AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #1 Skrevet 8. april 2015 Hei! Jeg er ikke så veldig glad i torsk, men prøver å begynne å like det. Liker fisk generelt, men torsk syns jeg er en utfordring. Derfor lurer jeg på om noen her har noen gode oppskrifter? Er ikke veldig glad i kombinasjonen torsk og tomat, men regner med jeg klarer å lære å like dette etterhvert. Anonymous poster hash: 9f8a2...96a
Gjest Zeitgeist Skrevet 8. april 2015 #2 Skrevet 8. april 2015 - Fiskegraten med bare torsk - Torsk med ymse grønnsaker i alufolie - Fiskesuppe med torsk - Stekt torsk med salat/grønnsaker
AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #3 Skrevet 8. april 2015 Ovnsbakt torskeloin! Det smaker nesten ingenting og kan kombineres med hva som helst. Anonymous poster hash: 3bc08...96e
AnonymBruker Skrevet 9. april 2015 #4 Skrevet 9. april 2015 Pannestekt torsk med poteter ertepure og bacon! Anonymous poster hash: 64d8c...dc8
skruf Skrevet 9. april 2015 #5 Skrevet 9. april 2015 Fiskegrateng er godt, enkelt å lage og du kan bare bruke torsk. Jeg bruker denne oppskriften (men jeg bruker å putte oppi litt ekstra sånn som f.eks vårløk eller purreløk) : http://www.tine.no/oppskrifter/middag-og-hovedretter/fisk-og-skalldyr/hjemmelaget-fiskegrateng Ellers så er en av favorittene her i huset lettsaltet torsk med potetmos og sprøstekt bacon. Veldig enkelt, du tar kvelden før å legger torskestykkene på et fat og strør over et godt lag med salt (jeg foretrekker maldonsalt). Til middag dagen etter så koker du opp en kjele med vann, legger torskebitene oppi når vannet koker, slår av plata og lar torsken trekke i vann under lokk til den er ferdig (du ser når den er ferdig, da er den hvit og fin, og kjøttet deler seg lett, tar ca 10min). Lag enten hjemmelaget potetmos eller bruk posepotetmos, og sprøstek bacon til.
FantasDick Skrevet 9. april 2015 #6 Skrevet 9. april 2015 Surret i bacon/spekeskinke, bakt i ovn og servert med salat med alt du liker oppi.
peppermyntete Skrevet 9. april 2015 #7 Skrevet 9. april 2015 Du kan lage taco med torsk! Legg den i ildfast form og strø med hjemmelaget eller butikkjøpt tacokrydder og drypp over litt olje. Trenger ikke mange minuttene på seg på et par hundre grader! Jeg liker den best i lefse med guacamole til! Snadder :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå