Gå til innhold

Herregud jeg har lyst på Freia melkesjokolade!

Anbefalte innlegg

Gjest Silje1
Skrevet

Hva gjør du får å bekjempe søtsuget mot sjokolade?

Videoannonse
Annonse
Gjest Runforit
Skrevet

Spiser nok mat så blodsukkeret holder seg stabilt.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det eneste som funker er å spise sjokolade.

Anonymous poster hash: 7ee4c...b35
  • Liker 6
Gjest Silje1
Skrevet

Spiser nok mat så blodsukkeret holder seg stabilt.

Ja, det er ganske stabilt. Fysen🙊

Gjest Silje1
Skrevet (endret)

Det eneste som funker er å spise sjokolade.

Anonymous poster hash: 7ee4c...b35

Haha, tror du?🙊

Endret av Silje1
Skrevet

Er jeg fysen på noe godt, tar jeg med en brødskive med et tynt lag nugatti eller ett glass oboy. Vet det er fy-fy men det hjelper i hvertfall.

Skrevet

Jeg pusser tennene hver gang jeg får lyst på noe søtt og ikke har noe tilgjengelig, det pleier å hjelpe.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er jeg fysen på noe godt, tar jeg med en brødskive med et tynt lag nugatti eller ett glass oboy. Vet det er fy-fy men det hjelper i hvertfall.

Kjempegodt triks å gi etter for søtsuget...? Anbefaler du røykere å røyke sigaretter i stedet for rulletobakk også, fordi det hjelper på røykesuget? Det som hjelper mot sukkersuget er å spise seg mett på mat som gir et stabilt og god-lavt blodsukker, og holde ut. Sukkersuget gir seg etter en stund. Man må bare ha en vilje av stål i en uke eller to, og så gir det seg.

Anonymous poster hash: bd2bb...e7c

• Liker 1
Skrevet

Hvilket søtsug? Har ikke noe søtsug å "bekjempe". Er ikke verre enn å la være spise snop eller matvarer med mye sukker i, etterhvert får man ikke noe søtsug

• Liker 2
Gjest Godjente
Skrevet

Jeg pusser også tennene. Veldig effektivt :)

AnonymBruker
Skrevet

Trening og nok mat.

Anonymous poster hash: efcb0...ba2
AnonymBruker
Skrevet

Spiser en frukt, kjipt men hjelper alltid.

Anonymous poster hash: 9e192...bab
Skrevet

Holder søtsuget nede i hverdagene ved å spise Questbarer og Atkins-barer :)

Skrevet

Kjempegodt triks å gi etter for søtsuget...? Anbefaler du røykere å røyke sigaretter i stedet for rulletobakk også, fordi det hjelper på røykesuget? Det som hjelper mot sukkersuget er å spise seg mett på mat som gir et stabilt og god-lavt blodsukker, og holde ut. Sukkersuget gir seg etter en stund. Man må bare ha en vilje av stål i en uke eller to, og så gir det seg.

Anonymous poster hash: bd2bb...e7c

Poenget var at i stedet for en melkesjokolade så er et glass oboy bedre. Oboy blir jo også brukt som restitusjonsdrikk ved trening. Ikke noe å hisse seg opp over.....

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Prøv å ta kromtilskudd dersom du ofte har søtsug :) Det funker bra for meg hvertfall. Å ta et glass vann med en ts eplecidereddik fungerer også og er forebyggende mot søtsug. Ellers er det å pusse tennene også et godt tips.

Anonymous poster hash: e2a89...7fd

AnonymBruker
Skrevet

Har alltid sukkerfrie drops liggende. Funker bra!

Eller så lager jeg Sukkerfri gele av saft og gelatin eller feks Kesam med sjokoladesteviadråper i

Anonymous poster hash: 5a85e...54b

Gjest Silje1
Skrevet

Har alltid sukkerfrie drops liggende. Funker bra!

Eller så lager jeg Sukkerfri gele av saft og gelatin eller feks Kesam med sjokoladesteviadråper i

Anonymous poster hash: 5a85e...54b

Det med gele av gelatin virker veldig godt! Det skal jeg lage i helga :)

Takk for alle andre tips! Pusse tenna virket :)

Skrevet

Jeg pleier egentlig bare å holde ut en viss periode før jeg får kontroll igjen. Ofte feiler jeg noen runder før jeg endelig får det til.

Akkurat nå er jeg skikkelig sukkeravhengig, og sliter veldig med å legge det av meg. Økt appetitt pga. amming hjelper jo ikke akkurat heller. Skal prøve å pusse tennene hver gang søtsuget dukker opp. :)

Men det desidert beste tipset fra min side er å ikke ha noe som helst i hus. Så handler du kun en gang i uken, og da med handleliste og mett mage. Ikke vik fra handlelisten i det hele tatt.

Jeg sliter i alle fall myyyye mer når jeg vet at det ligger noe i et skap. Da tenker jeg på det igjen og igjen helt til jeg sprekker. :P

AnonymBruker
Skrevet

Sjokolade er sundt av og til. Spesielt mørk sjokolade. Veldig mye næring og antioksidanter i Cocoa ( da rå, ubehandlet, smaker veldig bittert, men godt ), men man kan som sagt unne seg sjokolade av og til hvis man ellers spiser sundt.

Anonymous poster hash: 943e6...698
Skrevet (endret)

Drikker te. :) Det pleier å hjelpe meg. Det finnes en grønn te nå med makronsmak, som lukter så sinnsykt godteri. Den synest jeg er veldig god og hjelper litt.

Angående det med å pusse tennene hver gang man får et søtsug: Er ikke det ikke veldig dårlig for tennene? Jeg mener, om man spiser ikke så lenge etterpå? Synest jeg har lest det en plass.

Edit: Googlet litt. Man skal visst passe på å ikke pusse tennene kort etter et måltid om det har inneholdt mye syre. Så da er det vel greitt så lenge en ikke nettopp har spist :)

Endret av lillsunshine

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...