AnonymBruker Skrevet 9. april 2015 #1 Skrevet 9. april 2015 Noen som har vært der som har noen gode tips å komme med? Vi tenker kanskje å bo i Pisa og ta dagsturer inn Anonymous poster hash: 46249...148
AnonymBruker Skrevet 10. april 2015 #2 Skrevet 10. april 2015 Noen som har vært der som har noen gode tips å komme med? Vi tenker kanskje å bo i Pisa og ta dagsturer inn Anonymous poster hash: 46249...148 Hvilke tips er du ute etter? Du skriver ikke hvor mange/gamle dere er og/eller om dere reiser med barn. Eller når dere skal reise. Forøvrig er det greit å ta dagsturer fra Pisa. Det går mange tog fra Pisa til Cinque Terre daglig, og det er bare litt over 1 times togreise. Anonymous poster hash: 7a677...c90
jack_daniels Skrevet 10. april 2015 #3 Skrevet 10. april 2015 Ta båten til Portovenere. Nyyyydelig liten by.
Aviale Skrevet 12. april 2015 #4 Skrevet 12. april 2015 Pisa tror jeg er litt langt unna, blir tog med togbytte hver dag på dere i så fall. Har ikke vært i Pisa selv, men har hørt det er lite å finne på der. Det er lettere å bo i La Spezia, der alle lokaltogene til Cinque Terre går fra, selv om det ikke skjer så mye der heller. Fra La Spezia går det også båt som stopper i 4 av de 5 byene - veldig fint å se de fra sjøsiden. Bare husk en ekstra jakke, selv om det er 30 grader på land kan det være en del vind på sjøen. Tips nr 1: Sjekk om stiene mellom byene faktisk er åpne. Her gikk jeg på en smell ifjor sommer da det bare var én sti mellom to av byene som var åpne. Hvis de fortsatt er stengt går det lokaltog mellom byene og båt. Det er også mulig å gå stier lenger oppe i fjellet, men da får man ikke de utsiktene ned til byene tror jeg, og det er en del lengre å gå. Tips nr 2: Utforsk byene utenom hovedgata. Jeg var i Vernazza og gikk 3 meter inn i sidegatene, vips så var det nesten ingen mennesker der (dette var i juli). I den byen er det to utsiktspunkt på hver side - en gammel borg på den ene, og stien som går videre til en annen by på den andre. Man må betale for å gå på stien, men det går et stykke opp før "kontrollposten" er slik at man kan få litt utsikt uten å betale. Monterosso har et par greie, offentlige strender Cinque terre er kjempefint, jeg skal helt klart tilbake for å gå stiene mellom byene!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå