AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #1 Skrevet 8. april 2015 Er det vanlig at trenere innen barneidrett "bestemmer" når ungene skal legge seg? Vi foreldrene fikk i dag en sms fra treneren til jentungen på 12 år at ungene skal legge seg senest kl 21 i kveld siden det er kamp i morgen ettermiddag. Vi trodde først det var en slags spøk, men så sier jentungen at treneren hadde sagt dette den siste treningene også, når han hadde vært i dårlig humør. Selvsagt gjør vi som vi vil i vårt hjem, men jeg bare lurer på om det er vanlig med slike "befalinger" fra trenere. Anonymous poster hash: ff421...ec9
HvittHus Skrevet 8. april 2015 #2 Skrevet 8. april 2015 Det er da ganske så vanlig at idrettsutøvere i lagidretter får slike regler å forholde seg til. Det vil jo gå utover hele laget hvis noen kommer uopplagte pga lite søvn.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #3 Skrevet 8. april 2015 Det er ganske vanlig, ja. Det kalles ikke 24-timers utøveren uten grunn. Skal du oppnå resultater, MÅ du gjøre en jobb utenfor treningene også. Da tenker jeg på livsstil og kosthold. tror det også er litt for å forberede barna på hva som faktisk kreves for å bli best i en idrett, for det er ikke rent lite.Anonymous poster hash: ea109...d99 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #4 Skrevet 8. april 2015 Jeg synes det er greit. Selvsagt kan dere la være, og når jeg ikke har sett tonen i SMS-en vet jeg jo ikke om han har ordlagt seg på en grei måte eller ikke, men i prinsippet ser jeg ikke noe problem med dette. Dere har jo siste ord, og han bare gir dere beskjed om hvordan kampforberedelsene er, for det er jo ikke spesielt nyttig å bare si til en gjeng tolvåringer at de må love å legge seg klokken ni før kamp. Han sjekker jo ikke om det faktisk gjøres ved å kikke inn vinduene, så jeg oppfatter det ikke som at han prøver å overstyre foreldrene. Han bare sender ut en beskjed om kampforberedelsene slik at utøverne forbereder seg slik de skal, slik en trener skal. Og siden utøveren er tolv år gammel går beskjeden heller til foreldrene. Anonymous poster hash: f81c7...ed3 2
stinatina Skrevet 8. april 2015 #5 Skrevet 8. april 2015 Han burde skrevet at han anbefaler at barna legger seg senest klokken 21. Han kan jo ikke kreve noenting! 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #6 Skrevet 8. april 2015 TS her. Ordlyden var "... Alle skal være i seng i kveld kl 21.00," Jeg synes det er litt sært å sende en slik sms, nå som jeg har tenkt litt mer på det. Det normale vil vel være å snakke om på trening hva som er lurt når man driver med idrett (og ellers for så vidt), nemlig at det er lurt å være uthvilt til kamp, samt å ha et sunt kosthold. Å sende sms til foreldrene synes jeg blir å oppdra voksne mennesker, noe jeg synes ikke passer seg i en slik setting. Foreldre VET at unger bør være uthvilte til både skole og kamp. Enten har man som foreldre kontroll på dette eller så bryr man seg ikke overhode og da hjelper ikke en slik sms uansett. Anonymous poster hash: 9e607...158
Gjest Fotballen Skrevet 8. april 2015 #7 Skrevet 8. april 2015 (endret) Ja vanlig. Søvn er viktig før kamper. Så ikke noen ødelegger for hele laget pga de er trøtt, og skal være så stor på det å være lenger oppe. Hun er et barn og trenger mye søvn. Ihvertfall før en kamp! Trenere gir beskjed på sin måte, sånn er det bare Si i fra hvis du ikke likte det. Ja dere gjør som dere vil i deres hjem. Men husk at hvis noen ødelegger for hele laget så blir ikke den personen så veldig populær blant de andre akkurat.. Endret 8. april 2015 av iBiteU;) 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #8 Skrevet 8. april 2015 Foreldre vet nok selv best hvor mye søvn eget barn trenger. Søvnbehov er individuelt. Man står ikke opp til samme tidspunkt i alle husstander heller, ergo er det meningsløst å slenge ut et tidspunkt alle på et lag "skal" legge seg. Anonymous poster hash: 9e607...158 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå