AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #1 Skrevet 8. april 2015 Datteren min er 10 mnd og jeg skal tilbake i jobb om 2 uker. Hun ammes fremdeles 4-5 ganger om dagen (06-19), og 1-2 ganger om natta (jepp.... ), og jeg har altså krav på ammefri. Men så lurer jeg på om det bare blir styr med å ordne dette, fordi jeg jobber turnus (7-15, og 14:30-22, pluss et par nattevakter). Det eneste alternativet er å gå en halvtime/time tidligere på dagvakten, men av diverse årsaker er det veldig dumt for mine kolleger - og meg (og jeg vet ikke om det blir godkjent) - å komme en halvtime/time senere. Det er ikke aktuelt at samboeren kommer innom jobben for amming hver dag i og med at vi har en treåring også. Hvordan løser dere andre i samme situasjon det? Slik eg ser det blir det nesten mer pes enn nytte for min egen del, og kanskje er det beste bare å pumpe/håndmelke til de ammestundene hun har mens jeg er på jobb? Anonymous poster hash: ff872...6ec
bush babe Skrevet 8. april 2015 #2 Skrevet 8. april 2015 Jeg sluttet med amming et par uker etter at jeg begynte i jobb igjen, barna var ett år. Det var ikke praktisk mulig med ammefri, selvom jeg fikk lov av arbeidsgiver. Det var nattevaktene og kveldsvaktene som ikke fungerte med ammefri. Hjelper jo ikke å gå en time tidligere på kveldsvakt kl 22 når ammingen skal skje ved 19:00 tiden… Og på nattevaktene så var det som mest travelt på jobb fra 6-8 om morgenen, og da kunne jeg heller ikke gå… Ser det er noen på avdelingen som prøver nå, men da har de bare dårlig samvittighet når de går midt i travle vakter, eller det blir mye stress for de når de kommer sent… Dessverre ikke noen tips å gi :o
AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #3 Skrevet 8. april 2015 Vil tro det beste er å bruke ammefri til pumping Anonymous poster hash: 05fbd...97a 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #4 Skrevet 8. april 2015 Svigerinnen min er sykepleier og da hun gikk tilbake i jobb avsluttet hun vakten en time tidligere enn hun egentlig skulle. Anonymous poster hash: 3f0fc...9f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå