AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #1 Skrevet 8. april 2015 Må jeg virkelig ligge så lavt? Jeg er 63 kg, 1.65 høy. 27 år. Kvinne. I følge kalkulator for å finne kaloribehovet mitt så fant jeg ut at det var på 1700 kcal for å holde stabil vekt. For å gå ned bør man jo gjerne trekke fra 500 kcal. Noen dager går det, mens andre dager er jeg så utrolig sulten :-( Jeg trener 3 ganger i uken, både styrke og kondisjon på sats. Burde jeg spise mer eller mindre? Anonymous poster hash: be3c1...2b7
Gjest Runforit Skrevet 8. april 2015 #2 Skrevet 8. april 2015 Ikke legg deg under 1500 kcal på hviledager og mer de dagene du trener. Ikke tenk på vekta, men på cm og balanse mellom muskler og fett. Det er det som avgjør om du ser fit ut 1
Pringle Skrevet 8. april 2015 #3 Skrevet 8. april 2015 Du har allerede en sunn vekt. Når du presser deg til å gå ned, er det bare naturlig at kroppen protesterer. Vær glad for det. Og gjør som Runforit sier. 1
Ingerlisere Skrevet 8. april 2015 #4 Skrevet 8. april 2015 enig med runforit, men selv har jeg spist 1500 kcal hver eneste dag uten å spise mer når en trener. dette er fordi da vet kroppen hvor mye en får tilført HVER eneste dag, og vet da hvor mye en skal forvente. når du da trener så er det jo bare ekstra gevinst ;-) viktig å da spise hver 2-3 time (ikke like store måltid ofc) sånn at kroppen også da vet når en får mat! da vil den overflødige næringen bare gå igjennom systemet og en får en sunn og god vektnedgang! dette er da etter grete roede, det er noe jeg absolutt vil anbefale! :-)
Gjest Runforit Skrevet 8. april 2015 #5 Skrevet 8. april 2015 enig med runforit, men selv har jeg spist 1500 kcal hver eneste dag uten å spise mer når en trener. dette er fordi da vet kroppen hvor mye en får tilført HVER eneste dag, og vet da hvor mye en skal forvente. når du da trener så er det jo bare ekstra gevinst ;-) viktig å da spise hver 2-3 time (ikke like store måltid ofc) sånn at kroppen også da vet når en får mat! da vil den overflødige næringen bare gå igjennom systemet og en får en sunn og god vektnedgang! dette er da etter grete roede, det er noe jeg absolutt vil anbefale! :-) Dette skjønte jeg ikke? Sier du at om kroppen vet at den får 1500 kcal så vil alt over ikke bli tatt opp som næring(?) 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2015 #6 Skrevet 9. april 2015 enig med runforit, men selv har jeg spist 1500 kcal hver eneste dag uten å spise mer når en trener. dette er fordi da vet kroppen hvor mye en får tilført HVER eneste dag, og vet da hvor mye en skal forvente. når du da trener så er det jo bare ekstra gevinst ;-) viktig å da spise hver 2-3 time (ikke like store måltid ofc) sånn at kroppen også da vet når en får mat! da vil den overflødige næringen bare gå igjennom systemet og en får en sunn og god vektnedgang! dette er da etter grete roede, det er noe jeg absolutt vil anbefale! :-) Dette er jo bare tullprat! Det er ikke slik kroppen fungerer. Anonymous poster hash: 97910...835 5
AnonymBruker Skrevet 9. april 2015 #7 Skrevet 9. april 2015 1200 kalorier er en del, bare spis riktig type mat så går du absolutt ikke sulten! Drikk også te hvis du trenger ekstra metthetsfølelse Anonymous poster hash: 531ee...9ef
Silfen Skrevet 9. april 2015 #8 Skrevet 9. april 2015 Dette er jo bare tullprat! Det er ikke slik kroppen fungerer. Anonymous poster hash: 97910...835 I følge ernæringsfysiolog så er det noe I dette. Kroppen vil nyttegjøre seg mer av inntaket dersom man spiser sjeldnere og for lite. Men ikke nyttegjøre seg av alt dersom man spiser nok og regelmessig.
Pringle Skrevet 9. april 2015 #9 Skrevet 9. april 2015 Det er heller ikke hva Grete Roede lærer. Vil bare kommentere dette da jeg så en spinnvill referanse til GR i en annen tråd også. Jeg synes personlig ikke GR er noe å kaste bort penger på, men hver sin smak. GR er for folk som er usikre på hva mat inneholder av energi, trenger tips til å redusere fettinnholdet i boller, liker offentlig veiing, og ønsker noen å snakke med IRL. Kursledere er bare vanlige folk som har slanket seg på Roedekurs, enten har vedkommende vært utydelig så brukeren har misforstått, eller vært helt på viddene, da er det ikke brukerens feil, men fremdeles feil. Eller så troller h*n bare.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2015 #10 Skrevet 9. april 2015 Jeg har levd på 1200 kcal i lang tid. Du må bare finne riktig mat og ha gode rutiner, så går det helt fint. Bare ikke gi etter for mellommåltidsfanatismen, for da går det ikke. Frokost, lunsj, middag, kvelds. Anonymous poster hash: b599a...b32
Thyra Skrevet 9. april 2015 #11 Skrevet 9. april 2015 Må jeg virkelig ligge så lavt? Jeg er 63 kg, 1.65 høy. 27 år. Kvinne. I følge kalkulator for å finne kaloribehovet mitt så fant jeg ut at det var på 1700 kcal for å holde stabil vekt. For å gå ned bør man jo gjerne trekke fra 500 kcal. Noen dager går det, mens andre dager er jeg så utrolig sulten :-( Jeg trener 3 ganger i uken, både styrke og kondisjon på sats. Burde jeg spise mer eller mindre? Anonymous poster hash: be3c1...2b7 Jeg trodde kaloribehovet for en moderat aktiv kvinne på 60 kilo var 2000 kalorier for å holde stabil vekt? Og du trener jo også, så synes det er rart at du kun trenger 1700 kalorier for å holde stabil vekt. Man trenger vel heller ikke kaloriunderskudd på 500 for å gå ned i vekt, det kommer vel an på hvor fort man skal gå ned. 1200 kalorier er ikke mye. Ikke rart du er sulten.
Gjest Nanne70 Skrevet 9. april 2015 #12 Skrevet 9. april 2015 Jeg tror du har sett feil, jeg, TS. Nå har jeg for sikkerhets skyld sjekket flere ulike BMR-kalkulatorer på nettet, og de sier at du med din høyde, vekt og alder kan ligge på opptil 1700 kcal/dag med ditt aktivitetsnivå hvis du skal ned i vekt. Så å ligge på mellom 1500-1700 kcal burde være helt fint
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå