Gjest Tex Skrevet 21. august 2004 #1 Skrevet 21. august 2004 Jeg var i en vielse idag. Bruden er fotballfrelst, og følgelig mer opptatt av å få grønske på knæra enn å ta seg godt ut. Men. I dag da hun satt oppe ved alteret, satt hun og sprikte med knærne, vippet utover med skoene og hadde brudebuketten mellom bena. Ikke særlig lekkert.... Tenk litt over åssen dere sitter der oppe jenter....
Gjest Anonymous Skrevet 21. august 2004 #2 Skrevet 21. august 2004 Synes man skal være slik man er jeg. Det blir for skuespillaktig hvis man skal forandre seg på bryllusdagen.
Gjest Myumi Skrevet 21. august 2004 #3 Skrevet 21. august 2004 Synes man skal være slik man er jeg. Det blir for skuespillaktig hvis man skal forandre seg på bryllusdagen. Så hvis man føler for å pille seg i nesen så er det fritt frem? Eller hva med å slippe en fjert?
Gjest Anonymous Skrevet 21. august 2004 #4 Skrevet 21. august 2004 Så hvis man føler for å pille seg i nesen så er det fritt frem? Eller hva med å slippe en fjert? Det handler vel mer om normal folkeskikk, og ikke som man oppfører seg til daglig.
Gjest Myumi Skrevet 21. august 2004 #5 Skrevet 21. august 2004 Når man sitter oppe ved alteret til alles beskuelse har man å sitte rett i ryggen med bena plassert riktig og holde buketten pent. Litt stil må man ha, det er ikke skuespill.
Gjest Anonymous Skrevet 21. august 2004 #6 Skrevet 21. august 2004 Når man sitter oppe ved alteret til alles beskuelse har man å sitte rett i ryggen med bena plassert riktig og holde buketten pent. Litt stil må man ha' date=' det er ikke skuespill.[/quote'] Jeg mener det ER skuespill, hvis man må gjøre seg anneledes enn man normalt er. Selvfølgelig vil de fleste føle at de skal sitte pent, men man skal ikke overdrive. Om bruden sitter med føttene fra hverandre, ser jeg ikke det som et problem, selv om jeg ikke gjorde det.
Gjest Tex Skrevet 21. august 2004 #7 Skrevet 21. august 2004 Det var ikke snakk om å sitte med føttene fra hverandre, der var snakk om å sitte slik at det var en drøy meter mellom knærne mens føttene var helt inntil hverandre. Buketten hang imellom der, det var direkte ulekkert..... Det går jo an å sitte fint, jeg ville ikke sittet sånn hjemme i stua hos meg sjøl engang hvis det var folk der.....
Måne Skrevet 21. august 2004 #8 Skrevet 21. august 2004 Folk er utrolig forskjellige. Jeg tror nok at jeg personlig blir EKSTRA bevisst på hvordan jeg ter meg der oppe ved alteret (ikke at jeg normalt sitter og spriker med beina da....) Jeg hadde nok også reagert på en sånn brud.... :o
nessi Skrevet 23. august 2004 #10 Skrevet 23. august 2004 Jeg vil da tro at jeg automatisk sistter så pent jeg bare kan når jeg sitter i brudekjolen. Man er jo ofte mere avslappet i jeansen og en t-skjorte enn man er i finstasen.
apriljente Skrevet 23. august 2004 #11 Skrevet 23. august 2004 Er man brud så er man DAME, eller prinsesse om man vil. Da må kroppsspråket harmonere med kjolen mener nå jeg. Det har ikke noe med å gjøre seg til, man bare MÅ.
Holly Hobbie Skrevet 23. august 2004 #12 Skrevet 23. august 2004 Jeg var i en vielse idag. Bruden er fotballfrelst, og følgelig mer opptatt av å få grønske på knæra enn å ta seg godt ut. Men. I dag da hun satt oppe ved alteret, satt hun og sprikte med knærne, vippet utover med skoene og hadde brudebuketten mellom bena. Ikke særlig lekkert.... Tenk litt over åssen dere sitter der oppe jenter.... :o Hadde blitt rimelig sjokkert jeg ogsaa.
Gjest Poirot Skrevet 23. august 2004 #13 Skrevet 23. august 2004 Er man brud så er man DAME' date=' eller prinsesse om man vil. Da må kroppsspråket harmonere med kjolen mener nå jeg. Det har ikke noe med å gjøre seg til, man bare MÅ.[/quote'] Man må faktisk ingenting. Når jeg er brud, så er jeg Poirot, akkurat som ellers. Det betyr at jeg fremdeles ikke vil rekke ned fra stolene i kirken, slik at jeg kommer til å sitte å dingle. So be it.
diddi Skrevet 24. august 2004 #14 Skrevet 24. august 2004 Jeg er helt enig med Tex. Det har med å te seg passende for enhver anledning (også bryllup!). Selv om man skal "være seg selv" så kan det vises på så mange andre måter. Ikke nødvendig å løpe opp kirkegulvet fordi man ellers er av dem som ikke kan gå rolig, og heller ikke sitte og trippe med føttene fordi man er av den rastløse typen. Dette gjelder også å sitte og sprike kraftig med bena. Er det en dag man vil se fin ut så er det netopp denne dagen. Man sitter da ikke med sprikende bein i kort skjørt heller??? (Untatt på nachspiel da? ) Dingle med bena har ingenting med dette å gjøre. Jeg går ut fra at du ikke sitter og svinger på dem under vielsen??? (Sitter du i benkeradene kan du gjøre hva du vil Poirot, men oppe ved alteret sitter man ikke og svinger frem og tilbake.)
Sheba Skrevet 24. august 2004 #15 Skrevet 24. august 2004 Jeg klarer bare ikke å forstå hvorfor så mange av dere er så utrolig hekta opp i hva andre mennesker gjør og ikke gjør, hva er passende og hva er det ikke osv?. Fei for deres egen dør, og la andre få gjøre som de vil! :-x Så blir verden totalt sett et bedre sted for samtlige tilstedeværende. Det var dagens utblåsning fra meg - som forøvrig ikke har noe som helst på bryllupsforumet å gjøre i det hele tatt, men som gladelig innrømmer at jeg liker å sveipe innom her i frydefull skrekk noen ganger. Føles innimellom som å være tilstede i en ukebladredaksjon fra 50-årene...
Gjest Poirot Skrevet 24. august 2004 #16 Skrevet 24. august 2004 Føles innimellom som å være tilstede i en ukebladredaksjon fra 50-årene... Du tok det på kornet!! Om jeg har lyst til å være verdens mest harry og uhøflige brud, så har jeg da lov til det. Folk vil snakke og tiske og hviske, men det er like fullt MITT bryllup mer enn det er noen av gjestene sitt, og da kan jeg gjøre som JEG vil. Om det innebefatter dingling fra stolen, spriking med beina osv er det mitt valg. Jeg må nok regne med prat, for jeg hadde selv sett slikt hvis andre gjorde det og syntees det var rart. Men det er like fullt opp til enhver hvordan man vil gjøre det. Går ikke ut over andre enn en selv.
Måne Skrevet 24. august 2004 #17 Skrevet 24. august 2004 Jeg klarer bare ikke å forstå hvorfor så mange av dere er så utrolig hekta opp i hva andre mennesker gjør og ikke gjør, hva er passende og hva er det ikke osv?. Greit nok. Jeg er enig med deg i det. gladelig innrømmer at jeg liker å sveipe innom her i frydefull skrekk noen ganger. ......men her virker det som om du er like hekta på hva andre mennesker gjør og ikke gjør.... :o Og kanskje litt nedlatende? ja,ja...ikke meningen å hisse opp stemningen :-)
Gjest Tex Skrevet 24. august 2004 #18 Skrevet 24. august 2004 Uansett, de aller fleste bruder vil ønske å se mest mulig naturlig ut, og -vil jeg tro- ønske å bli påminnet om bagateller som dette. Jeg vet iallfall at jeg satte pris på det. Så får bruder som ønsker det heller sjangle, dingle, løpe eller fjolle så mye de ønsker det for min del.
Gjest Poirot Skrevet 24. august 2004 #19 Skrevet 24. august 2004 Jeg tror også at de fleste ønsker å se fine ut. Men at gjestene skal bli sjokkert, indignert og nesten litt sure fordi bruden ikke sitter fint nok vil jeg ha meg frabedt.
diddi Skrevet 25. august 2004 #20 Skrevet 25. august 2004 Vel, når drar du vel reaksjonene litt langt! Litt av poenget her er vel å komme med tips og synspunkter?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå