AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #1 Skrevet 8. april 2015 Hei. Jeg er 100% uføre og har ingen forsikring. Er det muligheter for å få en forsikring om man får ekstra sykdommen tillegg til det man har nå, eller er det umulig og få forsikring til slikt? Greier å jobbe for rundt 35.000kr i året som hjelper meg veldig får jeg enda en sykdom så trur jeg ikke greier dette. Så om noe forsikring som kan dekke slike ting? Om noen skjønte spørsmålet. Takk. Anonymous poster hash: 061b2...3db
AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #2 Skrevet 8. april 2015 Er du 100 % ufør, så har du ikke noe restarbeidsevne å forsikre. På samme måte som du ikke har rett på sykepenger om du blir sykemeldt i den jobben du har i tillegg til 100 % uføretrygd. Men innbo og reiseforsikring bør du ha!Anonymous poster hash: 943ec...0fe
AnonymBruker Skrevet 9. april 2015 #3 Skrevet 9. april 2015 Har fritidsforsikring tilfelle noe skulle skje der. Innbo og villa forsikring. Men tenkte kanskje det fantes noen andre forsikringer, men takk Anonymous poster hash: 061b2...3db
AnonymBruker Skrevet 9. april 2015 #4 Skrevet 9. april 2015 Har fritidsforsikring tilfelle noe skulle skje der. Innbo og villa forsikring. Men tenkte kanskje det fantes noen andre forsikringer, men takk Anonymous poster hash: 061b2...3db Fritidsforsikring er penger ut av vinduet, du får ingenting der når du alt er 100 % ufør. Sett heller pengene du betaler i premie inn på konto. Anonymous poster hash: 943ec...0fe
AnonymBruker Skrevet 9. april 2015 #5 Skrevet 9. april 2015 Han sa dette var forsikring om man mister en finger, skader kneet osv. Da får du en liten sum erstatning. Hmm. Anonymous poster hash: 061b2...3db
AnonymBruker Skrevet 10. april 2015 #6 Skrevet 10. april 2015 Han sa dette var forsikring om man mister en finger, skader kneet osv. Da får du en liten sum erstatning. Hmm.Anonymous poster hash: 061b2...3db Men hvorfor skal du ha det? Når du uansett ikke har inntekt du vil miste om du mister en finger? Etter min mening bør folk være ganske mye mer skeptiske til å betale for forsikringer for alt mulig. Sannsynligheten for at noe skjer er som regel ganske liten. De færreste av oss kommer til å bli invalide, men forsikringsselskapene tjener godt på frykten.Anonymous poster hash: 0fda9...9ba
AnonymBruker Skrevet 10. april 2015 #7 Skrevet 10. april 2015 Er vel det at jeg ikke fikk andre forsikringer. Tenkte om jeg var på ferie engang og skulle det skje noe som gjør at jeg ikke kan bruke en hånda sånn som jeg gjør nå, så får jeg forsikring. Eller som sagt blir gående på krykker resten av lovet osv. Anonymous poster hash: 061b2...3db
AnonymBruker Skrevet 10. april 2015 #8 Skrevet 10. april 2015 Er vel det at jeg ikke fikk andre forsikringer. Tenkte om jeg var på ferie engang og skulle det skje noe som gjør at jeg ikke kan bruke en hånda sånn som jeg gjør nå, så får jeg forsikring. Eller som sagt blir gående på krykker resten av lovet osv. Anonymous poster hash: 061b2...3db Snakker du om reiseforsikring? For det bør du selvfølgelig ha. Spesielt for å få hjemtransport dersom du blir skikkelig syk. Hvis du har lav inntekt bør du ikke bruke penger på forsikringer du ikke har bruk for. Mye bedre om du sparer eller investerer disse pengene i stedet.Anonymous poster hash: 0fda9...9ba
AnonymBruker Skrevet 10. april 2015 #9 Skrevet 10. april 2015 Hva er forsikringssummen på ulykke fritid? Dersom det er en engangsutbetaling så skal fors.grunnlaget være relativ høy for at det skal lønne seg. Å miste en hel arm i en ulykke tilsvarer vel ca. en 15% invaliditet (uten at jeg er skråsikker på disse satsene). Det vil si at du kun får 15% av forsikringssummen. Ellers dekker den vel eventuelle behandlingsutgifter ved et skadet kne som du nevner, men det er jo mer arbeid med å melde fra om enn å betale den legetimen. Av personforsikringer i norge er jeg fan av to stykker; uførepensjon(som du ikke kvalifiserer til) og dødsfall(dersom man har ektefelle/samboer og lån). Resten er noe vræl. Hus og innbo har du, og er etter min mening det eneste du trenger. Ser du blir tipset om reise. Har selv ikke reiseforsikring de årene jeg ikke er utlands. Årspremien samt egenandelen tilsvarer jo eventuelle ting som blir stjålet fra jakkelommen på tbanen. Anonymous poster hash: d4f40...fb2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå