Gå til innhold

Matpakke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Du er dritt lei, men jenta er glad i brød?

Hvis hun er fornøyd, så ser jeg ikke helt problemet jeg da. Det er jo hun som skal spise.

Anonymous poster hash: 0216b...cc2

Nei, hun spiser brød til frokost, lunsj, formiddag og kvelds... Tenkte det var greit å,få inn litt andre næringsstoffer

Anonymous poster hash: 38338...6f3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo bare en ukes tid siden en toåring døde i Sverige etter å ha satt en pølsebit i halsen, så man bør jo absolutt være forsiktig med hva man gir barn under 3 år å spise. Jeg har selv en på 2,5. Han får ikke nøtter, og han får heller ikke leke med leker med smådeler som han kan sette i halsen (deriblant selvsagt Lego). Synes det er rart at noen foreldre velger å være så slepphendte med noe som kan ha så fatale følger...

Anonymous poster hash: 75946...48d

Ja, men da er det jo en hel haug av matvarer barn under tre år ikke burde spise. Blandt annet pølser. Og hva med rå grønnsaker, må jo være en fare for at det også setter seg i halsen? Jeg gir jo ikke kun grøt fram til barnet er tre år fordet.

Men kanskje mine barn er spesielt velutviklet da, for de har jo spist alt av matvarer uten å sette det i halsen fra de var 1,5 år :o

Og som ei over her skrev så satt hun en peanøtt i halsen ved 4-5 års alder, så kanskje de bør vente til de blir tenåringer? Litt spydig nå, men jeg syns mange foreldre blir for hysteriske!

(og på våre norske nøttepakker står det ikke at det ikke anbefalles for barn under tre år).

Ulykker kan skje alle, uansett alder, men heldigvis spiser jo stort sett ikke barn uten at det er voksne til stede, og det er jo der ansvaret ligger.

AnonymBruker
Skrevet

Du over, min setter ting lett i halsen. Har mang en gang brekt seg pga varer i halsen, så jeg er litt forsiktig med hva jeg gir, gir ikke noe rått. Men det er forskjell på barna, man ser jo an sitt barn...

Skrevet

Du over, min setter ting lett i halsen. Har mang en gang brekt seg pga varer i halsen, så jeg er litt forsiktig med hva jeg gir, gir ikke noe rått. Men det er forskjell på barna, man ser jo an sitt barn...

Enig, og det tror jeg mange glemmer; at det er forskjell på barn :sukk:

Skrevet

Jeg mener også at så lenge barnet er fornøyd med brødskivene, er det ingen grunn til å "gjøre opprør" i matpakken. Jeg prøvde også å lage fancy matpakker til barnet, men det kom urørt hjem igjen. Hun var fornøyd med brødskiver med pålegg og litt grønt. Når jeg tenkte meg om, er jeg også mest fornøyd med brødskiver med ost på jobb :) Det blir så mye mas med alt det der ekstra. Bedre å være kreativ hjemme, spør du meg ;)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sønnen min satte middagen i vranga hver dag, uansett hvor lite jeg knuste det, så det er forskjell ja.

Anonymous poster hash: 901d5...2ee

AnonymBruker
Skrevet

Nei, hun spiser brød til frokost, lunsj, formiddag og kvelds... Tenkte det var greit å,få inn litt andre næringsstoffer

Men om alternativet er calsone og horn har det lite andre næringsstoffer enn grovbrød med leverpostei, kjøttpålegg eller makrell. Om alternativet er mer grønnsaker så ja da blir det andre næringsstoffer men det er det jo ikke snakk om for deg og ditt barn.

Jeg har et barn som har spist alt fra hun var året og aldri brekt seg eller satt i halsen, så jeg forstår nok ikke helt det problemet andre barn kan ha med feks rå mat. Har aldri tenkt på at oppskjørt gulerot ikke er ok for en toåring. I barnehagen gir de jo oppskåret eple til småbarna også.

Anonymous poster hash: a946d...694

Skrevet

Er ikke lunsj og formiddagsmat det samme? Eller spiser barnet 4 brødmåltider om dagen pluss middag?

• Liker 1
Skrevet

Omelett i muffinsform eller lomper med diverse pålegg bruker jeg selv :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Da kan du jo endre frokost, lunsj, formiddag og kvelds til noe mer fancy som gjerne er vanskeligere å spise? Som noen andre skriver, så blir det gjerne mye styr med de litt mer spesielle matpakkene. Det enkle er ofte det beste, især i barnehagen hvor det gjerne er knapt med tid :)

Anonymous poster hash: 59910...fed

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...