AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #1 Skrevet 8. april 2015 For et par måneder gikk en nær slektning i familien bort. Oppdaget nylig at vedkommenes Facebook-profil fortsatt er aktiv. Er det noen jeg kan kontakte for å få profilen deaktivert? Anonymous poster hash: 17c87...bcf
Kontormus Skrevet 8. april 2015 #2 Skrevet 8. april 2015 Må vel kontakte FB-administrasjon og legge ved kopi av dødsattest tenker jeg
AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #3 Skrevet 8. april 2015 https://www.facebook.com/help/contact/228813257197480 Anonymous poster hash: f1e56...8f0
AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #4 Skrevet 8. april 2015 Ja, du må sende inn dødsattest eller annen tilstrekkelig dokumentasjon gjennom skjemaet det linkes til over. Du kan velge mellom at kontoen skal fjernes eller at den skal gjøres om til en slags minnekonto. Minnekontoer er det en del begrensninger på hva som kan gjøres med, og det står også "Husker" over navnet til avdøde. Selv hadde jeg foretrukket å bare deaktivere kontoen, og det virker som det er det du (TS) også ønsker, men bare for å nevne at det finnes to alternativer. Det gjøres uansett gjennom skjemaet over, og det kreves forståelig nok et ordentlig bevis hvis man skal kunne fjerne noens konto. Det er jo litt upraktisk å måtte sende sånt til et nettsted, men også lett å forstå at de ikke akkurat kan deaktivere kontoer på forespørsel i hytt og vær. Anonymous poster hash: 83aa7...839
AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #5 Skrevet 8. april 2015 Takk for denne. Jeg har ikke klart å ta tak i det for mitt eget vedkommende, men nå lå alt her så da har jeg sendt foresprørsel om å få kontoen til min far slettet. Anonymous poster hash: 5ea1b...d2f
AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #6 Skrevet 8. april 2015 Du må også være nærmeste familie Anonymous poster hash: 4ce2f...2c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå