Gjest imperio Skrevet 8. april 2015 #1 Skrevet 8. april 2015 Bruker aldri å spise kyllingfilet, men i dag skal jeg det.. den er frossen. Kan den tines i vannbad? Eller må den tines ved å ligge på benken i førti timer...
AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #2 Skrevet 8. april 2015 Tiner i vannbad (kaldt vann). Kyllingfilet pleier ikke ta lang tid. Ellers tiner jeg kylling med å la den ligge i kjøleskapet. Men da er over natten. Anonymous poster hash: 8b394...cc2 1
Gjest imperio Skrevet 8. april 2015 #3 Skrevet 8. april 2015 Ok, så det blir liksom ingen bakterie-problemer? Det er jeg redd for, spiser jo sjeldent kylling To kyllingfileter ble til en, katten stjal den ene. Grrr, andre gangen denne uken han stjeler maten min! Nå ligger den andre å tiner i matskapet
AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #4 Skrevet 8. april 2015 Trodde kylling kan tines raskere i varmt vann? Vannet blir kaldt igjen etter en kort stund, så kyllingen blir jo ikke varm. Eller tar jeg feil? Imperio..minner meg om Veritaserum ;P Anonymous poster hash: 560bd...c20
Gjest MissMa Skrevet 8. april 2015 #5 Skrevet 8. april 2015 Pleier ogsåå legge kylling i kjøleskap, enten dagen før eller tidlig morgen Ikke noe prob!
AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #6 Skrevet 8. april 2015 Vi tiner i mikrobølgeovnen, eller så legger vi den bare i kjøleskapet dagen før. Anonymous poster hash: 64f7f...d20
AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #7 Skrevet 8. april 2015 Legger den på kjøkkenbenken i ca 3-4 timerAnonymous poster hash: fe28d...f23
Gjest imperio Skrevet 8. april 2015 #8 Skrevet 8. april 2015 Trodde kylling kan tines raskere i varmt vann? Vannet blir kaldt igjen etter en kort stund, så kyllingen blir jo ikke varm. Eller tar jeg feil? Imperio..minner meg om Veritaserum ;P Anonymous poster hash: 560bd...c20 Veritaserum var min andre konto :D Hva som minte deg? Navnet (Harry Potter begge to) eller bilde (som ligner)? Eller... skrivemåten min, grr får ofte høre jeg skriver på en rar måte, men klarer ikke å endre på det
AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #9 Skrevet 8. april 2015 Vannbad, relativt kaldt vann (kaldt/lunkent kanskje 15-20 grader) i noen timer. Eventuelt skjære den opp i mindre biter og tine over en kortere tidsperiode. Å tine i lunkent eller varmt vann anbefales ikke, da begynner kyllingen og kokes på utsiden og den må ligge veldig lenge før temperaturen er lik. Blir ofte seig og litt ekkel da. Anonymous poster hash: f7c9a...bd7
peppermyntete Skrevet 9. april 2015 #10 Skrevet 9. april 2015 I kjøleskap over natten, på benken i noen timer på formiddagen (hvis jeg er hjemme), i vannbad med kaldt vann hvis jeg ikke har det veldig travelt eller i mikro hvis jeg har det travelt. Misliker dog å tine i mikro, for da begynner den å koke i kantene med en gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå