Gå til innhold

Bør sjekking bli et fag i skolen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nordmenn er fryktelig dårlige på sjekking. Og sjekking er noe av det viktigste man kan lære seg. Sjekkeskills er langt nyttigere enn nynorsk og tyske kasus, for eksempel. Så bør ikke egentlig sjekking bli et fag i skolen?

Anonymous poster hash: ed67a...462
Videoannonse
Annonse
Gjest HeiHade
Skrevet

Nei, for det er ikke en vitenskap.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nordmenn er fryktelig dårlige på sjekking. Og sjekking er noe av det viktigste man kan lære seg. Sjekkeskills er langt nyttigere enn nynorsk og tyske kasus, for eksempel. Så bør ikke egentlig sjekking bli et fag i skolen?

I england er det visst et problem at mange menn unngår å stifte familie og tar ikke damer seriøst lenger. Så de har begynte med undervisning av gutter og jenter i seksualundervisningen. Gutta skal lære fra eldre menn hvordan de kurtiserer damer og tar ansvar for å bygge et liv med de. Jentene derimot får ingen opplæring i hva de burde gjøre for å få et forhold til å fungere, men de får opplæring i hvordan de skal fremstå ovenfor det andre kjønn.

Så det blir nok ikke noe fag på skolen før det faktisk står ille til med fødselstallene og familieutvikling i Norge. Det blir ikke noe fag før det slår ille ut på økonomien. I mellomtiden får folk utdanne seg, leve seperate liv, og om damer vil ha barn - bare bli gravide eller dra til Danmark. Vi blir en nasjon med alenemødre om 30 år :--D

Anonymous poster hash: e099b...10a

AnonymBruker
Skrevet

Jo, det er det. Det er også skrevet mange bøker om det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I england er det visst et problem at mange menn unngår å stifte familie og tar ikke damer seriøst lenger. Så de har begynte med undervisning av gutter og jenter i seksualundervisningen. Gutta skal lære fra eldre menn hvordan de kurtiserer damer og tar ansvar for å bygge et liv med de. Jentene derimot får ingen opplæring i hva de burde gjøre for å få et forhold til å fungere, men de får opplæring i hvordan de skal fremstå ovenfor det andre kjønn.

Så det blir nok ikke noe fag på skolen før det faktisk står ille til med fødselstallene og familieutvikling i Norge. Det blir ikke noe fag før det slår ille ut på økonomien. I mellomtiden får folk utdanne seg, leve seperate liv, og om damer vil ha barn - bare bli gravide eller dra til Danmark. Vi blir en nasjon med alenemødre om 30 år :--D

Ja, det er vel først når fødselstallene virkelig begynner å svikte at politikerne får øynene opp.

Gjest HeiHade
Skrevet

Jo, det er det. Det er også skrevet mange bøker om det. Anonymous poster hash: ed67a...462

Såklart. Fordi det selger. Til folk som ikke skjønner at det ikke er en vitenskap.

• Liker 3
Skrevet

Ser ikke helt poenget, når det åpenbart er et kurs i "ha styr på egen økonomi, hjelpe til med husarbeidet, ha klær uten hull på, ta vare på kroppen sin, ha god hygiene og et interessant liv utenom dama" som skal til :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Såklart. Fordi det selger. Til folk som ikke skjønner at det ikke er en vitenskap.

Hvorfor mener du at sjekking ikke er en vitenskap? Det er en grunn til at noen har mer drag på damer enn andre.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er lærer, og selv om jeg ikke lærer barna SJEKKING, så lærer jeg guttene å være gentlemen. De må feks la jentene gå først (hvis begge kommer samtidig til døra), at de gjerne kan åpne døra for dem også.. Og hvis jentene skal bære tungt kan guttene hjelpe til. Damene først, ja, det lærer jeg dem. Er så dritt lei frekke menn som durer i vei og setter seg selv først.

Anonymous poster hash: 7616c...fa2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er lærer, og selv om jeg ikke lærer barna SJEKKING, så lærer jeg guttene å være gentlemen. De må feks la jentene gå først (hvis begge kommer samtidig til døra), at de gjerne kan åpne døra for dem også.. Og hvis jentene skal bære tungt kan guttene hjelpe til. Damene først, ja, det lærer jeg dem. Er så dritt lei frekke menn som durer i vei og setter seg selv først.

Anonymous poster hash: 7616c...fa2

Håper du også lærer jentene å oppføre seg pent og være takknemlige ovenfor gutta også. Ellers lærer du dem bare å forvente masse fra menn, og former de til å bli utnyttende, kravstore kvinner.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jo, det er det. Det er også skrevet mange bøker om det.

Ebok uten noe faglig teori skrevet av en "mesterpua" teller ikke.

Anonymous poster hash: ffc0e...462

AnonymBruker
Skrevet

Ebok uten noe faglig teori skrevet av en "mesterpua" teller ikke.

Anonymous poster hash: ffc0e...462

Det finnes mye faglig teori innen antropologi, biologi og psykologi. Her er det også brukt vitenskapelige metoder, så ikke bare kan menneskelig tiltrekning være "et fag i skolen", det er det allerede.

Anonymous poster hash: 5f9aa...96f

• Liker 1
Gjest krokodillen
Skrevet

Hvorfor mener du at sjekking ikke er en vitenskap? Det er en grunn til at noen har mer drag på damer enn andre.

noen har antenner, andre ikke.

AnonymBruker
Skrevet

noen har antenner, andre ikke.

Disse antennene du snakker om kommer av erfaring. Ingen er født en mester. Vitenskap bygger også på erfaring, det kalles empiri.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes heller at smalltalk burde bli et fag i skolen..

Anonymous poster hash: a1f19...599
  • Liker 1
Gjest krokodillen
Skrevet (endret)

Disse antennene du snakker om kommer av erfaring. Ingen er født en mester. Vitenskap bygger også på erfaring, det kalles empiri.

so?

Endret av krokodillen
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes heller at smalltalk burde bli et fag i skolen..

Sånn at gutter kan lære seg å snakke med jenter eller motsatt? Gutter og jenter snakker forskjellig vettu. Forøvrig hater jeg å smalltalke med jenter. Ingenting får meg til å dø mer innvendig enn det. Gutta derimot kan man bullshitte med og det er mer moro, jenter? Not so much

AnonymBruker
Skrevet

feil

Kan du fortelle meg hvorfor jeg tar feil?

AnonymBruker
Skrevet

Sånn at gutter kan lære seg å snakke med jenter eller motsatt? Gutter og jenter snakker forskjellig vettu. Forøvrig hater jeg å smalltalke med jenter. Ingenting får meg til å dø mer innvendig enn det. Gutta derimot kan man bullshitte med og det er mer moro, jenter? Not so much

Tenkte mer på å lære seg å kunne snakke med hvem som helst, både av samme og motsatt kjønn. Hadde du hatt faget på skolen hadde du sikkert ikke dødd fullt så mye innvendig.

• Liker 3
Gjest krokodillen
Skrevet

Kan du fortelle meg hvorfor jeg tar feil?

fordi det finnes utallige eksempler på folk med erfaring som alikevel ikke eier antenner, hygiene, etc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...