AnonymBruker Skrevet 9. april 2015 #1 Skrevet 9. april 2015 Jeg har siden nyttår ligget på cirka 1200 kalorier/dagen (+ det jeg eventuelt trente bort den dagen), etter å ha fått det tallet av MyFitnessPal etter å ha slått inn informasjonen min + hva jeg ønsker å gå ned i uka. Etter å ha lest mye inne på forumet her om at man ikke bør ligge på et så lavt nivå har jeg nå bestemt meg for å gå opp i antall kcal/dagen. Jeg regner da med at vektnedgangen min vil gå litt saktere, men det er helt greit, så lenge den vil gå ned i det i det hele tatt. Jeg har det ikk travelt. Men nå er jeg jo så klart bekymret for at jeg kan ha skadet forbrenningen min ved å spise alt for lite og at jeg da kanskje vil gå opp av å ligge på 1400-1500 kcal om dagen, fordi jeg har blitt vant til å spise for lite? Er det mulig å skade den permanent? Eller det er kanskje bare en tilvenningstid igjen? Eller vil jeg ikke få noen problemer med forbrenningen i det hele tatt? Anonymous poster hash: 49e75...d5e
Gjest Runforit Skrevet 9. april 2015 #2 Skrevet 9. april 2015 Nei, du kan ikke ødelegge den, men den vil reduseres frem til du har opprettet balansen igjen mellom muskler og fett.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2015 #3 Skrevet 9. april 2015 Nei, du kan ikke ødelegge den, men den vil reduseres frem til du har opprettet balansen igjen mellom muskler og fett. Litt avsporing, men ser du har nevnt dette flere ganger. Kan du gi en kort forklaring på hva det egentlig er? Jeg skjønner ikke Anonymous poster hash: 1e4a6...e3e
grrwaffmjau Skrevet 9. april 2015 #4 Skrevet 9. april 2015 Øk kaloriene gradvis slik at forbrenningen får henge med, øk med 50-100 kcal i uka
Gjest Runforit Skrevet 9. april 2015 #5 Skrevet 9. april 2015 Litt avsporing, men ser du har nevnt dette flere ganger. Kan du gi en kort forklaring på hva det egentlig er? Jeg skjønner ikke Anonymous poster hash: 1e4a6...e3e Når du slanker deg ved å sulte deg selv så tærer kroppen ned muskler i tillegg til fett. Kroppen spiser av seg selv. Når muskelmassen blir såpass redusert settes forbrenningen ned da muskler brenner fett, og dess mindre du har av dem dess mindre fett brenner kroppen. Når en da starter å spise normalt igjen så er det en skjev fordeling mellom muskler og fett og en legger lettere på seg fett frem til musklene har fått bygget seg opp igjen ogvbanlig forbrenning er gjenonpprettet.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2015 #6 Skrevet 9. april 2015 Når du slanker deg ved å sulte deg selv så tærer kroppen ned muskler i tillegg til fett. Kroppen spiser av seg selv. Når muskelmassen blir såpass redusert settes forbrenningen ned da muskler brenner fett, og dess mindre du har av dem dess mindre fett brenner kroppen. Når en da starter å spise normalt igjen så er det en skjev fordeling mellom muskler og fett og en legger lettere på seg fett frem til musklene har fått bygget seg opp igjen ogvbanlig forbrenning er gjenonpprettet. Jeg skjønner at dette sikkert er en ting du ikke kan svare på, men jeg prøver likevel. Jeg er 165 høy og har gått ned fra 64 til 59 kg på denne kalorimengden. Kan det gi noen indikasjon på cirka hvor lang tid det vil ta for meg før muskel- og fettbalansen er i orden igjen og forbrenningen vil bli som normalt? Jeg føler at jeg har mistet mest fett i ansiktet, overarmene, midjen og lårene (innsiden), men ser ikke bort i fra at noen muskler har krympet litt også. Anonymous poster hash: 3b0e3...81c
Gjest Runforit Skrevet 9. april 2015 #7 Skrevet 9. april 2015 Jeg skjønner at dette sikkert er en ting du ikke kan svare på, men jeg prøver likevel. Jeg er 165 høy og har gått ned fra 64 til 59 kg på denne kalorimengden. Kan det gi noen indikasjon på cirka hvor lang tid det vil ta for meg før muskel- og fettbalansen er i orden igjen og forbrenningen vil bli som normalt? Jeg føler at jeg har mistet mest fett i ansiktet, overarmene, midjen og lårene (innsiden), men ser ikke bort i fra at noen muskler har krympet litt også. Anonymous poster hash: 3b0e3...81c Det er umulig å svare på, men start med reverse dieting. Øk med 100 kcal per dag en uke om gangen til du kommer opp til minst 15-1600 kcal og som sagt mer de dagene du trener så burde du ikke merke like mye til det som hvis du plutselig hadde økt med full kcal mengde
AnonymBruker Skrevet 9. april 2015 #8 Skrevet 9. april 2015 Jeg led av spiseforstyrrelser i mange år, og sultet meg i lange perioder på under 800 kalorier til dagen. Jeg har nå vært frisk i fem år, og forbrenningen min er tilbake til det den var før jeg ble syk. Jeg teller ikke kalorier, men vil anslå at jeg ligger på rundt 1800-2000 til dagen. Jeg holder en sunn stabil vekt, og er slank og fit. Det var positivt overraskende at jeg ikke hadde ødelagt forbrenningen på noen som helst måte etter år med sult. Anonymous poster hash: 08e16...584 2
Wiggins Skrevet 9. april 2015 #9 Skrevet 9. april 2015 Det er mulig å få permanente skader på indre organer hvis man sulter seg kraftig over lengre tid, og det kan gjøre at kroppen, deriblant forbrenningen, fungerer dårlig resten av livet. I forbindelse med aksjonene mot utbyttingen av Altaelva på 80-tallet var det noen samer som satte opp lavo foran Stortinget og sultestreiket for å få oppmerksomhet. Jeg mener jeg leste et intervju med en av dem seinere og at han sa at han hadde hatt en del problemer med kroppen etter det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå