Gå til innhold

Hvorfor bry seg? (Navn)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal man liksom bry seg om navnet er populært eller ikke? Liker dunet navn - velg det navnet. Din unge, ditt valg, det er din historie og familie.

Hva så hvis noen velger navnet som ligger øverst på topplisten? Kanskje de ikke visste om det engang?

Anonymous poster hash: c8482...d14

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Wei Wei
Skrevet

Jeg tror ikke det er bare disse som er faktorer ved navnevalg.

Skrevet

Enig, så lenge man ikke kaller barnet sitt Rosacea Valentina Nicoletta og andre lignende navn.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ønsker ikke et navn som ligger på navnetoppen, rett og slett fordi jeg ikke ønsker at hun skal være en av tre Emma eller Nora i klassen. Trenger ikke av den grunn å alltid være den eneste med sitt navn, men sjansen er nå større når man har et av toppnavnene. Mange av mine gamle favoritter ligger nå på navnetoppen, men syns ikke det er noe problem å finne et annet navn som ligger litt lenger nede, men fremdeles er et vanlig navn.

Men andre skal få velge akkurat de navnene de vil. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Persolighetene er mangfoldige. Who cares?

Anonymous poster hash: 60191...a05

AnonymBruker
Skrevet

Arghh :o.. ..alle disse forbeholdene... .sååå sliiitsomt da gitt!

Anonymous poster hash: 60191...a05

AnonymBruker
Skrevet

Special snowflake. Unger er unike små unikum og fortjener å ha unike spesielle navn som speiler hvor spesielle de er for sin mor og far, for de som kaller barna Thomas og Kristin elsker ikke barna sine så høyt som mammaen til Chanelette og Johannius gjør. Fordi deres mamma VET hvor spesielle barn hun har.

Anonymous poster hash: 05336...bc0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi valgte et navn som var langt nede på lista, med rundt 50 som fikk navnet hvert år.

Likevel var ungen den eneste i barselgruppa som delte navn med noen, og er nå på samme avdeling som en annen med samme navn i barnehagen. Da også som eneste "par" med like navn, og settw er et annet barn enn det fra barselgruppa.

Om ikke det var nok, har tre tidligere kollegaer også gitt barnet sitt samme navn, i løpet av en treårsperiode!

Konklusjonen min: du er på ingen måte garantert et "originalt" navn selv om du unngår topplistenavnene. Og du kan gi et topplistenavn og likevel være den eneste i omkretsen. Det fødes 50 000 barn i Norge hvert år, og det er rundt 4-500 av disse som får toppnavn. Det er faktisk ikke veldig mange.

Nestemann som ruges på nå vil enten få et navn som er på 20.-plass eller et navn som bare gis til to-tre barn i året. Det er tilfeldigvis de to navnene vi liker best, så vi ser an hvilket vi syns passer.

Anonymous poster hash: c4973...356

Gjest Wanda Maximoff
Skrevet

Hvorfor skal man liksom bry seg om navnet er populært eller ikke? Liker dunet navn - velg det navnet. Din unge, ditt valg, det er din historie og familie.

Hva så hvis noen velger navnet som ligger øverst på topplisten? Kanskje de ikke visste om det engang?

Anonymous poster hash: c8482...d14

Jeg skjønner heller ikke det men nå er det populært å velge det særeste navnet så ingen andre i Norge har samme navn. Eneste jeg har truffet to av på toppelisten er... vell, ingen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...