Gjest AnonGangerTo Skrevet 8. april 2015 #1 Skrevet 8. april 2015 Jeg har vært på en del hyggelige dater. I noen av tilfellene har jeg opplevd å aldri høre noe mer fra daten. Hvorfor er det så vanskelig for dere menn å avvise en dame? Jeg synes det er mangel på respekt.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #2 Skrevet 8. april 2015 Jeg synes det er helt greit, jeg. Jeg er forøvrig kvinne selv. Jeg har både avvist og blitt avvist på denne måten. Det er da mye greiere at kontakten bare kuttes slik enn en klein "det er ikke deg det er meg" melding. Anonymous poster hash: 5ea4a...ff5 1
Nettinettet Skrevet 8. april 2015 #3 Skrevet 8. april 2015 Jeg har vært på en del hyggelige dater. I noen av tilfellene har jeg opplevd å aldri høre noe mer fra daten. Hvorfor er det så vanskelig for dere menn å avvise en dame? Jeg synes det er mangel på respekt.Men har du tatt kontakt selv? 4
Gjest AnonGangerTo Skrevet 8. april 2015 #4 Skrevet 8. april 2015 Men har du tatt kontakt selv? Nei. Tenker at når jeg sier "Du har jo mitt tlf nr nå" så regner jeg med at vedkommende tar kontakt hvis han er interessert. Tar jeg kontakt kan jeg bli oppfattet som desperat.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #5 Skrevet 8. april 2015 Nei. Tenker at når jeg sier "Du har jo mitt tlf nr nå" så regner jeg med at vedkommende tar kontakt hvis han er interessert. Tar jeg kontakt kan jeg bli oppfattet som desperat. Da har du deg selv å takke. Han sitter kanskje og tenker det samme om deg. Om DU er interessert, så ikke sitt der passiv med hendene i lommen og vent på at ting skal komme rekende på en fjøl. Du må jobbe litt selv også for å få det du ønsker deg. Anonymous poster hash: 5ea4a...ff5 13
Polly Ester Skrevet 8. april 2015 #6 Skrevet 8. april 2015 Det er nok ikke representativt for alle som driver med nettdating, men jeg har ei venninne som dater endel. Det har blitt endel førstedater. Hun også maser om at menn ikke tar kontakt etter dater og syns det er respektløst. Men, hun tar kontakt med de selv (med de hun ikke blir blokkert av i hvert fall, det er jo svar i seg selv), men det er ingen som svarer når hun tar kontakt heller. Så - det virker som det er et dårlig tegn dersom man har vært på date og daten ikke tar kontakt etterpå.
Sandie Skrevet 8. april 2015 #7 Skrevet 8. april 2015 Dette er desverre ganske vanlig ja. Men det var jo sånn på 90-tallet , før nettdatingen kom også. 2
Gjest AnonGangerTo Skrevet 8. april 2015 #8 Skrevet 8. april 2015 Det er nok ikke representativt for alle som driver med nettdating, men jeg har ei venninne som dater endel. Det har blitt endel førstedater. Hun også maser om at menn ikke tar kontakt etter dater og syns det er respektløst. Men, hun tar kontakt med de selv (med de hun ikke blir blokkert av i hvert fall, det er jo svar i seg selv), men det er ingen som svarer når hun tar kontakt heller. Så - det virker som det er et dårlig tegn dersom man har vært på date og daten ikke tar kontakt etterpå. Det er akkurat det jeg tenker og tror på. Er man interessert i noen, så tar man kontakt.
Gjest Tassen10 Skrevet 8. april 2015 #9 Skrevet 8. april 2015 Det er akkurat det jeg tenker og tror på. Er man interessert i noen, så tar man kontakt. Dumt om begge sitter på hver sin tue, og tenker slik
Teethgrinding Skrevet 8. april 2015 #10 Skrevet 8. april 2015 Det er dårlig stil å dra på en date uten å engang gi lyd fra seg i etterkant om at ting ikke passet. Jeg tror mange har en stygg tendens til å glemme at det er snakk om mennesker. Vi er en ego-nasjon som er ute etter å maksimere vår egen profitt i dating spesielt. Det er nok mange som burde tatt et kurs i empati. Alt handler om å prøve å sette seg inn i andres sko. Vær ryddig fremfor uryddig. Å bare late som om daten selv skjønner at ting ikke funka er litt som å slå opp over sms. Du fjerner deg fra ubehagelighetene, men driter i de potensielle følelsesmessige negative kostnadene det har for andre. Noen ganger er det helt greit, andre ganger er det krise. Du vet aldri. 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #11 Skrevet 8. april 2015 Jeg synes ikke man skylder noen en avklaring på at man ikke ønsker å fortsette å sees, før man har vært på 3-6 dater (eller hvis man har hatt sex før den tid). Hvis personen spør, skal man selvsagt svare. Ellers er det vel gjerne en slags uuttalt enighet om at avvisninger er kleine og ikke trenger å fremtvinges. Husk, det er mye lettere å møtes igjen på fest, i jobbsammenheng etc hvis kontakten opphørte av seg selv - da har jo begge dumpet den andre like mye og ingen trenger føle seg underlegen. Anonymous poster hash: e3356...ef0 2
CupOfTea Skrevet 8. april 2015 #12 Skrevet 8. april 2015 Nei. Tenker at når jeg sier "Du har jo mitt tlf nr nå" så regner jeg med at vedkommende tar kontakt hvis han er interessert. Tar jeg kontakt kan jeg bli oppfattet som desperat. Tull. Vi hyler om likestilling, men når det kommer til dates så skal menn ta all initiativ?? Er LIKEFULLT DIN jobb å ta kontakt som hans. Selvfølgelig, om du ikke får noen særlig respons, er det jo bare å droppe det og gå videre 7
Gjest AnonGangerTo Skrevet 8. april 2015 #13 Skrevet 8. april 2015 Dumt om begge sitter på hver sin tue, og tenker slik Så du mener at jeg bør sende han en melding og spørre om vi skal ta en tur eller noe?
Gjest AnonGangerTo Skrevet 8. april 2015 #14 Skrevet 8. april 2015 Tull. Vi hyler om likestilling, men når det kommer til dates så skal menn ta all initiativ?? Er LIKEFULLT DIN jobb å ta kontakt som hans. Selvfølgelig, om du ikke får noen særlig respons, er det jo bare å droppe det og gå videre Se mitt svar til Tassen.
Okapi Skrevet 8. april 2015 #15 Skrevet 8. april 2015 Det er akkurat det jeg tenker og tror på. Er man interessert i noen, så tar man kontakt. Du sier jo rett ut at du ikke gjør det. 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #16 Skrevet 8. april 2015 Du sier jo rett ut at du ikke gjør det. Må det da bety at hun ikke er interessert? Men hun sitter jo her og mener den andre er respektløs som ikke var interessert. Vent litt, hodet mitt eksploderte nettopp nå Anonymous poster hash: b22b1...9a8 1
Gjest AnonGangerTo Skrevet 8. april 2015 #17 Skrevet 8. april 2015 Du sier jo rett ut at du ikke gjør det. Ser det nå men vil ikke jeg oppfattes som desperat? Det er ikke mange dager siden vi var på date. Kan jo sende han en sms og spørre om han vil treffes igjen. Lurt?
Gjest AnonGangerTo Skrevet 8. april 2015 #18 Skrevet 8. april 2015 Må det da bety at hun ikke er interessert? Men hun sitter jo her og mener den andre er respektløs som ikke var interessert. Vent litt, hodet mitt eksploderte nettopp nå Anonymous poster hash: b22b1...9a8 Aldri skrevet at det er respektløs av han som ikke var interessert men kunne tenkt meg å få vite det i form av en kort sms.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #19 Skrevet 8. april 2015 Aldri skrevet at det er respektløs av han som ikke var interessert men kunne tenkt meg å få vite det i form av en kort sms. Hva med å bare spørre ham? Så slipper du går rundt med usikkerhet? Det er 30 sekunder med tasting og så trykker man send. Så får man forhåpentligvis svaret. Hvis han ikke svarer i det hele tatt iløpet av noen dager (gi det noen dager), så har du svaret ditt. Ikke skap unødvendig dårlige følelser hos deg selv, når du kan gjøre noe med de. Ta kontrollen når du har mulighten og finn ut av det. Anonymous poster hash: b22b1...9a8 2
CupOfTea Skrevet 8. april 2015 #20 Skrevet 8. april 2015 Se mitt svar til Tassen. Du har vell igrunn fått et greit svar på hva folk syns Synes heller ikke det er respektløst om kontakten stopper. Er like greit det enn å lage mye styr. Har man interesse av å ha kontakt, så bør man jo ta litt initiativ.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå