AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #1 Skrevet 8. april 2015 Hei. I flere dager har jeg spist Meny's egen Chili Con Carne fra disken på Meny. Hovedingrediensene er røde kidneybønner, kjøttdeig av storfe, tomater og løk! Per 100 gram står det at det er 297kJ/70 kcal! Derfor spiser jeg hele pakken til 400 gram til bare 280 kcal! Plutselig så tenkte jeg at det virket litt for godt til å være sant enda det er det som står bak på. Hva tror dere?Anonymous poster hash: 749d8...42d
Gjest Gjest_Idja Skrevet 8. april 2015 #2 Skrevet 8. april 2015 Hei. I flere dager har jeg spist Meny's egen Chili Con Carne fra disken på Meny. Hovedingrediensene er røde kidneybønner, kjøttdeig av storfe, tomater og løk! Per 100 gram står det at det er 297kJ/70 kcal! Derfor spiser jeg hele pakken til 400 gram til bare 280 kcal! Plutselig så tenkte jeg at det virket litt for godt til å være sant enda det er det som står bak på. Hva tror dere?Anonymous poster hash: 749d8...42d Da jeg jobbet i ferskdisken var hvertfall næringsinnholdet/kcalinnholdet fullstendig på bærtur, så jeg stoler aldri på det (ikke på datoen heller for den saks skyld). Men det kan jo ha forbedret seg på 8 år. Syns det høres litt for godt ut til å være sant, med mindre det bare er symbolske mengder kjøttdeig oppi...
Lizliz Skrevet 8. april 2015 #3 Skrevet 8. april 2015 Har laget dette fra bunnen og regnet ut selv da kom det på 65 kalorier pr 100 g . Så det trenger ikke være feil nei 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #4 Skrevet 8. april 2015 Det kommer jo helt an på hvor mye av hver ingrediens det er i retten, det, og hvor mye de ikke har ført opp... Om den inneholder mye vann (er suppete) blir det jo langt færre kalorier pr 100 gram enn om de har redusert vannmengden. Det kan helt fint være at kalorimengden stemmer. Det kan også like fint være at den er helt på bærtur. Det er umulig å si noe ut ifra opplysningene. Anonymous poster hash: 22f93...3e4
Thorn Skrevet 8. april 2015 #5 Skrevet 8. april 2015 Jeg har ikke vært borti Meny sin Chili Con Carne, men jeg vil tippe at tomat utgjør den største bestanddelen, og kjøttdeigen den minste. Med tanke på kaloriinnholdet på de ulike ingrediensene syns jeg ikke at 70 kalorier per 100 gram virker usannsynlig.
PassionPower Skrevet 8. april 2015 #6 Skrevet 8. april 2015 Ingenting er bedre enn når det er for godt til å være sant! Magert og mettende :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå