Gå til innhold

Bryllup på bygda, hvordan ordnet dere med hår, fotograf osv?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg skal gifte meg om et år til og har så smått begynt å tenke på planlegging.

Bryllupet skal være på bygda, ca tre timer fra nærmeste by, så lurer litt på om noen har forslag til hvordan man kan løse ting som hår, sminke og fotograf?

Det er ikke et alternativ å ordne håret spesielt selv, da hverken jeg eller noen av bryllupsgjestene har så dreisen på dette.

Anonymous poster hash: 73f13...e98

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjære vene.

Det finnes frisører og fotgrafer på bygdene. Det er bare å settes seg ned og google.

Anonymous poster hash: 8c2cb...001
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kjære vene.

Det finnes frisører og fotgrafer på bygdene. Det er bare å settes seg ned og google.

Nei ikke der jeg skal gifte meg.. Har jo selvfølgelig undersøkt det på forhånd 😉

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da antar jeg at det finnes slike tilbud ikke så hakke langt unna. De fleste bygder har andre bygder/tettsteder i nærheten.

Gjest Gjest_Idja
Skrevet

Det kan da umulig være tre timer til nærmeste frisør? I så fall må dere bo veldig avsidesliggende til (på en øy?) i en veldig liten bygd.

Hør med frisørene i nærmeste nabobygd, eller sleng ut en notis på Facebook (om det er en kjøp/salg-gruppe). Hvis det virkelig er tre timer til nærmeste frisør må du bare belage deg på å betale dyrt for å få frisøren til å komme til deg, hvis du må ha frisør.

Fotografer er vant med å reise langt, så det er ikke noe problem, så lenge du betaler for reisen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kan da umulig være tre timer til nærmeste frisør? I så fall må dere bo veldig avsidesliggende til (på en øy?) i en veldig liten bygd.

Hør med frisørene i nærmeste nabobygd, eller sleng ut en notis på Facebook (om det er en kjøp/salg-gruppe). Hvis det virkelig er tre timer til nærmeste frisør må du bare belage deg på å betale dyrt for å få frisøren til å komme til deg, hvis du må ha frisør.

Fotografer er vant med å reise langt, så det er ikke noe problem, så lenge du betaler for reisen.

Ja for å oppklare det; 😉 nærmeste frisør er ca 1 1/2 t unna. Men det er ei dame på godt over femti som stort sett bare setter permanent på gamle damer og slikt, så vet ikke helt om jeg vil gå for henne 😉

Noen som vet ca hvor mye man må regne med at det koster å få en frisør til å reise såpass langt?

AnonymBruker
Skrevet

Det kan da umulig være tre timer til nærmeste frisør?

Hihi.. Norge, og i sær Finnmark, er større enn mange tror :)

Anonymous poster hash: e5c55...424

• Liker 1
Gjest Gjest_Idja
Skrevet

Hihi.. Norge, og i sær Finnmark, er større enn mange tror :)

Anonymous poster hash: e5c55...424

Jeg er finnmarking selv. ;)

AnonymBruker
Skrevet

Hvor i landet er dette? Kan du gi noen hint om bygder i nærheten eller noe? Det er lettere å komme med konkrete forslag når man har noe mer informasjon. Kanskje noen av oss faktisk bor i nærheten og kjenner både frisører og fotografer?

AnonymBruker
Skrevet

Hvor i landet er dette? Kan du gi noen hint om bygder i nærheten eller noe? Det er lettere å komme med konkrete forslag når man har noe mer informasjon. Kanskje noen av oss faktisk bor i nærheten og kjenner både frisører og fotografer?

Har ikke så lyst til å nevne plassen konkret 😉

Men det er i sørlandets indre bygder 😊

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ha kontaktet frisører og fotografer i nærheten og be om pris, og hvordan de løser det når det er noe reisevei. Tenker det ordner seg.

AnonymBruker
Skrevet

Om du ikke får tak i noen nærmere enn tre timer, eller får noen til å komme til dere (som vil sikkert koste en god del ekstra) får du få frisør klokken åtte-ni om morgenen, fotografering etterpå tolv til et?? For så å kjøre sammen med kommende mann og evt forlovede til plassen dere skal gifte dere.. Vielse kl 16 kanskje?

Blir mye reising, men om det ikke er andre alternativ så må man gjøre det beste av det..

Selv var jeg hos frisøren klokken ni, klokken ett (tror jeg) var vi hos fotografen og i kirken klokken tre. Middag halv fem.

Anonymous poster hash: a7cdb...557

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke så lyst til å nevne plassen konkret 😉

Men det er i sørlandets indre bygder 😊

Prøver å tenke meg litt til hvor dette kan være, som har 1,5 time til nærmeste frisør. Tenkte først Setesdal, men der er det jo masse frisører..

Men hvis du sier ifra i god tid og betaler reise, burde det vel gå, tenker jeg :)

Anonymous poster hash: 47de7...993

AnonymBruker
Skrevet

Prøver å tenke meg litt til hvor dette kan være, som har 1,5 time til nærmeste frisør. Tenkte først Setesdal, men der er det jo masse frisører..

Men hvis du sier ifra i god tid og betaler reise, burde det vel gå, tenker jeg :)

Hehe, nei det er nok lenger vestover 😉

Men uansett så har jeg fått tak i ei som kunne både stelle hår og sminke. Hun bor egentlig ikke der til vanlig, men har familie der så hun kunne kombinere det 😊

Tror vi ender opp med å bruke en av gjestene til fotograf (har en fetter som gjerne kunne ta oppgaven) så hvis ikke det dukker opp noen proffe så blir det vel han 😉

AnonymBruker
Skrevet

Hehe, nei det er nok lenger vestover 😉

Men uansett så har jeg fått tak i ei som kunne både stelle hår og sminke. Hun bor egentlig ikke der til vanlig, men har familie der så hun kunne kombinere det 😊

Tror vi ender opp med å bruke en av gjestene til fotograf (har en fetter som gjerne kunne ta oppgaven) så hvis ikke det dukker opp noen proffe så blir det vel han 😉

Så godt å høre det ordner seg! Håper dere får en fantastisk fin dag :)

AnonymBruker
Skrevet

Ja for å oppklare det; nærmeste frisør er ca 1 1/2 t unna. Men det er ei dame på godt over femti som stort sett bare setter permanent på gamle damer og slikt, så vet ikke helt om jeg vil gå for henne

Noen som vet ca hvor mye man må regne med at det koster å få en frisør til å reise såpass langt?

Kan du si hvilke bygd det er? Får meg ikke til å tro at folk må bruke tre t i reise for å fikse håret sitt. Aldri verden. Dame på godt over 50 som har frisør på nærmeste plass, skriver du. (nedlatende) Om du orienterer deg litt, så er det svært sjeldent permanent blir gjort i dag, selv på gamle damer

Anonymous poster hash: ad414...77e

Skrevet

Det finnes mange fotografer som reiser langt til å ta bilder på bryllupet. Fotosession på bygda kan bli også veldig attraktiv til fotograf selv og gir mange muligheter. Det er mange som vil ha sånne bilder i portfolio. Bare prøv å sjekke litt rundt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...