Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Inspirert av tråden om "overlapping" spør jeg: er det vanlig at gutter finner en ny kort tid etter et brudd? Min ex fant en ny etter 1 mnd, vi var sammen lenge, og bodde sammen. Syntes dette var veldig sårende, jeg var ikke klar for en ny så fort. Tror ikke han var klar for en ny så fort heller, men redd for å være alene osv...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville aldri blitt sammen med en mann som kom rett ut av et forhold som hadde vart i flere år, ihvertall...

Gjest Anonymous
Skrevet

Vet ikke om det er typisk for gutter. Tror noen mennesker ikke tør å være alene, og derfor går rett inn i et nytt forhold. Jeg har to venninner som er slik, men de blir jo forelsket i disse guttene da. De tar ikke bare den første og beste, men har kanskje litt lettere for å bli forelsket enn det vi andre har?

Eller kanskje de er forelsket i forelskelsen?

Gjest Anonymous
Skrevet

Tror det beste for en selv er å ha en pause mellom forhold slik at en får gjort seg ferdig med det ene før en begynner på det neste. At man tar seg tid til å "sette opp status" for seg selv på hva som ikke var bra i det forrige og hva man skal/ikke skal i det neste. Tror man da får mye bedre forutsetninger for å få det godt med seg selv og eventuelt en ny partner.

Jeg satte meg selv i karantene i ett år etter at jeg skilte meg fra eksen - ble bedre kjent med meg selv og sikker på at jeg var ferdig med han på godt og vondt før jeg ble sammen med min nåværende samboer.

Skrevet

Noen hopper ofte inn i et nytt forhold rett etter et brudd for å prøve og glemme, fordi de ikke takler å være alene o.l

Andre ganger kan det være årsaker som at følelsene var døde lenge før det ble slutt og at han har vært klar til å gå videre en stund allerede.

Gjest Anonymous
Skrevet

Og atter noen sier som så til den nye at "det har EGENTLIG vært slutt i ett år!"

Nei, dette var et sårt punkt, jeg ble kvalm.

Skrevet

Jeg har ikke inntrykket av at gutter gjør dette mer enn jenter, men det jeg derimot tror er at den som gjør det slutt finner seg en ny kjæreste fortere enn den som ble "dumpet". Kanskje logisk.

Gjest Ikke innl. FrøkenLettlår
Skrevet
Jeg har ikke inntrykket av at gutter gjør dette mer enn jenter' date=' men det jeg derimot tror er at den som gjør det slutt finner seg en ny kjæreste fortere enn den som ble "dumpet". Kanskje logisk.[/quote']

Det tror jeg også. Mulig at den som dumper har vært følelsesmessig ferdig med den andre for lenge siden... Og derfor er klar for noe nytt.

Gjest Anonymous
Skrevet

Helt klart at det kan være slutt følelsesmesig i lang tid før det "fysiske" bruddet. Følelsene var helt døde og forholdet var destruktivt. Da min eksmann og jeg bestemte oss for å avslutte forholdet hadde han allerede vært forelsket i en annen kvinne i over 2 år. To måneder etter fant jeg min store kjærlighet. Min eks og jeg delte fortsatt bolig (av praktiske årsaker) i over et år til selv om vi begge var i nye forhold.

Skrevet

Kommer vel ann på alderen også. jeg har fått det inntrykket at begge kjønn fort finner seg en ny kjæreste etter et eventuelt brudd.

Gjest Anonymous
Skrevet

Etter de brudda jeg har opplevd,

har jeg alltid syntes det var godt og være for

meg selv en stund før eventuelle nye forhold.

Være singel og kun tenke på meg selv.

Men jeg tror mange (ikke bare menn) trenger noen

å være sammen med etter et brudd. Kanskje for

å få bekreftelse på at de er "bra nok", kanskje er de

som flere sier redd for å være alene...

I tillegg er det flere som rett og slett bruker en ny person for å komme over x'en... De får noen andre å bry seg om, men dette funker ikke alltid likevel. Rimelig dårlig gjort, ja, men mange trenger det, og ikke alle gjør det bevisst heller. Men er flere som sier det, at et forhold som starter rett etter et brudd (av et forhold som var seriøst, og varte lenge) sjelden holder...

Skrevet

Jojo....

Noen stuper nok rett inn i et nytt forhold fordi de ikke vil være alene, eller for å komme over noen, men det tror jeg faktisk hører med til sjeldenhetene.

Min erfaring er i alle fall at kjærligheten dukker opp på de mest upassende tidspunkt.

Da det ble slutt mellom meg og min x var jeg VELDIG klar for å være alene. (Det var jeg som gjorde det slutt etter å ha veid for og imot i over et år.... Ville bare være for meg selv og bestemme over min egen tid.)

Sånn skulle det bare ikke bli, fordi en jeg hadde kjent lenge uten annet enn vennskapelige følelser, plutselig viste seg fra en annen side. Han var også på vei ut av et langvarig forhold, og til å begynne med trodde vi at vi bare hadde hverandre som støtte i en vanskelig periode. Ut av våre gode samtaler vokste etterhvert noe vakkert som ingen av oss har opplevd før.

Begynner å bli en stund siden dette nå, og det blir bare bedre :-) . Hva fremtiden bringer vet ingen, men jeg tror ikke oppstarten gir oss dårligere odds. Vi var ikke akkurat på sjekkern noen av oss....

Skrevet

Jeg har drøssevis av venninner som har vært i et forhold- der det har blitt slutt. Og at gutten har funnet seg en ny superfort. sånn en måned etter. og så går alt mye fortere etterpå. samboerskap og forlovelse og sånn. bånn gass.

jenter tenker og føler ofte mer. gutter er mer konstruktive og tenker fremover, ikke bakover.

Skrevet

Hadde sambo og jeg gått fra hverandre, og han hadde hatt ei ny jente etter en måned eller to, så hadde jeg blitt både såra, skuffa og mistenksom tror jeg.

Men - ei venninne av meg ble singel for en stund siden, dumpet av typen. Etter et halvt år ca fant han seg ei ny jente, og venninna mi ble helt knust, og satte han skikkelig på plass. Hun forventet at han skulle holde seg unna andre jenter fram til hun hadde kommet over han, og det gav hun klart beskjed om. :o

Det blir litt drøyt etter min mening...

K

Skrevet

Noen ganger er det tilfeldigheter som spiller inn, og andre ganger er folk "notoriske kjede-kjærester" (kreativt uttrykk?).

Jeg møtte mannen min bare 3 måneder etter at det ble definitivt slutt med x. Og det tok laaaang tid å komme over éxen og innstille seg på det nye forholdet fullt og helt. Det er ofte mye man må beareide i ettertid, og det ideelle er å gjøre det alene. Men det var aldri noe alternativ å gi slipp på mannen for det. Har aldri vært så lykkelig med noen, men det hadde vært lettere om han kom litt senere inn i livet mitt. :P

Gjest Anonymous
Skrevet
Inspirert av tråden om "overlapping" spør jeg: er det vanlig at gutter finner en ny kort tid etter et brudd? Min ex fant en ny etter 1 mnd, vi var sammen lenge, og bodde sammen. Syntes dette var veldig sårende, jeg var ikke klar for en ny så fort. Tror ikke han var klar for en ny så fort heller, men redd for å være alene osv...

Jeg tror menn rett og slett klarer å bli fortere ferdig med ting å gå videre med livet.

Vi damer henger litt etter fordi vi er så full av følelser og har da i et langt forhold engasjert oss så mye,gitt så mye at vi klarer simpelten ikke å finne en med en gang.

Ikke er vi på leting heller, det er liksom uaktuelt.

Tanken på en ny mann rett etter et brudd er for fjer,vi må finne oss sjøl først.

mennene er litt enklere der. ikke negativt ment altså,men vi damer og menn er helt forskjellige der.

Gjest trådstarter
Skrevet

Men hva når det nye forholdet virker som en trøst? Han sier han savner meg. Allikevel er han sammen henne. Hvordan klarer gutter det? Det virker ikke som om han har funnet "kvinnen" men mer en trøst, det er så mye som ikke stemmer i historien han har fortalt.

Gjest trådstarter
Skrevet

Men hva når det nye forholdet virker som en trøst? Han sier han savner meg. Allikevel er han sammen henne. Hvordan klarer gutter det? Det virker ikke som om han har funnet "kvinnen" men mer en trøst, det er så mye som ikke stemmer i historien han har fortalt om forholdet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...