Gå til innhold

Føler at læreren henger meg ut!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ei 15 år gammel jente som har blitt mobbet på barneskolen. Nå går jeg i 10.klasse og er fortsatt mobbeoffer. Mobberne( gutter ) mobber meg mest for å være stille. Jeg skjønner ikke helt hvorfor de bare mobber meg, fordi de andre jentene i klassen er like stille...

Ved to episoder har jeg følt at en lærer har deltatt i mobbingen.

Første gang var da jeg hadde fremføring, noe jeg hater, har skikkelig angst, svetter, stammer og mobberne kommer med kommentarer. Derfor leser jeg ting fort for å bli fortest mulig ferdig. Da jeg hadde lest og stammet meg igjennom en liten fremføring så lo môbberne rått og en av dem kommenterte at han var svett i øra. Da sa læreren: "Du hørte hva han sa...jeg tror du får lese alt på nytt!" Det var helt grusomt, jeg ville synke ned i jorda!

Andre gang:

Lærere begynner å snakke om å være beskjeden og stille. Det er jo noe jeg blir mobbet for å være.. Så begynner han å ta meg som eksempel og jeg overdriver ikke da jeg sier at han tok meg som eksempel sikkert minst 6 ganger!

"Når man er stille som Stine"

"Beskjeden som Stine"

"Sier lite som Stine"

"Forsiktig son Stine"

Han fortsatte og fortsatte, jeg følte meg så hengt ut! Mobberne lo jo henrykt da han holdt på som det og smilte rått til meg alle sammen!

Jeg føler at han deltar i mobbingen!

Anonymous poster hash: f62e8...412

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En lærer skal ta tak i mobbing når de ser elever blir utsatt for det, så det læreren din gjør er ikke greit i det hele tatt. Har du snakka med noen om dette? En lærer skal ikke holde på sånn, de fortjener å bli sparka med hue og ræva ut, og aldri få jobbe med mennesker igjen.

AnonymBruker
Skrevet

Da synes jeg du skal fortelle ham at det er sånn det føles.

Disse to episodene er uheldige, men jeg synes ikke det er snakk om grov mobbing, og det kan godt ha vært ubevisst fra lærerens side. Veldig mange elever hadde ikke reagert nevneverdig på dette, det ligger i grenseland og ville ikke vært ubehagelig for alle. Men det var det for deg. Og det kunne vært det for andre også.

Da synes jeg du skal ta mot til deg og fortelle hvordan det opplevdes for deg, slik at han kan bli mer bevisst hvordan han fremstår og at han må være obs på hvordan det kan oppleves. Det kan komme til nytte både for deg, for ham, og for fremtidige elever :)

Anonymous poster hash: 855f6...bae
AnonymBruker
Skrevet

Ta det opp med ledelsen, evt. en annen lærer som kan videreformidle dette til ledelsen. Dette er IKKE greit.

Håper det blir bedre for deg, vet hvor vondt det er å være alene.

Anonymous poster hash: e23c0...afe

• Liker 3
Skrevet

Snakk med rektor

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Enig i at du bør ta det opp med rektor.

Denne lærere fortjener en smekk. Folk blir ikke nødvendigvis klokere med årene.

Anonymous poster hash: c75bd...2ea
  • Liker 3
Skrevet

Dette er ikke greit nei. Jeg var mobbe-offer gjennom hele ungdomsskolen...og ikke spør meg hvorfor, -for det vet jeg ikke!!! Det kan ha vært at jeg ikke var så mote-, eller sminke-fiksert... I 10. klasse ble jeg også mobba av en av lærerne, han gjorde narr av meg fordi jeg har flytta noen ganger i løpet av barndommen, og dermed har flere dialekter innabords, prøvde å få meg til å legge om dialekta inne i klasserommet...og...og...ja. Blant annet. Hadde jeg truffet den læreren i dag, og begynt å prate med han, - så hadde jeg virkelig lagt ut om hva jeg synes om hans oppførsel mot meg den gangen!

Dette bør du ta opp med ledelsen, eller med en lærer du har tillit til. Ikke bare om lærerens mobbing av deg, men om den andre mobbinga også. Hvis du har venner blant jentene i klassen så har du jo dem å være sammen med, bare prøv å la være å bry deg om mobberne. Jeg fikk selv et tilbud om å være inne i friminuttene sammen med noen andre jenter, fordi jeg ble mobba av hele klassen min. Ingen venner i klassen, men denne gruppa gjorde at jeg etter hvert fikk venner i andre klasser. Ære være den læreren som fikk i gang den gruppa, og tomlene ned for mange andre, ikke minst mine to kontaktlærere og mobbe-læreren!!

Skrevet

Dette er ikke greit. Du bør prate ned læreren det gjelder, evt. med kontaktlæreren din. Du må/bør også fortelle om mobbingen fra dine medelever.

Som lærer blir jeg fryktelig fortvila over elever som opplever mobbing som ikke sier ifra! Hvordan skal vi få slutt på mobbing dersom vi ikke er klar over at det skjer?

Skolen din skal ha en mobbeplan som sier hva skolen gjør for å få slutt på mobbing. Dersom du ikke ønsker å prate med en lærer, bør du gå til rektor eller en annen voksen du stoler på. INGEN elever skal oppleve mobbing på skolen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en jente på 22 år. Ble mobbet selv på ungdomskolen så vet hvordan du har det. Stamma på fremføringer og skulka så mye jeg kunne når jeg visste at det var høytlesning. Ble kasta dopapir på i skoletiden, stengt inne på et rom, folk kalte meg hore og slo meg i hode og magen.

Det jeg gjorde var å først si det til foreldrene mine, og broren min(Han er 6 år eldre.)
Han tok med kompisene sine og ringte mobberne. Deretter ringte han lærer min og sa at om han ikke tok tak i dette så kom han til å anmelde det.
Jeg snakka med rektor, rådgiver og ting ble litt bedre til slutt. Skal ikke si at det stoppa helt, men jeg lover. Det blir bedre.

Er det noe jeg angrer på i dag så er det at jeg ikke bare ga faen. Hadde det vært i dag så hadde jeg bare ledd av de. Nå i dag er jeg ikke sjenert i det hele tatt og kunne ringt rundt til alle som mobba meg. Guttene jeg gikk i klasse med har sagt unnskyld i dag, da vi har vært mye på de samme festene. Håper det ordner seg for deg.

Anonymous poster hash: 68d61...252
AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke greit. Du bør prate ned læreren det gjelder, evt. med kontaktlæreren din. Du må/bør også fortelle om mobbingen fra dine medelever.

Som lærer blir jeg fryktelig fortvila over elever som opplever mobbing som ikke sier ifra! Hvordan skal vi få slutt på mobbing dersom vi ikke er klar over at det skjer?

Skolen din skal ha en mobbeplan som sier hva skolen gjør for å få slutt på mobbing. Dersom du ikke ønsker å prate med en lærer, bør du gå til rektor eller en annen voksen du stoler på. INGEN elever skal oppleve mobbing på skolen.

Problemet her er at det er læreren som mobber, og han er ikke alene om det.

Hun bør ta en prat med rektor, slik at læreren får en smekk med spanskrøret.

• Liker 1
Skrevet

Håper du tar dette videre med rektor eller noen andre i ledelsen på skolen. Læreren mobber deg faktisk, ikke nok med det så bidrar læreren til at den eksisterende mobbingen fra dine medelever eskalerer. Han oppfordrer de til å mobbe deg mer.

Dette er faktisk veldig alvorlig og du skal ikke finne deg i å bli behandlet sånn. Læreren skal prøve å få slutt på mobbing, ikke bli med i gjengen.

Jeg har ikke opplevd noe fult så ekstremt, men har opplevd lignende dårlig holdning fra lærers side. Siste året mitt på barneskolen tok jeg opp med en lærer at jeg ble mobbet (i håp om at noen kunne hjelpe). Jeg fortalte om hva de sa av stygge ting osv og da svarte læreren "ja? Også? Du er jo det" (om at jeg var stygg, barnslig osv)

Skrevet

Jeg opplevde det samme med en norsklærer på ungdomsskolen men jeg ble aldri trodd da jeg fortalte det til andre lærere.

Skrevet

Problemet her er at det er læreren som mobber, og han er ikke alene om det.

Hun bør ta en prat med rektor, slik at læreren får en smekk med spanskrøret.

Og som lærer vil jeg vite om dette UANSETT hvem som mobber slik at jeg kan bidra til å få slutt på det.

Men jeg er helt enig med deg- det beste er om det tas med rektor med en gang.

Det verste- som jeg dessverre har opplevd for mange ganger- er at elever ofte kvier seg for å fortelle, slik at de går igjennom skolegangen uten at noen har hjulpet dem.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ei 15 år gammel jente som har blitt mobbet på barneskolen. Nå går jeg i 10.klasse og er fortsatt mobbeoffer. Mobberne( gutter ) mobber meg mest for å være stille. Jeg skjønner ikke helt hvorfor de bare mobber meg, fordi de andre jentene i klassen er like stille...

Ved to episoder har jeg følt at en lærer har deltatt i mobbingen.

Første gang var da jeg hadde fremføring, noe jeg hater, har skikkelig angst, svetter, stammer og mobberne kommer med kommentarer. Derfor leser jeg ting fort for å bli fortest mulig ferdig. Da jeg hadde lest og stammet meg igjennom en liten fremføring så lo môbberne rått og en av dem kommenterte at han var svett i øra. Da sa læreren: "Du hørte hva han sa...jeg tror du får lese alt på nytt!" Det var helt grusomt, jeg ville synke ned i jorda!

Andre gang:

Lærere begynner å snakke om å være beskjeden og stille. Det er jo noe jeg blir mobbet for å være.. Så begynner han å ta meg som eksempel og jeg overdriver ikke da jeg sier at han tok meg som eksempel sikkert minst 6 ganger!

"Når man er stille som Stine"

"Beskjeden som Stine"

"Sier lite som Stine"

"Forsiktig son Stine"

Han fortsatte og fortsatte, jeg følte meg så hengt ut! Mobberne lo jo henrykt da han holdt på som det og smilte rått til meg alle sammen!

Jeg føler at han deltar i mobbingen!

Anonymous poster hash: f62e8...412

Drit lærerer. For en dust!

Anonymous poster hash: 3f6f7...fea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...