Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har seg slikt at eg har gått på AAP siden Januar 2011. Hadde en helt grei saksbehandler der jeg bodde før men flyttet i August 2014 til et annet fylke og fikk ny saksbehandler. Hos gamle saksbehandler så var det alltid snakk om å hjelpe meg, f.eks dra på kurbad, komme med på skolebenken igjen osv. På første møte hos nye saksbehandler så var hun ganske klar på at hun skulle ringe meg og følge opp, avtale møte etter de første tre månedene i nytt tiltak. Ingen av disse tingene har skjedd. Enda hun var ganske klar på at hun ble å følge meg opp.

Sliter med fibromyalgi og ganske kraftig med migrene slik at jeg kontstant går med smerter og det er ofte for ille til at jeg klarer og gjøre noe annet enn å sitte hjemme. Har avsluttet skolegang 2 gang pga dette. Har vært i tiltak 3 ganger i forrige fylket.

Også denne gangen begynte vi med en dag i uken og skulle øke med en dag hver måned. Vi har prøvd det, men med min helse så går det ikke. Gikk bra før jul, men etter har det bare gått ned over.

Ny saksbehandler ringte sjefen min onsdag før påske for første gang. Hun ble da forbannet fordi jeg ikke hadde klart og møte opp på tiltak. Fikk fredagen før påsken brev i posten om at tiltaket om AAP stoppes, med frist for å gjøre noe med saken den 08.04.

Ringte da NAV på mandag for å snakke med hun, da var hun ikke tilstede og jeg fikk beskjed om at hun skulle kontakte meg da hun kom på jobb i går. Fikk også beskjed om at jeg hadde vært innkalt til møte med NAV men ikke dukket opp, dette har ikke skjedd. Da hun ikke tok kontakt i går ringte jeg henne i dag for å prøve å få til et møte. Sa jeg hadde med meg en fagperson fra Norges Fibromyalgi Forbund og da ble hun ganske fornærmet og påsto 'jeg VET hva fibromyalgi er'. Hun ville ikke ha noe møte men heller bestemt seg for å stoppe AAP på fredag slik at jeg etter fredag står på bare bakke. Hun sa at hun ble å stoppe AAP, så kunne jeg søke på nytt igjen.

Ikke at jeg ser hvor hun kommer fra, når hun stopper AAP, og jeg søker på nytt så står vi på samme plass.

Følte fra første møte at denne personen hva ute etter meg. Jeg tydet det som at hun mente at jeg ikke gjorde noe, var ikke ute etter å bli "frisk" og bare ga blanke f. Følte meg ganske frustrustrert etter første møte men tenkte jeg skulle gi henne en sjanse. Siden da hørte jeg ikke fra henne. Ikke arbeidsplassen hørte noe heller før like før påske.

Hun hadde heller ikke lest mine dokumenter før møtet og virker som hun hadde dømt meg på forhånd.

Lurer på om jeg kan bytte saksbehandler? Vet at man ikke har krav til det, men vist jeg må fortsette hos henne så ser jeg ikke at vi kommer noen veier

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du får vedtak som du må klage på, så ta det deretter.

Klagen skal først vurderes lokalt, så det er første skritt å gå.

Om du ikke har møtt på tiltak uten å varsle saksbehandler, så er dette uheldig. (Om jeg forsto deg rett)

Anonymous poster hash: a1f09...f63

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke man har krav på det, men det går jo an å spørre. Om de stopper aap pga at du ikke har møtt på et møte du ikke har fått inkalling til (forøvrig lest om mange slike tilfeller), samt ikke klart tiltak, ville jeg gjort følgende:

- Fått legeerklæring på at du ikke klarte å møte opp på tiltaket, som støtter fortsatt innvilgelse av aap.

- Samarbeide med saksbehandler om endring av tiltaksplan til behandling i stedet for arbeidsrettet tiltak (om helsen er dårlig).

- Kontaktet advokat for å få hjelp til å hanskes med nav og få de rettighetene du antakleig har krav på. Kanskje har du rett til fri rettshjelp? Et alternativ er jussbuss.

