Gå til innhold

Hva liker du å ha i omeletten?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og bruker du å ha noe tilbehør til?

Er det mulig å fryse omelett-rester?

Anonymous poster hash: b6bbc...04a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det flere ting som er godt :) champgnon, paprika, tomat, kjøttpålegg (det man måtte ha i kjøleskapet) ulike typer løk osv. litt ost er også godt i vettu...) Spiser det på brød med ketsjup salt og pepper...

Gjest Ennasus
Skrevet

Rødløk, sjarlottløk, purreløk, vårløk, paprika, potet, skinke, kylling, tomat, kål, sukkererter.. :fnise:

Skrevet

Det blir som oftest purreløk og skinke. Av og til har jeg det på eller til brød/rundtstykke. Hvis jeg har rester av rivet ost etter f.eks. taco, så kan jeg ha det på også.

Gjest Raptuza
Skrevet

Røykelaks. Mais. Gulrotterninger.

Gjest Ravna
Skrevet (endret)

.

Endret av Ravna
Skrevet

Purreløk, skinke, salt, pepper, løk, bacon.

Skrevet

Cottage cheese , røkt laks , og det meste av grønnsaker , ost og pålegg ellers

AnonymBruker
Skrevet

Cottage cheese , røkt laks , og det meste av grønnsaker , ost og pålegg ellers

Har prøvd en del med cottage cheese, blir godt, men veldig rennende. Osten skiller ut så mye vann når den blir varm.. Har du samme problem?

Anonymous poster hash: 238ac...ee2

Skrevet

Jeg synes cheddarost er veldig godt i omelett :) samme med spekemat.

Skrevet

Hjemmelagde kjøttboller, spinat, løk, hvitløk pleier å være en slager her hjemme.

AnonymBruker
Skrevet

Alt av rester. :) Pleier å lage varianter med disse ingrediensene: forskjellige løk, aubergine, raspet gulrot, raspet squash, spinat, brokkoli, kokt skinke, bacon, salami, chorizo, svarte oliven, cherrytomat, paprika, gårsdagens kokte poteter, gårsdagens lakserester.. Alltid litt ost på toppen og aller helst servert med et hjemmelaget grovt rundstykke med smør på. Mm, tror faktisk det blir en omelettmiddag i dag!

Anonymous poster hash: 9ac98...2d0
Skrevet

Røkte pølser, løk, purre, paprika og fetaost. :-)

Skrevet

Favoritten er løk, hvitløk, sjampingjong, spinat, salt, pepper og evt litt god ost og bacon :wow:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes en omelett skal være enkel. Egg, vann, skinke, paprika, ost, salt og pepper. Passer på å ha laaang steketid. En omelett skal stekes på svak varme.

Anonymous poster hash: 00b8a...8a8
Gjest Lille-pus
Skrevet

Et par striper baconost eller skinkeost synes jeg er snadder på omeletten før den brettes.

- ellers er løk og paprika mine favoritter. Skulle det befinne seg en osteskorpe i kjøleskapet så hender det jeg rasper denne, drysser over, legger på lokk, lar osten smelte og bretter omeletten.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to favoritter:

Enkelt og godt: Stekt sopp, salt, pepper, litt sitron og en klatt seterrømme røres sammen, legges på omeletten og omeletten brettes rundt fyllet.

Luksusutgaven: Asparges lettkokes eller stekes, og legges på "halvstekt" omelett. Brie (eller annen god lagret ost) legges på når omeletten er nesten ferdig. Omeletten steker videre med lokk på til osten er halvsmeltet og omeletten ferdig. Noen skiver god spekeskinke legges på før servering.

Anonymous poster hash: 09a5a...25f
Skrevet

Har prøvd en del med cottage cheese, blir godt, men veldig rennende. Osten skiller ut så mye vann når den blir varm.. Har du samme problem?Anonymous poster hash: 238ac...ee2

Tar den i på slutten , før jeg bretter omeletten

Skrevet

Stekte potetskiver, cherrytomater, hvitløk og bacon eller lignende, gjerne asparges, fetaost, oliven også - alt etter hva som finnes i kjøleskapet. En slags bondeomelett

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...