AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #1 Del Skrevet 8. april 2015 Jeg lurer på om det er noen som har en oppskrift på en kake som kan fryses og som tiner raskt og som gjerne også er god når den fortsatt er litt hard og kald. Jeg vil helst ha noe annet enn en iskake, jeg tenker vel mer i banene som sånn daimkake man får kjøpt i butikken, bare at jeg vil lage den selv. Det trenger ikke absolutt å være daimkake, men en sånn type kake, hvis dere skjønner. Tenker en sånn kake ville vært kjekt å ha i fryseren og ta opp når jeg får barselbesøk, og som jeg bare kan fryse ned igjen når besøket har dratt. Forslag? Oppskrift? Link? Anonymous poster hash: 32473...a2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #2 Del Skrevet 8. april 2015 Tenkte kanskje suksesskake burde gå bra å fryse... Anonymous poster hash: abe99...224 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
peppermyntete Skrevet 8. april 2015 #3 Del Skrevet 8. april 2015 (endret) Sjokoladekake i langpanne som ikke er supertjukk. Ha på glasur og strø på litt kokos og frys ned å passende stykker så kan du bare ta opp de du trenger. Vannbakkels kan også fint fryses, og banankake med litt sjokolade og/eller nøtter i. Edit; leif. Endret 8. april 2015 av peppermyntete Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #4 Del Skrevet 8. april 2015 Jeg pleier å fryse brownies, synes faktisk det blir bedre da (kan hende det er fordi jeg aldri steker de lenge nok, slik at de er litt for klissete når de hives i frysa). Tiner på null komma niks. Har også banankake med sjokoladebiter liggende i frysen. Anonymous poster hash: 68ef2...c1e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #5 Del Skrevet 8. april 2015 Langpannekaker som du skjærer opp i biter, så kan du ta opp akkurat de stykkene du trenger. Å ting og fryse igjen og igjen er ikke bra, verken med tanke på bakterievekst og konsistent på kaken. Du kan jo også tine kakestykkene i mikroen, på svak varme. Langpannesjokoladekake varmet i mikro er skikkelig digg. Ellers er jo gjærbakst en slager. Tiner fint i mikro. Anonymous poster hash: 97448...475 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
teæs Skrevet 8. april 2015 #6 Del Skrevet 8. april 2015 Anbefaler absolutt snickerskake! Den smaker godt også som frossen, tiner på kanskje et kvarter når du har den delt opp i biter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille-pus Skrevet 8. april 2015 #7 Del Skrevet 8. april 2015 Langpannekake, en eller to stykker, på lur i frysen er gull verd når folk stikker innom. Om du har delt kaken(e) opp i serveringsbiter før du puttet dem i frysen så tar du bare opp det antallet biter som antageligvis vil bli spist. Blir det ønske om mer så tiner de raskt så det er ikke noe stress Sjokoladekake er en klassiker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #8 Del Skrevet 8. april 2015 Langpannekaker som du skjærer opp i biter, så kan du ta opp akkurat de stykkene du trenger. Å ting og fryse igjen og igjen er ikke bra, verken med tanke på bakterievekst og konsistent på kaken. Du kan jo også tine kakestykkene i mikroen, på svak varme. Langpannesjokoladekake varmet i mikro er skikkelig digg. Ellers er jo gjærbakst en slager. Tiner fint i mikro. Anonymous poster hash: 97448...475 Takk for tips alle sammen Jeg tenkte vel egentlig ikke å fryse ned en kake som er blitt tint da, jeg mente vel mer en kake som man får til å skjære i selv om den er fryst og som man bare kan hive i fryseren igjen etter at gjestene har forsynt seg Anonymous poster hash: 32473...a2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
.Vanilje. Skrevet 8. april 2015 #9 Del Skrevet 8. april 2015 Desto mer sukker det er i kakene, desto fortere tiner de og jo lettere er det å skjære i dem når de er fryst. Brownies er en slik kake Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 8. april 2015 #10 Del Skrevet 8. april 2015 Jeg vet du ikke ville ha iskake, men har du prøvd osteiskake, gjerne med kjeksebunn? Veldig godt, og veldig praktisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eliano Skrevet 8. april 2015 #11 Del Skrevet 8. april 2015 Eplekake!! 🍏 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ennasus Skrevet 8. april 2015 #12 Del Skrevet 8. april 2015 Sarah Bernard Snickerskake Alt av gjærdeig - boller, skillingsboller, kanelgifler, skolebrød.. Muffins Torta de Nonna (http://www.detsoteliv.no/oppskrift/torta-della-nonna) Hvit sjokoladekake (http://www.detsoteliv.no/oppskrift/hvit-sjokoladekake-med-blabaer-og-sitron) Brownies Eplekake Sirupskake Sitronkake Honningkake Butterkuchen Oreokake (http://www.detsoteliv.no/oppskrift/oreo-dream-cake) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #13 Del Skrevet 8. april 2015 Ikke akkurat det du spør om, men mange kjeksdeiger kan man fryse i en pølse, ta rett ut av fryseren og skjære i skiver og steke. Da får du helt ferske kjeks, og om ikke alle blir spist opp kan de fint ligge noen dager og serveres senere. Anonymous poster hash: 2f46e...a3d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sala21 Skrevet 10. april 2015 #14 Del Skrevet 10. april 2015 Suksessterte er perfekt til dette. Den egner seg godt å fryse med fyllet på og den er kjempegod enten den en er varm eller fortsatt litt kald ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2015 #15 Del Skrevet 10. april 2015 Brownies tiner superraskt på grunn av all sukkeret. Anonymous poster hash: 88a36...6ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå