Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leser noen ganger her inne at folk skal tilbringe kvelden med å prøve klær og de gleder seg tydeligvis til det. Jeg forstår det ikke. Hva er det som skjer i hode og følelser når man prøver klær? Har man ikke forsøkt dem før? Er det mange som bruker mye tid på å se seg i speilet og sette sammen klær her inne? Jeg gjør det aldri.

Anonymous poster hash: cbb05...542
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Folk har forskjellige interesser. Jeg selv synes det er gøy å prøve klær, prøve kombinasjoner jeg ikke har brukt før, organisere garderoben, prøve og se om jeg må kvitte meg med noe. Jeg synes det er gøy :)

Du har sikkert interesser jeg ikke hadde gjort også.

• Liker 5
Skrevet

Jeg kunne tenkt meg å komme på besøk til ei dame (som har dameklær til salgs) og prøve litt klær :)

Fine kjoler, tunikaer, topper, skjørt.

Skrevet

Jeg har mange kjoler, og flesteparten av kjøperne er menn på finn.no som ønsker å komme hjem for å prøve :Nikke:

Liker for øvrig å prøve klær selv og, så jeg er vel en av dem det skrives om i HI ;)

• Liker 1
Skrevet

Jeg har mange kjoler, og flesteparten av kjøperne er menn på finn.no som ønsker å komme hjem for å prøve :Nikke:

Liker for øvrig å prøve klær selv og, så jeg er vel en av dem det skrives om i HI ;)

Wow!! Så kult at du er åpen og grei!

AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Det var ikke ment som kritikk til noen. Jeg bare forstår det absolutt ikke. Å kle av og på meg masse klær er kjedelig og etter hvert svett og slitsomt. Det gir meg ingenting.

Jeg lurer på om det er en slags dagdrøm for mange i det å prøve mange forskjellige klær og så speile seg stadig vekk? Hva skjer i hode og følelser når klær prøves? Ser en for seg anledningen hvor antrekket skal has på, hvor mye komplimenter man kommer til å få eller at man blir festens midtpunkt, eller hva? Jeg bare lurer.

• Liker 1
Skrevet

Ts her. Det var ikke ment som kritikk til noen. Jeg bare forstår det absolutt ikke. Å kle av og på meg masse klær er kjedelig og etter hvert svett og slitsomt. Det gir meg ingenting.

Jeg lurer på om det er en slags dagdrøm for mange i det å prøve mange forskjellige klær og så speile seg stadig vekk? Hva skjer i hode og følelser når klær prøves? Ser en for seg anledningen hvor antrekket skal has på, hvor mye komplimenter man kommer til å få eller at man blir festens midtpunkt, eller hva? Jeg bare lurer.

Det handler ikke om å være narsissistisk og stå og beundre seg selv i speilet i flere timer. Det handler om interesse for klær. Det handler om kreativitet, om å skape noe nytt. Ikke at man står i speilet og tenker så deilig og flott man er.

Man kan planlegge antrekk, planlegge hvilken anledning det skal brukes til, finne ut om noe passer sammen, prøve ut nye idèer med klærne. Jeg skjønner ikke hva du ikke skjønner?

For noen så er klær en måte og uttrykke seg selv på for å vise hvem vi er, og for oss vanlige som ikke har penger nok til å gå og shoppe et nytt antrekk for hver dag, så handler det om hvordan man kan få de gamle klærne til å se "nye" ut. Dette krever da prøving og feiling, og kreativitet for å finne ut nye idèer.

Jeg sier ikke at dette er noe jeg holder på med hver kveld, men innimellom tar jeg meg et dykk i klesrommet og kan tilbringe god tid der inne hvor jeg tester ut antrekk og hva som funker sammen.

• Liker 6
Gjest Tigress
Skrevet

Eg har ikkje prøvekveld særleg planlagd, slik at eg tenkjer at "i kveld skal eg jammen prøve kleda mine", men eg har shoppestopp og prøver å klare meg med dei kleda eg har. Og det er vel med meg som med dei fleste: eg brukar somme av kleda meir enn andre, og då kan det vere greitt å tvinge seg sjølv til å vere litt meir kreativ.

Dei einaste gongene eg verkeleg held på lenge er når eg pakkar ut og ned sesonggarderoben, då blir det litt gjennomgang. Eg er lukkelegvis så stabil i vekt at eg veit stort sett at eg passar i kleda, men eg blir jo eldre, og ein del klede har eg med åra rett og slett sendt til Fretex av di eg har vekse frå dei.

Skrevet

Sesonggarderobe?? Jeg har da de samme klærne i skapet uansett om det er sommer eller vinter, har ikke så mange klær at jeg ikke har plass til alt i skapet samtidig. Bruker jo ikke sommerkjolene om vinteren, eller ullgenserene om sommeren, men ellers er det stort sett de samme klærne hele året. Skjønner at jeg ikke helt har kvinnegenet for klær altså. Jeg har ikke hørt om at noen driver og prøver sine egne klær engang.

Jeg planlegger ikke antrekk, bare til jul og 17. mai. Dagens antrekk blir tatt på sparket ut i fra hva som er tilgjengelig i skapet, og jeg har jo ikke så mange klær at jeg ikke vet hva som passer sammen fra før. Har en ryddesjau annethvert i år eller noe, da prøver jeg noen av klærne som jeg ikke har brukt på lenge, og kaster/gir bort de som viser seg å være for små (for store klær har jeg aldri, merkelig nok....)

Gjest Tigress
Skrevet

Sesonggarderobe?? Jeg har da de samme klærne i skapet uansett om det er sommer eller vinter, har ikke så mange klær at jeg ikke har plass til alt i skapet samtidig. Bruker jo ikke sommerkjolene om vinteren, eller ullgenserene om sommeren, men ellers er det stort sett de samme klærne hele året. Skjønner at jeg ikke helt har kvinnegenet for klær altså. Jeg har ikke hørt om at noen driver og prøver sine egne klær engang.

Jeg planlegger ikke antrekk, bare til jul og 17. mai. Dagens antrekk blir tatt på sparket ut i fra hva som er tilgjengelig i skapet, og jeg har jo ikke så mange klær at jeg ikke vet hva som passer sammen fra før. Har en ryddesjau annethvert i år eller noe, da prøver jeg noen av klærne som jeg ikke har brukt på lenge, og kaster/gir bort de som viser seg å være for små (for store klær har jeg aldri, merkelig nok....)

Vel, somme av oss har altså både sesonggarderobe (det har minst like mykje med skapplass som med mengda klede å gjere), og vi prøver ut nye antrekk. Eg vil tru situasjonen din er like vanleg som min.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hater å prøve klær, inkludert da selvsagt å være på shopping når jeg trenger nye klær. Men det bunner i at jeg misliker visse deler av kroppen min såpass sterkt at jeg kan gå gjennom hele senteret omtrent uten å finne noe som er flatterende på meg.

Hilsen en kvinne i slutten av 20-årene.

Anonymous poster hash: b6428...4fd
Skrevet

Det som føles rett for noen føles som regel feil for andre. Jeg pleier innimellom å prøve sko inne ;)

Skrevet

Det handler ikke om å være narsissistisk og stå og beundre seg selv i speilet i flere timer. Det handler om interesse for klær. Det handler om kreativitet, om å skape noe nytt. Ikke at man står i speilet og tenker så deilig og flott man er.

Man kan planlegge antrekk, planlegge hvilken anledning det skal brukes til, finne ut om noe passer sammen, prøve ut nye idèer med klærne. Jeg skjønner ikke hva du ikke skjønner?

For noen så er klær en måte og uttrykke seg selv på for å vise hvem vi er, og for oss vanlige som ikke har penger nok til å gå og shoppe et nytt antrekk for hver dag, så handler det om hvordan man kan få de gamle klærne til å se "nye" ut. Dette krever da prøving og feiling, og kreativitet for å finne ut nye idèer.

Jeg sier ikke at dette er noe jeg holder på med hver kveld, men innimellom tar jeg meg et dykk i klesrommet og kan tilbringe god tid der inne hvor jeg tester ut antrekk og hva som funker sammen.

Jeg skjønner deg godt! Det er da bare bra (og nødvendig) å teste ulike kombinasjoner av klær og se hvordan de passer på en og hvordan de passer sammen i et antrekk.

• Liker 2
Skrevet

Personlig hater jeg å prøve klær. Det er både stress og kjedelig. Derfor junne det aldri fat meg inn å tilbringe kvelden med denne aktiviteten, men folk er ulike.

Skrevet

Jeg har nok aldri vært så veldig glad i å prøve klær og teste ut nye kombinasjoner, men etter at jeg ble med på shoppestoppen her inne så har akkurat det blitt en ny og spennende interesse.

Nå må jeg se på det jeg har, tenke ut nye kombinasjoner og bruke andre klær i stedet for å kjøpe nytt.

Skrevet

jeg prøver ofte klær, men det er fordi jeg prøver å finne ut hva jeg skal ha på meg. spesielt om jeg skal bort. det er bare for å prøve ut kombinasjoner, hva som passer sammen osv. og fordi jeg aldri klarer å bestemme meg for hva jeg skal ha på meg. har utrolig mye klær, men tenker alltid at "jeg har jo ingenting å ha på meg!". gøy å finne frem og prøve klær som jeg nesten hadde glemt at jeg hadde. vil ikke si at det er en interesse, men tror det er et vanlig fenomen - i hvertfall blant mine venninner.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Jeg kan helt fint få en tanke om en ny kombinasjon av plagg jeg har, og da koster det meg lite å bruke noen minutter på å se om tanken viser seg å være like god i speilet som inne i hodet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...