Gå til innhold

Tilgang til hage på egen tomt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi kjøpte et hus der vi ikke kommer til vår egen hage utenom å gå gjennom huset. Er det noen lov/regel som sier det skal være mulighet å ta seg inn til Hagen uten om å gå gjennom huset.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er du ute etter? En "rett" som sier at du kan gå over naboens tomt?

• Liker 2
Skrevet

Lurer på om utbygger må bygge hus slik at vi har mulighet til å komme oss til hage uten å trø gjennom naboens tomt

AnonymBruker
Skrevet

Sett inn en dør ut til hagen?

Er huset kjøpt brukt eller nytt? Står det noe om hagen i prospektet?

Anonymous poster hash: 34665...206

• Liker 1
Skrevet

Frister fint lite å dra plenklipperen gjennom stua for å klippe plenen

AnonymBruker
Skrevet

Nei, du skriver jo at dere har tilgang til hagen fra huset, så da skjønner jeg ikke hva problemet er?

Anonymous poster hash: 34665...206

• Liker 3
Skrevet

Vi kjøpte det nytt ja. Naboens hus står så nær at vi må gå sidelengs opp en bratt sti som ikkje er blitt utbedret. Prospekt har vi ikke fått fra selger/byggefirma

AnonymBruker
Skrevet

Sett opp en bod/skjul til hageredskaper, da vel? Problem solved? Det er da ikke uvanlig at man ikke kommer til hagen utenom å gå gjennom huset?

Anonymous poster hash: 43cea...9b7
  • Liker 4
Skrevet

Ok :) bare lurte om det va en rett å ha tilgang til hage utenfor huset. Var vanskelig å forklare.

Skrevet

Det er vel ofte vanlig at rekkehus bare har adgang til egen tomt gjennom huset, så kan aldri tenke meg at det er en lov som sier at det må være adgang til hage utenom huset?

• Liker 2
Skrevet

Dersom dere allerede har kjøpt huset og det ikke er sagt at dere skal kunne ha adgang til hagen slik du skisserer, er det vel ikke noe dere uansett kan gjøre med det nå?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i midten i et rekkehus, og har derfor tilgang til hagen kun ved å gå gjennom leiligheten og ut verandadøren. Dersom jeg trenger å frakte redskaper og større ting til hagen, så må jeg gå gjennom hagen til naboen. Da sier jeg bare fra til naboen om at jeg trenger å gå gjennom deres hage pga dette. Det sier seg selv at man må gjøre det slik når en bor i midten. Mindre ting frakter jeg bare gjennom leiligheten og ut verandadøren. Litt kommunikasjon med naboen er det eneste som trengs :)

Anonymous poster hash: e15ea...ec5
Skrevet

Jeg bor midt i en rekkehusrad, og har det på samme måte. Her er det tette hekker mellom naboene, så vi får heller ikke fraktet ting via naboen. Det er virkelig ikke noe problem. Gressklipperen bærer vi gjennom huset, går så fint så.

Skrevet

Takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...