsekost! 

Anonymkode: 37479...090

Skrevet
Den 1/13/2016 at 4.07, AnonymBruker skrev:

Dere dager som opplever hårtap - prøv Q10 - dette hjelper raskt... Innen en uke vil hårtape avta og etterhvert normaliseres! Dette har jeg brukt samtlige ganger jeg har opplevd hårtap - som etter amming - sto igjen med hårsårhet i hånden og var dønn fortvilt... Q10 er redningen hver gang! Bestill på Ihearb - mye rimeligere enn på apotek og helsekost! 

Anonymkode: 37479...090

Q10 er et kosttilskudd som kan hjelpe enkelte personer som har et lavt nivå av Q10. Dette kan gjelde eldre mennesker, og enkelte som får medisiner som inneholder statiner (kolesterolsenkende midler).

Kroppen vår produserer Q10 selv, men jeg har aldri hørt at dette stoffet er lavere hos ammende? Dessuten er det helt normalt å miste hår når man er nybakt nybakte mor, dette har ingenting med amming eller vitaminmangel å gjøre. Graviditetshormoner bidrar til at man mister svært lite hår. Når graviditeten er over forsvinner disse hormonene, og man feller da hårene man egentlg skulle ha mistet under svangerskapet.

Q10 er et dyrt kosttilskudd og jeg ville absolutt ikke anbefale noen å ta dette for hårtap. Det virker heller ikke for noe av dette http://www.efsa.europa.eu/en/efsajournal/pub/1793 eller noe særlig annet man har gjørt studier på.

Jeg er ganske sikker på at du så en årsakssammenheng som ikke var riktig, Det tar også forholdsvis lang tid før tilskudd av Q10 blir opptatt i kroppen...

• Liker 1
  • 1 måned senere...
Skrevet

Hei, i denne sammenhengen vil jeg si at jeg fant en metode for håravfall, det er Vevese senso duo oljen, har vi i Norge også. Greit i å bruke, hjeper fra hodebunnen til hårtuppene. virket på min man også, for han begynner å bli skallet.

AnonymBruker
Skrevet
Den 15.3.2016 at 12.33, EmmaDe skrev:

Hei, i denne sammenhengen vil jeg si at jeg fant en metode for håravfall, det er Vevese senso duo oljen, har vi i Norge også. Greit i å bruke, hjeper fra hodebunnen til hårtuppene. virket på min man også, for han begynner å bli skallet.

Lol!

Les det du skriver HØYT. Det blir for dumt? Enig? Ja.

Anonymkode: 80740...669

• Liker 3
Skrevet
Den 16.3.2016 at 0.28, AnonymBruker skrev:

Lol!

Les det du skriver HØYT. Det blir for dumt? Enig? Ja.

Gleder meg at jeg kunne bidra til at du fant en ting som er morsomt i dagen din. Ha en fin dag :)

Skrevet
Den 3/15/2016 at 12.33, EmmaDe skrev:

Ok, hvis dette virker må dere melde i fra til professorer og eksperter på området umiddelbart! Da er dette en sensasjonell, helt utrolig nyhet som vil påvirke noen millioner mennesker på denne jorda. De som står bak dette mirakelmiddelet vil kunne tjene enorme summer og vitenskapen vi måtte omgjøre viktig kunnskap på feltet.... Men oooops, dette produktet føyer seg, ikke uventet, inn i rekken av SKAMLØSE svindel produkter som mange desperate mennesker allerede bruker millioner av penger på. Dette er stor-industri, der bakmennene ender opp som styrtrike sleipinger som slipper å stå til ansvar når virkelig forskning og studier sier at disse tulle produktene ikke virker. Skammelig!! Håret er ikke planter som man kan vanne med gresskarfrø eller rosmarinolje, så starter det plutselig å vokse...

Hårtap hos menn skyldes først og fremst kjønnshormoner, og en effektiv måte for å unngå å bli skallet på er å kastrere seg ;) Menn har mer eller mindre av et type enzym som omdanner testosteron til dihydrotestosteron. Dette hormonet gjør blant annet at håret på hodet blir kortere og tynnere. Asiatere har mindre av dette hormonet, og mister derfor mindre hår enn "hvite" menn. Det finnes medisiner som hemmer dette enzymet i kroppen. Disse medisinene kan stoppe håravfallet hos mange, men ikke gjøre at håret kommer tilbake. Er hårsekker døde,kan man ikke "vekke de til live"...

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Den 21.3.2016 at 14.24, EmmaDe skrev:

Gleder meg at jeg kunne bidra til at du fant en ting som er morsomt i dagen din. Ha en fin dag :)

8 timer siden, Nefarian skrev:

Ok, hvis dette virker må dere melde i fra til professorer og eksperter på området umiddelbart! Da er dette en sensasjonell, helt utrolig nyhet som vil påvirke noen millioner mennesker på denne jorda. De som står bak dette mirakelmiddelet vil kunne tjene enorme summer og vitenskapen vi måtte omgjøre viktig kunnskap på feltet.... Men oooops, dette produktet føyer seg, ikke uventet, inn i rekken av SKAMLØSE svindel produkter som mange desperate mennesker allerede bruker millioner av penger på. Dette er stor-industri, der bakmennene ender opp som styrtrike sleipinger som slipper å stå til ansvar når virkelig forskning og studier sier at disse tulle produktene ikke virker. Skammelig!! Håret er ikke planter som man kan vanne med gresskarfrø eller rosmarinolje, så starter det plutselig å vokse...

Hårtap hos menn skyldes først og fremst kjønnshormoner, og en effektiv måte for å unngå å bli skallet på er å kastrere seg ;) Menn har mer eller mindre av et type enzym som omdanner testosteron til dihydrotestosteron. Dette hormonet gjør blant annet at håret på hodet blir kortere og tynnere. Asiatere har mindre av dette hormonet, og mister derfor mindre hår enn "hvite" menn. Det finnes medisiner som hemmer dette enzymet i kroppen. Disse medisinene kan stoppe håravfallet hos mange, men ikke gjøre at håret kommer tilbake. Er hårsekker døde,kan man ikke "vekke de til live"...

Dette er så sant!!!!!!

TS

(Du over over som mener noe annet, bevis det til legevitenskapen. Innlegget og brukerkontoen din blir rapportert, jeg missliker svært sterkt at du oppfordrer andre til å prøve slik juggelprodukt som ikke funker. 

Fader altså...enkelte folk...

• Liker 4
  • 4 uker senere...
Skrevet

Trenger ikke å prøve, du. Det er ditt valg. produsenten gir garanti på effekter, hvis det ikke virker - pengene tilbake. Da er det ikke juks mer.

Skrevet
Den 4/21/2016 at 11.55, EmmaDe skrev:

Trenger ikke å prøve, du. Det er ditt valg. produsenten gir garanti på effekter, hvis det ikke virker - pengene tilbake. Da er det ikke juks mer.

Problemet her er at folk flest (inkludert meg selv) har en fabelaktig evne til å rettferdigjøre potensielt dumme kjøp for seg selv. En ting er den opplagte placeboeffekten, man ser, leter, ønsker og finner til slutt at "jo det har da blitt en bedring?" En annen ting er skammen man føler når man skjønner at pengene med stor sannsynlighet har blitt kastet ut av vinduet.

Og det er dette disse smarte sleipingene som bruker millioner i markedsføring av sine tulle-produkter spekulerer i. Det er uhyre sjeldent at folk reklamerer, og hvis de gjør det dekker de enorme avansene på produktene inn disse småpengene...

Skrevet

Min løsning: akseptere realiteten og ta fram hårklipperen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror, men vil ikke si noe sikkert, at lavt nivå av jern og B-vitaminer kan føre til hårtap. Kvinner har ofte litt lavt nivå på disse grunnet menstruasjon. Kan alltids prøve å ta en tur til legen å sjekke om du har noen mangler :) 

Anonymkode: 2724b...305

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...