Anonymous poster hash: 25d5a...98e

• Liker 1
Skrevet

Er ikke det at jeg ikke har møtt på møtet uten å varsle saksbehandler. Jeg har aldri fått beskjed om noe møte. Har ikke hatt kontakt med saksbehandler siden det eneste møtet i oktober. Har legetime 20.04. Bestilte time 6.3 men var ikke ledig før 20.04.

Har deltatt på tiltak til min beste evne men helsen min gjør at jeg ikke klarer særlig.

Aner ikke hva jeg skal gjøre. Har ikke utdannelse eller jobb. Ingen formue. Står på bar bakke. Aldri hatt problemer med NAV, men føler meg så overkjørt og mislykket etter denne damen overtok min sak

AnonymBruker
Skrevet

Har kanskje brevet blitt sendt til den gaml adressen din?

Anonymous poster hash: aad38...29c
AnonymBruker
Skrevet

Du må da ha kontakt med fastlegen din så han/hun kan skrive en melding til nav om situasjonen, eller spesialisten på sykehuset eller hvor du har spesialisten. virker ut som du er litt lat for og være ærlig, Du må ikke gå rundt og tru nav tar kontakt med deg.. det er du som skal kontakte dem. Det er tross alt levebrødet ditt, så det virker ikke ut som du har tatt det så alvorlig.

Be fastlegen din bli med på nav møte. Ha med en fra et forbund virker veldig spesielt.

Anonymous poster hash: 36477...6a5
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke det at jeg ikke har møtt på møtet uten å varsle saksbehandler. Jeg har aldri fått beskjed om noe møte. Har ikke hatt kontakt med saksbehandler siden det eneste møtet i oktober. Har legetime 20.04. Bestilte time 6.3 men var ikke ledig før 20.04.

Har deltatt på tiltak til min beste evne men helsen min gjør at jeg ikke klarer særlig.

Aner ikke hva jeg skal gjøre. Har ikke utdannelse eller jobb. Ingen formue. Står på bar bakke. Aldri hatt problemer med NAV, men føler meg så overkjørt og mislykket etter denne damen overtok min sak

Den legetimen ville jeg insistert på å få tidligere, så du får dokumentert helsen din. De føeste legekontorer har maks to ukers ventetid på time.

Du får også presisere overfor saksbehandler at du aldri fikk møteinnkallingen. Rydd opp misforståelser så raskt som mulig.

Anonymous poster hash: 25d5a...98e

Skrevet

Jeg har lovt til å ha med meg en representant på møtet. Problemet er at saksbehandler vil ikke ha møte med meg.

Saken her er at saksbehandler nærmest truet med å ringe meg og følge meg tett opp hele tiden, og det har hun ikke gjort. Det er hennes ansvar å avtale møte med meg og arbeidsgiver for å vurdere hvordan det har gått. Det har hun ikke gjort. Aldri opplevd en slik dame før.

På gamle NAV kontor så var det alltid saksbehandler som innkalte til møte eller tok kontakt når det var noe ang tiltak og AAP det gjaldt.

Skal få legeerklæring, problemet var at det var fullt på legekontoret og var absolutt ikke mulighet å få time før den tid.

Skrevet

Send klage på dama:

https://www.nav.no/no/NAV+og+samfunn/Kontakt+NAV/Klage+ris+og+ros/Klage+pa+service

Skriv alt du sa her, ikke glem det med at hun nektet deg nytt møte.

Det står også :

Dersom du ønsker å bytte saksbehandler, kan du sende en forespørsel om dette til lederen ved NAV-kontoret. Imidlertid har du ikke krav på å bytte saksbehandler.

Så jeg hadde prøvd å gjøre det selv om man ikke har krav på det.

Jeg hadde også prøvd å ringe sjefen hennes og si at hun nektet deg møte og kuttet AAP fordi du ble sykemeldt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du sier det er hennes ansvar, men når du ser at hun ikke innkaller til møte da? Hva gjør man da? Man ringer å sjekker opp hva som foregår og tar kontakt med saksbehandleren. Ikke sitter på ræva og venter på ting sånn som du har gjort. Det kaller man lat. Vi har faktisk er sinnsykt flott system i norge og noen ganger må man bare løfte opp den telefonen iblant å ringe selv.

Anonymous poster hash: 36477...6a5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...