AnonymBruker Skrevet 9. april 2015 #1 Skrevet 9. april 2015 Hei! Jeg vet at det er andre her på forumet som får AAP fra NAV, og tenkte derfor å lufte min lille problemstilling her. Jeg søkte rett etter jeg ble 18 (grunnen er egentlig ikke så nøye, jeg er ihverfall overhode ikke i stand til å jobbe). Nå har det allerede gått over 2 mnd som skulle være max behandlingstid og jeg har enda ikke fått svar. Er det vanlig? Og hva burde jeg gjøre? Jeg prøvde å ringe dem i går, men jeg fikk bare til svar at den ikke var ferdig behandlet, og det vet jeg jo. Jeg er egentlig bare spent på om det tar lang tid, sliter ganske økonomisk akkurat nå. Anonymous poster hash: 25d17...730
AnonymBruker Skrevet 9. april 2015 #2 Skrevet 9. april 2015 Hos meg tok det ca 7 mnd. Men dette pga avslag og måtte arumentere hvorfor jeg skulle ha det. De hadde alle papirer fra lege og spesialister men min saksbehandler nekta for at jeg var syk!! Det ordna seg til slutt hos meg da da klagenemnda ga Nav en skikkelig skyllebøtte for hvordan de hadde ordna saken min. Anonymous poster hash: efa30...631
AnonymBruker Skrevet 9. april 2015 #3 Skrevet 9. april 2015 Hos meg tok det vel et års tid. Du har rett på sosialstønad, når du eventuelt får innvilget aap skal du få en etterbetaling fra datoen du søkte Har du fått sosialstønad i mellomtiden blir det trekt fra etterbetalingenAnonymous poster hash: e8cd9...dd4 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2015 #4 Skrevet 9. april 2015 Virkelig?! 7 mnd og 1 år? Hvorfor skriver de at det tar 2 mnd da? :/ Anonymous poster hash: 25d17...730
AnonymBruker Skrevet 9. april 2015 #5 Skrevet 9. april 2015 Fikk det behandlet på omlag 3 uker. Gikk veldig fort. Anonymous poster hash: 40db5...c2a
Gjest Skrevet 9. april 2015 #6 Skrevet 9. april 2015 Det tar tid. Tok dem flere måneder å behandle min søknad Nå har jeg en uføresøknad liggende inne, og fikk brev i posten om at det kom til å ta mellom 10 mnd og 1 år før de klarte å behandle ferdig søknaden. Dette til tross for at absolutt alle etater, nivåer, eksperter og fler er enige om at jeg må bli ufør og har bedt meg om å søke
AnonymBruker Skrevet 9. april 2015 #7 Skrevet 9. april 2015 Fikk det behandlet på omlag 3 uker. Gikk veldig fort.Anonymous poster hash: 40db5...c2a Heldiggris! Anonymous poster hash: 25d17...730
AnonymBruker Skrevet 10. april 2015 #8 Skrevet 10. april 2015 Normal behandlingstid på AAP er nå ca 8 uker, så om du ikke har hørt noe på så lang tid ville jeg bedt om et møte med saksbehandler for å finne ut hvor saken ligger. Søknad om uføretrygd, derimot, har i dag en saksbehandlingstid på 7-8 måneder, men da har man jo som regel rett på AAP i behandlingsperioden. Du finner en oversikt over oppdaterte saksbehandlingstider på nav.no Legg merke til at det er forskjell fra fylke til fylke. Her et eksempel fra Buskerud:https://www.nav.no/no/NAV+og+samfunn/Om+NAV/Saksbehandlingstider+i+NAV?kap=394583 Anonymous poster hash: 72de4...a3b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå